|
کدخبر: 297841

تکلیف ستاره های پرسپولیس مشخص می شود

در مسیر آماده‌سازی تیم برای فصل آتی، یکی از کارهای سخت مدیران پرسپولیس می‌تواند توافق با اسطوره‌های باشگاه باشد که نقشی کلیدی در این تیم دارند.

ورزش تکلیف ستاره های پرسپولیس مشخص می شود

مدیران پرسپولیس به سخت‌ترین مقطع فصل رسیده‌اند؛ بعد از قهرمانی تیم در دو جام اکنون آنها باید برای تقویت و آماده‌سازی تیم تمام امکانات خود را در نظر گرفته و به توافق لازم در مسیر قراردادها و البته تامین منابع در این زمینه نزدیک شوند.

یکی از بخش‌های استراتژیک و حساس پرسپولیس را می‌توان بخش فنی دانست. جایی که اسطوره‌های تیم با تدابیر فنی و راهبری خود توانستند نقش پررنگی در موفقیت فصل گذشته به جا بگذارند و مسیر پرماجرای لیگ را با قهرمانی به سرانجام برسانند. در این گزارش به بخش فنی پرسپولیس و تدابیر احتمالی مدیران تیم و تصمیمات آنها برای فصل آتی خواهیم پرداخت.

سرمربی: یحیی گل محمدی

سرمربی پرسپولیس یک فصل دیگر قرارداد دارد و با ارائه لیست مربوط به نقل و انتقالات و بحث برنامه آماده‌سازی تیم، مشخص کرد که به دنبال ادامه کار با سرخ‌هاست. با این حال بعید نیست مدیران تیم و البته گل‌محمدی یک بار دیگر پای میز مذاکره نشسته و قرارداد سرمربی تمدید شود. هرچند بعید است در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد و در صورت عدم بحث در خصوص تمدید قرارداد، یحیی به کار با این تیم با توجه به باقی ماندن یک فصل دیگر از قراردادش ادامه خواهد داد.

وضعیت نامشخص باقری و سیدجلال حسینی

پرسپولیس دو اسطوره دیگر خود را نیز روی نیمکت می‌بیند. نفراتی که قراردادشان با این تیم به اتمام رسیده و هنوز بحثی در خصوص ادامه همکاری و تمدید قرارداد بین طرفین شکل نگرفته است. باقری طی فصول اخیر به عضوی بدون جانشین در بین اعضای فنی پرسپولیس تبدیل شده است. از دوره همکاری با علی دایی تا برانکو ایوانکوویچ و در ادامه یحیی گل محمدی، اگر بحث مالی طرفین به سمت چالش‌برانگیزی پیش نرود، طبیعی است که باقری نیز به سمت ادامه همکاری برود و مشکلی وجود نداشته باشد.

سیدجلال حسینی همانند دوران بازی‌اش با جام عجین شده و اولین دوره مربیگری‌اش را نیز با کسب قهرمانی به پایان رساند تا خاطره‌ای شیرین برای او ثبت شود. قرارداد سیدجلال حسینی نیز با پرسپولیس به اتمام رسیده و باید دید تیم مدیریتی در مذاکره با مربی خود که به تازگی مدرک A خود را نیز دریافت کرده تا مشکلی برای همراهی تیم در فصل آتی برای حضور روی نیمکت نداشته باشد، به چه توافقی خواهد رسید.

عسکری مرد مورد اعتماد یحیی

هواداران پرسپولیس بارها یحیی را دیده‌اند که در جریان بازی رو به یکی از اعضای فنی‌اش آخرین تدابیر را مرور و اصلاح می‌کند. محمد عسکری طی فصول اخیر به عضو جدا نشدنی کادر یحیی گل محمدی در تیم‌هایش تبدیل شده و اعتماد کامل سرمربی را متوجه خود می‌بیند. سرمربی پرسپولیس که طی فصول اخیر ساکت الهامی، مجتبی حسینی و حمید مطهری را به عنوان کمک در کنار خود داشت، اکنون به همان اندازه به عسکری اعتماد دارد و از وی به عنوان مغز متفکر جدید یحیی یاد می‌شود و باید دید شرایط همکاری این مربی نیز با مدیران تیم به کجا خواهد رسید.

اوسمار لاس ویرا مربی برزیلی که در روزهای ابتدایی حضورش با هجمه سنگینی مواجه بود اما رفته رفته به هماهنگی مطلوب با کادر فنی رسید. جانشین حمید مطهری خیلی زود تدابیر فنی خود را توانست در کنار دیگر اعضا به سمت اجرایی شدن پیش ببرد. با این حال باید دید شرایط قراردادی و بحث عجیبی که درباره قراردادهای ارزی و سقف بودجه شکل گرفته، چه شرایطی را برای طرفین شکل خواهد داد.

په‌په لوسادا نیز دیگر عضو جدیدی بود که فصل گذشته جانشین مظاهر رحیم‌پور شد و توانست خیلی زود در کار یحیی جا بیفتد و او نیز شرایط قراردادی مشابه با اوسمار برای ادامه همکاری دارد.

حسن تشکرکیا را شاید نامش را کمتر هواداری از پرسپولیس شنیده باشد اما بازیکنان این تیم اعتماد ویژه‌ای به وی دارند و آمادگی خود را مدیون تمرینات علمی و سخت او توصیف می‌کنند. او که در این فصل در کنار لوسادا کار را در تیم دنبال کرده، دیگر عضو فنی است که یحیی به واسطه اعتماد بازیکنانش و البته خودش، روی ادامه همکاری با وی نظر دارد.

ولسلی ننکا نیز با علیرضا بیرانوند روزهای خوبی را پشت سر گذاشت. مربی برزیلی دروازه‌بانان پرسپولیس که او نیز جانشین داوود فنایی شده بود و باید دید برای فصل آتی برنامه کادر فنی و مدیریت برای ادامه همکاری طرفین به چه شکل خواهد بود.

مهرداد خانبان به عنوان آنالیزور سرخ‌ها دیگر نفر کلیدی پرسپولیس و یحیی گل محمدی محسوب می‌شود که طبعا هم اکنون نیز پیشنهادات مناسبی را دارد اما آشنایی او با یحیی گل محمدی و جو این تیم و ماموریت بزرگ لیگ قهرمانان آسیا او را نیز وسوسه ادامه همکاری می‌کند. تئوریسین سرخ‌ها نیز دیگر فرد فنی این تیم است که به زودی در باشگاه حاضر خواهد شد تا پای میز مذاکره برای ادامه همکاری قرار گیرد.

علیرضا حقیقت به عنوان پزشک پرسپولیس در کنار خود  علی اعظم‌معادی را نیز داشت. حقیقت سالیان زیادی است که در پرسپولیس حضور یافته و اگر اتفاق خاصی نیفتد بار دیگر در فصل جدید کار را با سرخ‌ها ادامه خواهد داد.

افشین پیروانی پرسپولیس را شوکه می‌کند؟

اولین بار خبر مربوط به احتمال کناره‌گیری مدیر تیم پرسپولیس را بعد از قهرمانی این تیم در جام حذفی نوشتیم. با این حال او هنوز موضع‌گیری رسمی خود را در این زمینه اعلام نکرده است. افشین پیروانی در پرسپولیس نقشی فراتر از یک سرپرست را برعهده دارد و در کنار وظایف سازمانی خود از تمامی پتانسیل برای موفقیت سرخ‌ها بهره می‌برد. باید دید پیروانی بعد از چند فصل پرماجرا و سخت که محبوبیت او را به واسطه اتفاقاتی که دنبال کرده، بین هواداران این تیم افزایش نیز داده، چه تصمیمی را دنبال خواهد کرد و آیا شوک بزرگ این تیم برای لیگ بعدی خواهد بود یا بار دیگر کار را کنار نیمکت این تیم دنبال خواهد کرد.

این گروه ۱۲ نفره در جمع نفرات فنی پرسپولیس و یحیی گل محمدی حاضر هستند. نفراتی که البته در بحث‌های هواداری شکل گرفته این روزها در خصوص نقل و انتقالات وضعیت آنها به نظر می‌رسد فراموش شده است اما به عنوان یکی از گروه‌های مخوف و ویژه این تیم در مسیر قهرمانی، هر کدام سهم بزرگی را در کسب این موفقیت به جا گذاشته‌اند و جدایی هر کدام از آنها می‌تواند شرایط را در فصل آتی با مشکلاتی مواجه کند و باید دید مدیران تیم چه برنامه‌ای برای حفظ آن خواهند داشت.

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها