|
کدخبر: 308702

طارمی خواب را از چشمان این انگلیسی گرفت!

کارشناسان داوری پرتغال نیز تأیید کردند که آنتونی تیلور خطای پنالتی به روی مهدی طارمی را اعلام نکرده است.

ورزش طارمی خواب را از چشمان این انگلیسی گرفت!

بدون شک مهدی طارمی بدشانس ترین بازیکن این هفته از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بود. ستاره ایرانی پورتو در دقیقه ۲۰ توسط ژول کونده متوقف شد ولی داور بازی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت، سپس پنالتی که به سود اژدها اعلام شده بود و احتمالا خود مهدی پشت آن می ایستاد را VAR رد کرد و در نهایت نیز گل خارق العاده او آفساید اعلام شد.

از شب گذشته، بحث و اعتراض نسبت به تصمیمات تیم داوری دیدار پورتو و بارسا افزایش یافته است. حتی بسیاری از صفحات ورزشی که به بازتاب اخبار فوتبالی از سراسر جهان می پردازند، تصمیم عجیب تیلور را زیر سوال برده و اعلام کردند که طارمی از این بازی یک پنالتی طلبکار است.

حالا نیز دو روزنامه بزرگ پرتغال که اتفاقا چاپ لیسبون و نزدیک به رقبای پورتو یعنی بنفیکا و اسپورتینگ هستند، اعلام کردند که داور باید در این صحنه یک پنالتی به سود شاگردان کونسیسائو اعلام می کرد اما نه تیلور به موقع تصمیم گرفت و نه اتاق VAR دخالتی کرد.

دوارته گومز کارشناس داوری روزنامه آبولا در این خصوص گفته است: «کونده دو حرکت متوالی انجام داد. او پیراهن طارمی را کشید و با پایش به کمر مهاجم پورتو ضربه زد و هرگز اثری روی توپ نگذاشت. این حرکت در هر نقطه از زمین رخ دهد، همیشه یک تخلف خواهد بود و این برخورد شامل محوطه جریمه نیز می شود. بنابراین این یک اشتباه مهم از سوی تیم داوری به رهبری آنتونی تیلور است.

حرکتی که ارزش آنالیز کلی را دارد: کنده پیراهن طارمی را با حرکتی قابل مشاهده کشید، اما این کشیدن به خودی خود خیلی تاثیرگذار به نظر نمی رسید. ولی در ادامه و زمانی که مهاجم ایرانی سعی کرد بچرخد و شوت بزند، مدافع میانی تیم ملی فرانسه، با ران خود به کمر طارمی ضربه زد. کنده هرگز توپ را لمس نکرد و خطایی انجام داد که برای جریمه شدن بیش از حد کافی بود!

در یوفا، دستورات این است که VAR فقط در حرکات بسیار واضح و آشکار مداخله می کند، اما این خطا باید در درون زمین و با اعلام یک ضربه پنالتی به سود پورتو حل و فصل می شد.»

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها