|
کدخبر: 196300

پورمیرزایی به نقره پارالمپیک رسید + عکس

وزنه بردار ایرانی در دسته فوق سنگین در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ به روی تخته رفت و به مدال نقره این بازی ها دست پیدا کرد.

منصور پور میرزایی، وزنه بردار ایرانی در دسته ۱۰۷+ در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۴ به روی تخته رفت. پورمیرزایی وزنه ۲۳۵ کیلوگرم را در اولین انتخاب خود به راحتی بالای سر برد. وزنه بردار ایرانی ۲۴۱ کیلوگرم را در انتخاب دوم خود را با قدرت بالای سر برد و به دو چراغ سفید دست پیدا کرد. پورمیرزایی وزنه ۲۴۶ کیلوگرم را برای حرکت سوم خود انتخاب کرد اما نتوانست این وزنه را پرس کند.

جمیل ال شبلی وزنه بردار اردنی نیز وزنه ۲۳۶ را انتخاب کرد و آن را بالای سر برد. وزنه بردار اردنی ۲۴۱ کیلوگرم را در انتخاب دوم بالای سر برد و سه چراغ سفید را از آن خود کرد و به مدال طلا دست یافت.

پورمیرزایی در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال نقره شده بود.

پورمیرزایی-پارالمپیک

پورمیرزایی جانشین سیامند رحمان در دسته فوق سنگین است. مرحوم سیامند رحمان در دسته فوق سنگین وزنه برداری بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو وزنه ۳۱۰ کیلوگرم را بالای سر برد و این رکورد در گینس ثبت شده است. وی در ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ به دلیل حمله قلبی از دنیا رفت.

در این دوره از بازی‌های پارالمپیک، تیم وزنه‌برداری ایران با پنج ورزشکار به نام‌های امیر جعفری، روح‌الله رستمی، سامان رضی، سیدحامد صلحی‌پور و منصور پورمیرزایی شرکت کردند.

در روزهای گذشته در کاروان پاراوزنه برداری ، امیر جعفری به مدال نقره ، روح الله رستمی مدال طلا، سامان رضی نیز مدال برنز و صلحی پور به مدال نقره دست یافت.

منبع: جی پلاس

ارسال نظر