|
کدخبر: 308005

پشت پرده مذاکره مخفی استقلال با بیرانوند

علی نظری جویباری معاون سابق باشگاه استقلال فاش کرد: بحث بر سر ۱۱۰ میلیارد نبود و قرار بود ۵۰ میلیارد همان فرد استقلالی بدهد و ۴۰ میلیارد تومان هم باشگاه استقلال ۲ ساله با علیرضا بیرانوند ببندد. فردای آن روز بیرانوند درخواست ۵ میلیارد بیشتر کرد.

ورزش پشت پرده مذاکره مخفی استقلال با بیرانوند

علیرضا بیرانوند با حضور در برنامه فوتبال برتر بحث مذاکره با استقلال را مطرح کرد و مدعی شد این باشگاه حاضر بود ۱۱۰ میلیارد تومان به او بپردازد!علی نظری جویباری یکی از افرادی است که در زمان مدیریت حجت کریمی در استقلال در جریان مذاکرات آبی‌ها با دروازه‌بان ملی پوش و سرشناس پرسپولیس قرار داشت. حجت کریمی و معاونش علی امیری با نظری جویباری سرپرست و معاون سابق باشگاه استقلال برای خرید علیرضا بیرانوند مذاکره کردند چرا که او تجربه زیادی در این زمینه دارد.علی نظری جویباری در سال ۱۳۷۹ مهدی هاشمی‌نسب ستاره وقت پرسپول یس را به خانه‌اش دعوت کرد و همان جا امضای استقلالی شدن را از او گرفت و…بر همین اساس حجت کریمی سعی کرد علی نظری جویباری را که یک بار هم با بیرانوند بر سر پوشیدن پیراهن استقلال به توافق رسیده بود، مشورت کند.در همین ارتباط با نظری جویباری که به نوعی جعبه سیاه مذاکرات باشگاه استقلال با علیرضا بیرانوند بوده، تماس گرفتیم که به ما گفت: ماجرای مذاکره با علیرضا بیرانوند از یک مهمانی شروع شد که من هم حضور داشتم. بحث اختلاف بیرانوند و مدیران باشگاه پرسپولیس پی شآمد. یک رفیق مشترک و علاقمند به استقلال، اعلام کرد حاضر است پول قرارداد علیرضا بیرانوند را بدهد.

وی ادامه داد: بحث بر سر ۱۱۰ میلیارد تومان نبود و قرار بود ۵۰ میلیارد تومان همان فرد استقلالی بدهد و ۴۰ میلیارد تومان هم باشگاه استقلال ۲ ساله با علیرضا بیرانوند ببندد. فردای آن روز بیرانوند درخواست ۵ میلیارد تومان بیشتر کرد که موافقت کردیم. حجت کریمی هم با من مشورت می‌کرد ولی ای‌کاش در تلویزیون ماجرای این بمب پرسپولیسی را لو نمی‌داد. فکر می‌کنم با رضا درویش هم تماس گرفت و از آن طرف قربان‌زاده حساس شد و … خلاصه کلی تماس پشت سر هم که این نقل و انتقال انجام نشود.

معاون سابق باشگاه استقلال افزود: این درحالی بود که به حجت کریمی گفتم چراغ خاموش جلو برود و کسی بویی از این ماجرا نبرد. جالب آن که بیرانوند درخواست ۲۰ میلیارد تومان کرده بود و باید بلافاصله این مبلغ به حسابش واریز می‌شد. من خودم اعلام کردم که حاضرم ۱۰ میلیارد تومان بدهم که بیرانوند استقلالی شود! اگر این ۲۰ میلیارد تومان به حساب بیرانوند واریز می‌شد شک نکنید او به استقلال می‌آمد. باید با این رقم او را نمک گیر می‌کردیم و به جان بچه ام اگر دست من بود، علیرضا بیرانوند الان با تیم استقلال تمرین می‌کرد!

وی ضمن اشاره به ماجرای توافق با علیرضا بیرانوند قبل از پیوستن به پرسپولیس در زمان سرمربیگری برانکو، یادآور شد: به علیرضا بیرانوند که در نفت تهران خودش را نشان داده بود صحبت کردم و گفتم دم باشگاه نیاید. او را به دفتر خودم در خیابان ستارخان بردم و بر سر قرارداد ۳ ساله آن هم با مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به توافق رسیدیم. قرار بود بیرانوند دوباره بیاید و امضا کند اما پرویز مظلومی‌به خاطر مهدی رحمتی مخالفت کرد. هرچی به پرویزخان گفتم این پسر آینده دار است اما قبول نکرد تا درنهایت او به پرسپولیس برود و با برانکو قهرمان لیگ برتر شود.نظری جویباری که در نقل و انتقال بزرگ مهدی هاشمی‌نسب در سال ۱۳۷۹ از پرسپولیس به استقلال نقش پررنگی در کنار علی فتح‌الله‌زاده داشته است، در این رابطه نیز گفت: انتقال مهدی از پرسپولیس و به استقلال مثل بمب ترکید. ما هم چراغ خاموش با مهدی مذاکرات را پیش بردیم. با هم به خانه من رفتیم و یواشکی به پسرم آرمین گفتم با این دوربین‌های هندی کم، فیلمبرداری کند. هاشمی‌نسب پرسید چرا پسرت فیلم می‌گیرد؟! من هم گفتم که بچه است، تازه دوربین خریده و از زمین و آسمان و همه چیز فیلم می‌گیرد و… اما انصافا هم مهدی هاشمی‌نسب حرفش حرف بود. او مرد و مردانه با من دست داد و پای حرفش ایستاد. هرگز آن انتقال بزرگ را فراموش نخواهم کرد چون در تاریخ فوتبال ایران ثبت شده است.

 

منبع: اندیشه معاصر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها