|
کدخبر: 214538

ستاره یاغی استقلال بالاخره به پرسپولیس رسید

گل گهر سیرجان در حالی امروز برابر پرسپولیس قرار می‌گیرد که محسن فروزان سنگربان شماره یک این تیم است.

ورزش ستاره یاغی استقلال بالاخره به پرسپولیس رسید

در چارچوب هفته چهارم مسابقات لیگ برتر در دیداری حساس دو تیم پرسپولیس و گل گهر در ورزشگاه آزادی در حالی به مصاف هم خواهند رفت که محسن فروزان که در لیگ بیست و یکم به گل گهر پیوسته است انگیزه‌های زیادی برای این تقابل دارد.

محسن فروزان تاکنون ۱۰ بار با لباس تیم‌های مختلف برابر پرسپولیس قرار گرفته است که در ۷ بازی مقابل این تیم شکست خورده در ۲ بازی به تساوی رسیده و تنها در ۱ بازی موفق شده است در جدال با سرخ‌پوشان به پیروزی دست پیدا کند. جدال فروزان با سرخ پوشان همیشه با حواشی و جذابیت‌های خاصی همراه بوده است که مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت.

اشتباه داور مانع رکورد شکنی

فروزان کارش را در لیگ برتر زیر نظر قلعه‌نویی در فصل یازدهم شروع کرد. جایی که اشتباهات دو گلر تراکتور باعث شد قلعه‌نویی به گلر سوم آن زمان تیمش یعنی فروزان جوان اعتماد کند و جواب اعتمادش را هم گرفت. فروزان ۶ کلین شیت پیاپی به ثبت رساند و می‌رفت رکورد کلین شیت را بزند ولی در برتری پرگل ۴ بر یک مقابل پرسپولیس یک بار دروازه‌اش روی ضربه علیرضا نورمحمدی باز شد تا طلسم دروازه‌اش شکسته شود. بعداً کارشناسان داوری آن گل را خطا و تصمیم اشتباه داور معرفی کردند. فروزان در دو بازی بعدی مقابل مس سرچشمه و ملوان هم دروازه خود را بسته نگه داشت و اگر آن گل را داور به درستی مردود اعلام می‌کرد ۹ کلین شیت پیاپی به ثبت رسانده بود و رکورددار می‌شد. این نخستین خاطره فروزان از تقابل با پرسپولیس بود.

حسرت پیراهن پرسپولیس؛ حضور در اردوگاه رقیب

محسن فروزان در بهار ۹۳ پیش از شروع لیگ چهاردهم در حالی که علی دایی سرمربی وقت پرسپولیس بود در آستانه عقد قرارداد با سرخ‌پوشان قرار داشت او که وارد دفتر این باشگاه شده بود بعد از خروج در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات خوبی با مدیرعامل پرسپولیس، آقای رحیمی داشتم. صحبت‌های نهایی هم انجام شد و به توافق اولیه رسیدیم. فکر می‌کنم طی یکی، دو روز آینده هم با پرسپولیس قرارداد می‌بندم. پرسپولیس باشگاه بزرگی است. اما ناگهان ورق برگشت و ماجرا به صورت دیگری رقم خود و سرخ‌پوشان پایتخت با سوشا مکانی سنگربان وقت فولاد خوزستان به توافق رسیدند و فروزان حسرت به دل ماند که پیراهن این تیم را به تن کند. بعد از آن بود که رابطه فروزان و پرسپولیس دیگر با هم خوب نشد تا جایی که این سنگربان در همان فصل راهی رقیب سنتی پرسپولیس یعنی استقلال شد.

تجربه تلخ در دربی ۸۰

در هفته پانزدهم لیگ چهاردهم دو تیم پرسپولیس و استقلال در حالی به مصاف هم رفتند که در فرم خوب خود قرار نداشتند. استقلال با قلعه نویی در قامت یک مدعی سفت و سخت ظاهر نشده بود و پرسپولیس با حمید درخشان وضعیت خوبی نداشت. ۴ بازی قبلی دو تیم نیز بدون گل به پایان رسیده بودند و به همین دلیل فشار روی مهاجمان دو تیم برابر گلزنی به بیشترین حد ممکن رسیده بود. در دقایق پایانی نیمه نخست سجاد شهباز زاده موفق شد گل نخست بازی را وارد دروازه سرخ‌پوشان کند و فروزان در این نیمه چندان کار سختی برابر پرسپولیس نداشت. اما در نیمه دوم حضور مهدی طارمی در زمین ورق را به نفع قرمزها برگرداند و پس از چند حمله، محمد نوری با یک ضربه فروزان را تسلیم کرد و بازی را به تساوی کشاند. چند دقیقه بعد سانتر استثنایی هادی نوروزی روی سر امید عالیشاه نشست و فروزان سفید پوش نیز نتوانست عکس العملی از خود نشان دهد تا استقلال بازی برده را با شکست عوض کند تا فروزان و استقلال برابر پرسپولیس شکست بخورند.

انتقام فروزان از پرسپولیس؛ گلر سابق استقلال مانع قهرمانی سرخ‌پوشان شد

در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ پرسپولیس در هفته پایانی در حالی برابر راه‌آهن قرار گرفت. اما فروزان نقش پررنگی در قهرمان نشدن پرسپولیس داشت. تیم برانکو که در آخرین دیدار فصل باید اختلاف تفاضل دو گله‌اش با استقلال‌خوزستان را جبران می‌کرد، نیاز به پیروزی پرگل مقابل راه‌آهن داشت. ولی محسن فروزان در یکی از بهترین نمایش‌های فوتبالی‌اش یک تنه جلوی پرسپولیس ایستاد و بیشتر از دو گل نخورد. واکنش‌های عجیب او در مسابقه‌ای که راه‌آهن خیلی امیدی برای بقا نداشت و فقط با برد مقابل پرسپولیس سهمیه‌اش حفظ می‌شد، روی اعصاب تماشاگران حریف رفته بود. به خصوص این که سکوها معتقد بودند که این بازیکن وقت تلف می‌کرد تا بازی از جریان بیفتد و جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرد. در نهایت هم محسن فروزان به خواسته‌اش رسید و پایان بازی، همراه شد با از دست رفتن قهرمانی پرسپولیس.

انتقام سخت رضاییان از فروزان

در هفته نوزدهم لیگ شانزدهم فروزان در حالی با لباس صبا برابر پرسپولیس قرار گرفت که در دقیقه ۷۳ حنیف عمران زاده همبازی سابق او در استقلال به اشتباه دروازه وی را باز کرد. مدافعان صبا در دقایق پایانی بازی مرتکب یک پنالتی شدند. رامین رضاییان در دقیقه ۸۳ پشت توپ ایستاد تا انتقام هفته پایانی لیگ پانزدهم را از فروزان بگیرد. رضاییان توپ را با ضربه چیپ وارد دروازه فروزان کرد تا انتقام سختی از این دروازه‌بان گرفته باشد. خوشحالی بعد از گل رضاییان هم، نشان می‌داد که دل خوشی از دروازه‌بان حریف ندارد.

پنالتی حیرت آور؛ سقوط از عرش به فرش

یک سال بعد باز هم فروزان و پرسپولیس این بار در جم به هم رسیدند. سرخ‌پشوان پایتخت در حالی برابر تیم تازه لیگ برتری شده پارس جنوبی قرار گرفت که مهدی تاتار و شاگردانش رقابت سختی با پرسپولیس برای قهرمان نیم فصل داشت و در صورت پیروزی برابر این تیم می‌توانست اختلاف خود را با مدافع عنوان قهرمانی بیشتر کند. در دقیقه ۶۵ اشکان خورشیدی برای پارسی ها پنالتی گرفت در میان تعجب هماگن محسن فروزان سنگربان پارسی‌ها با اجازه مهدی تاتار پشت ضربه پنالتی ایستاد. فروزان می‌توانست با گل کردن این ضربه انتقام سختی از پرسپولیس و هوادرانش بگیرد اما ضربه وی با بدشناسی تمام و برخلاف جهت تشخیص بیرانوند به دو تیر خورد و تبدیل به گل نشد. اما این پایان کار در این دیدار برای فروزان نبود. در دقیقه ۹۵ بازی شایان مصلح روی ارسال کمال کامیابی‌نیا موفق شد دروازه فروزان را باز کند تا این سنگربان روز تلخی را برابر سرخ‌پوشان تجربه کند.

آخرین تقابل با لباس فولاد

فولاد خوزستان در دور رفت در حالیکه فروزان را در ترکیب اصلی داشت فصل گذشته در هفته یازدهم به مصاف پرسپولیس رفت و تن به شکست دو بار یک داد. مهدی عبدی و احمد نوراللهی دو گل پرسپولیس را به ثمر رسانده و فروزان هرچقدر تلاش کرد نتوانست به تیمش در این دیدار کمک کند تا نتیجه خوبی بگیرد. در بازی برگشت مرادیان درون دروازه بود و آن دیدار آخرین حضور فروزان مقابل پرسپولیس بود.

منبع: پارس فوتبال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها