|
کدخبر: 314853

بازارسیاه/دلالی/بازی فوتبال

بازار سیاه فروش بلیط بازی امروز پرسپولیس/کلاهبرداری ۱۰ میلیون تومانی

شنیده ها حاکی از آن است که بازی امروز پرسپولیس با حریف آسیایی خود در ورزشگاه آزادی مورد توجه سودجویان و کلاهبرداران شده است. بلیط هایی که طبق اعلام فدراسیون امروز بصورت نیم بها فروخته شده ولی با توجه به پرشدن زود هنگام صندلی ها عده ای آنرا تا ۱۰ میلیون تومان هم بفروش میرسانند.عدهای دیگر در فضای مجازی با حملا سایبری به کلاهبرداری از هواداران پرداخته اند.

ورزش بازار سیاه فروش بلیط بازی امروز پرسپولیس/کلاهبرداری ۱۰ میلیون تومانی

خبرگزاری فارس نیز در خبری از سواستفاده کلاهبرداران سایبری خبر داد و در همین خصوص سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، تاکید کرد که کلاهبرداران و مجرمان سایبری هر فرصتی را برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از مردم بهره‌برداری می‌کنند. در توضیح این خبر، اعلام کرد: در چند روز گذشته، تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه کرده و اعلام کرده‌اند که قصد خرید بلیت بازی پرسپولیس و الدحیل را در فضای مجازی داشتند و در نتیجه، قربانیان کلاهبرداری شده‌اند.

وی افزود:‌ افسران سایبری پلیس فتا پایتخت بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی های انجام شده مشخص گردید افراد سودجو با درج آگهی های متعدد در فضای مجازی کاربران را به بهانه خرید اینترنتی بلیت این مسابقه به صفحات جعلی فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی آنان و برداشت غیر مجاز از حسابشان می کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد:‌ در بیشتر موارد این شیادان بلیتی در اختیار ندارند و صرفا با تبلیغات دروغین و به بهانه فروش اینترنتی بلیت در قالب گرفتن مبلغی تحت عنوان بیعانه قبل از ارسال و یا فروش فوری از مردم کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت درباره سودجویان مجازی خاطرنشان کرد:‌ در مواردی نیز افرادی سودجو و فرصت طلب اقدام به ایجاد بازارسیاه فروش بلیت های این مسابقه در فضای مجازی کرده بودند و بلیت های این بازی را با قیمت های بسیار بالا به فروش می رساندند که بیش از ده نفر از این افراد دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردیدند.

وی با بیان اینکه لازم است شهروندان برای تهیه بلیت‌های مسابقات فوتبال و ... به سایتها و مراکز اعلام شده از سوی مراجع رسمی مراجعه کنند ، توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب ادعاهای دروغین سودجویان مجازی را نخورید و خریدهای اینترنتی خود را از طریق مراکز معتبر و دارای نماد اطمینان انجام دهید و برای آموزشهای بیشتر و اعلام موارد مجرمانه از طریق مرکز فوریتهای سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir   پیگیری کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها