|
کدخبر: 205694

آخرین جزییات از بازگشت فردوسی پور/ شرط عادل چیست؟

با تغییر و تحول در راس سازمان صداوسیما اولین سوالی که علاقه‌مندان به فوتبال از خودشان پرسیدند این بود: آیا عادل فردوسی‌پور و مشخصا برنامه ۹۰ به شبکه سه بازمی‌گردند یا خیر؟

ورزش آخرین جزییات از بازگشت فردوسی پور/ شرط عادل چیست؟

به تازگی ویدئویی از حاشیه سفر استانی پیمان جبلی رییس جدید صدا و سیما به استان خوزستان منتشر شده است که طی آن فردی که خود را از خانواده شهدا و طرفداران فوتبال معرفی می‌کند در گفت‌وگو با رییس جدید صداوسیما از او درخواست می‌کند که عادل فردوسی‌ پور را بازگرداند.

رییس صدا و سیما هم در پاسخ به درخواست این فرد هوادار فوتبال درباره فردوسی‌پور می‌گوید: «از نظر ما ایشان منعی ندارد و او می‌تواند بازگردد.»

جواب جبلی باعث شده از صبح دیروز گمانه‌زنی‌ها در مورد بازگشت فردوسی‌پور و برنامه ۹۰ شدت بگیرد. خیلی‌ها با توجه به اینکه علی فروغی رییس شبکه سه به زودی عوض می‌شود و نظر مثبت جبلی، چنین استنباط کردند که باید به زودی شاهد روی آنتن رفتن فصل جدیدی از برنامه ۹۰ که بیش از ۳۰ ماه از تعطیلی آن گذشته باشیم. ضمن اینکه سکوت فردوسی‌پور به اضافه اینکه او هیچ انتقادی در این مدت از صداوسیما یا ارکان نظام نکرده نیز می‌تواند آنهایی که کمر به خانه‌نشینی او بسته بودند را سر رحم بیاورد.

بازگشت عادل فردوسی پور جدی شد؟

با این وجود همچنان ابهاماتی جدی در مورد بازگشت عادل به تلویزیون وجود دارد.

یکی اینکه پاسخ محافظه‌کارانه و به‌شدت کلی جبلی در این زمینه خودنمایی می‌کند. «از نظر ما ایشان منعی ندارد و او می‌تواند بازگردد» جمله‌ای است که می‌تواند به چندین شکل تفسیر شود. اول از همه پیش از جبلی نیز خیلی‌ها که دستی بر آتش دارند گفته بودند فردوسی‌پور می‌تواند برگردد اما خبری از بازگشت نبوده. دوم اینکه فردوسی‌پور هم‌اینک در تلویزیون حضور دارد و برنامه فوتبال ۱۲۰ را روی آنتن می‌برد. پس اساسا بازگشت فردوسی‌پور به تلویزیون معنای خاصی ندارد. سوم اینکه جبلی نگفته برنامه ۹۰ برمی‌گردد و آن هم به شبکه سه. او صرفا به فردوسی‌پور اشاره کرده و این می‌تواند به معنای بازگشت این مجری برای گزارش فوتبال یا هر چیز دیگری باشد. گرچه این مساله که او در پاسخ به درخواست بازگشت برنامه ۹۰ پاسخ مثبت داده می‌تواند به این معنا گرفته شود که منظور همان برنامه با اجرای فردوسی‌پور است.

یکی دیگر از نکاتی که در مورد بازگشت برنامه ۹۰ باید به آن توجه شود این است که باید تکلیف برنامه فوتبال برتر معلوم شود. برنامه‌ای که دوشنبه شب‌ها جای ۹۰ روی آنتن می‌رود و شبکه‌سه هزینه سنگینی برای وایرال کردن این برنامه کرده است.

با بازگشت برنامه ۹۰ آیا قرار است شاهد این باشیم که میلیاردها تومان هزینه و وقت و انرژی دود هوا می‌شود و می‌رود؟ یا شاید هم قرار است دو برنامه مثل هم در دو شب مختلف در یک شبکه پخش شوند؟

به هر حال باید منتظر ماند و دید رییس جدید صداوسیما در روزهای آینده چه رویکری را پیش خواهد گرفت.

جبلی در نخستین توییت بعد از رسیدن به صندلی ریاست صداوسیما نوشت: «صداوسیما باید منعکس‌کننده مطالبات، خواسته‌ها و دغدغه‌های توده مردم باشد و نباید منعکس‌کننده منویات یک طبقه خاص آن هم طبقه خاصی که جدای از مردم است باشد. صداوسیما رسانه کسانی است که صدای‌شان به جایی نمی‌رسد.»

اگر جبلی بخواهد واقعا به توییتی که نوشته عمل کند باید یکی از درخواست‌های توده مردم یعنی بازگشت برنامه ۹۰ با اجرای عادل فردوسی‌پور را رقم بزند. عادلی که واقعا بر اساس منویات یک طبقه خاص که با این مجری به دلایل مختلف به مشکل خوردند از شبکه سه اخراج شد.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که تصمیمی که جبلی در مورد برنامه ۹۰ در روزهای آینده می‌گیرد یک مساله ویژه را روشن می‌کند. اینکه فردوسی‌پور صرفا مغضوب علی فروغی و عبدالعلی علی‌عسگری و چند فرد تاثیرگذار بر این افراد قرار گرفته یا طبق گفته برخی منابع خبری مشکل فردوسی‌پور خیلی بزرگ‌تر از این حرف‌هاست و نهادهای مهم‌تری از صداوسیما خواهان خانه‌نشینی و تعطیلی برنامه‌اش هستند.

منبع: روزنامه اعتماد

ارسال نظر