|
کدخبر: 199460

الهلال تیم سرحالی نیست / مجیدی خوب یارگیری کرد

مربی سابقه تیم استقلال گفت: اینکه استقلال توسط فرهاد مجیدی بسته شده اتفاق کمی نیست و باید به سلیقه مربی و بازیکنان که مدنظرش بوده احترام گذاشت.

ورزش الهلال تیم سرحالی نیست / مجیدی خوب یارگیری کرد

با سپری شدن مدت زمانی که استقلالی‌ها در انتظار رسیدن به بازی حساس مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بودند تیم استقلال به دیدار مهم خود مقابل الهلال عربستان رسید. بیژن طاهری مربی سابق تیم استقلال در دوران سرمربیگری وینفرد شفر که ۴ بار در کسوت مربی مقابل الهلال روی نیمکت این تیم نشسته درباره بازی پیش روی استقلال مقابل الهلال و خرید بازیکن فوق حرفه‌ای برای این تیم حرف زد.

چقدر الهلال را می شناسید؟

در دوران سرمربیگری وینفرد شفر چهار بار با استقلال مقابل الهلال روی نیمکت استقلال نشستم که از این ۴ بار در ۳ بازی در کشورهای قطر، کویت و عمان موفق شدیم الهلال را شکست بدهیم.

با این تجربه فکر می کنید بازی استقلال و الهلال چه حساسیتی دارد؟

این بازی حساسیت خاصی دارد. کلاً بازی های تیم های ایرانی مقابل عربستانی ها نسبت به سایر کشورهای عربی متفاوت و حساس تر است. خصوصاً بازی استقلال و الهلال.

استقلال را در شرایط فعلی برای رویارویی با الهلال چطور می‌بینید؟

استقلال تیمی دست و پا بسته نیست. آنها اسمشان بزرگ است ولی استقلال هم بزرگ است. قبول دارم که آنها بازیکن گران خریده اند و هزینه زیادی کرده اند ولی این را بدانید یک بازیکن نمی‌تواند کار خاصی در یک تیم انجام بدهد. تیم باید تیم باشد. یعنی همه با هم هماهنگ باشند. ماهم مهدی قایدی، مسعود ریگی و چند نفر دیگر را نداریم ولی هرگز نمی‌توان گفت که استقلال یک تیم از پیش باخته است. این درست مثل همان روزهایی است که ما در گروه مرگ قرار داشتیم و همین الهلال را شکست دادیم و صعود کردیم.

اوضاع استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟ خیلی ها معتقدند استقلال یارگیری خوبی نکرده است؟

اولاً باید بگویم بعد از سه سال بالاخره استقلال توسط سرمربی تیم بسته شده است. این یک پیغام خوب برای هواداران است. اینکه هر کس به استقلال آمده روی سلیقه سرمربی بوده و کسی نباید بگوید این بازیکن به درد می‌خورد و این بازیکن به درد نمی خورد.

شناختی از بازیکنان جدید استقلال دارید؟

همین امیرحسین حسین زاده جوان که در سایپا بازیکن ما بود فوق العاده خوب است و می‌تواند بازیکن مقابلش را از پیش رو بردارد است. اتفاقا من فکر می کنم استقلال بد یارگیری نکرده. البته تغییرات زیادی داشته ولی شاکله تیم همان است.

قاسمی نژاد چقدر می تواند به استقلال کمک کند؟

امین قاسمی نژاد یک بازیکن باهوش با قدرت استفاده از هر دو پاست که بهتر است او را پشت سر مهاجم بازی بدهیم. او هم می‌تواند از راست نفوذ کند هم از چپ. ارسال هایش از جناحین فوق‌العاده است. شوت می زند و ناگهان روند بازی را عوض میکند و مطمئنم استقلال مقابل الهلال موفق می شود.

چقدر از الهلال شناخت دارید؟

یکی دو تن از دوستانم بازی‌های اخیر الهلال را دیده اند و معتقدند این تیم خیلی سرحال نیست. ولی نباید این حریف عربستانی را دست کم گرفت. با این حال من معتقدم استقلال برای پیروزی چیزی کم ندارد.

 مدیران استقلال گفتند درصدد خرید یک بازیکن فوق حرفه‌ای هستند. بازیکن فوق حرفه‌ای را چطور معنا می کنید؟

یعنی قرار است هزینه خیلی سنگینی انجام ‌شود که با این شرایط امروز استقلال امکان پذیر نیست. یا آن بازیکن فوق حرفه‌ای نیست یا باشگاه استقلال خیلی پول دارد و ما خبر نداریم که اگر دارد پس چرا قایدی را از دست دادند و فروختند تا وضعش بهتر شود. بازیکن فوق حرفه‌ای یعنی ژاوی، یعنی اینیستا. بازیکن فوق حرفه ای نمی تواند با این اعداد و ارقام در لیگ ایران بازی کند. فقط آرزوی موفقیت برای استقلال دارم و امیدوارم این تیم بتواند در بازی دوشنبه همه استقلالی ها و البته ایرانی آن را شاد کرد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر