|
کدخبر: 187082

انقلاب در انقلاب روز گذشته استقلالی‌ها

بازیکنان تیم فوتبال استقلال روز یکشنبه در حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف آماده تمرین شدند، اما این در واقع یک گردهمایی صلح آمیز و اعتراضی برای انجام تغییرات مورد نظرشان بود.

ورزش انقلاب در انقلاب روز گذشته استقلالی‌ها

حول و حوش ۶ بعدازظهر یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰. سه روز پس از پیروزی در دیدار حیثیتی و پراهمیت مقابل رقیب دیرینه که آبی پوشان را به نیمه نهایی جام حذفی رسانده بود، خبرنگاران که معمولا به سختی اجازه پوشش تمرینات استقلال را پیدا می‌کنند، خودشان را از نقاط مختلف شهر به مجموعه ورزشی انقلاب واقع در خیابان سئول رسانده بودند، تا یکی از مهم‌ترین و پرفشارترین تمرینات این تیم را پیش از مصاف با نفت مسجد سلیمان در چارچوب هفته ۲۸ام رقابت‌های لیگ بیستم پوشش بدهند؛ اما انگار ماجرا چیز دیگری بود و هر چه گذشت بیشتر شصت‌مان خبردار شد که نه این یک تمرین معمولی نیست که بخواهیم ابتدا از گرم کردن بازیکنان عکس و تصویر بفرستیم و سپس از کارهای تاکتیکی و گروهی و احتمالا پوشش یکی دو مصاحبه کلیشه‌ای در ابتدا یا پایان تمرین!

به محل تمرین که رسیدیم بازیکنان یکی یکی با ماشین‌های شخصی به چمن مجموعه انقلاب می‌رسیدند. این در حالی بود که فاصله چند متری تا رسیدن به ورودی چمن مجموعه انقلاب برایشان طاقت فرسا می‌شد و در روزهایی که پیک پنجم کرونا را پشت سر می‌گذاریم، توسط هواداران پر و پا قرص استقلال که هر طور شده بود از نگهبان‌های مجموعه گذر کرده بودند، احاطه می‌شدند و در این بین طبیعی بود که برخی بازیکنان تیم نظیر قایدی بیشتر مورد توجه باشند. البته فرهاد مجیدی بود که زودتر از بسیاری از بازیکنان به محل تمرین رسید و استقبال شدیدی از سوی تیفوسی‌های استقلال از او شد.

این نمای آغازین تمرین جنجالی امروز است. بازیکنان دور هم حلقه زده بودند و به صحبت‌های فرهاد مجیدی گوش می‌دادند. استقلالی‌ها طی ماه‌های گذشته روزهای پرفشار و پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشته اند؛ مشکلات مالی، ناملایمتی و ناکارآمدی‌های مدیریتی موضوعاتی هستند که بازیکنان و کادر فنی استقلال به رفع آنها تاکید دارند.

پس از مدتی دیگر بازیکنان رسیده بودند و پس از مدتی با لباس‌های تمرین کنار چمن دیده می‌شدند. یک گردهمایی در میانه زمین با رهبری فرهاد مجیدی و صحبت‌های او شروع کار بود و در همین هنگام بود که علی نامداری مشاور مدیرعامل سابق باشگاه استقلال نیز که طی روزهای اخیر با احمد مددی در رسانه‌ها اختلافاتش آشکار شد، در میان تشویق هواداران وارد محل تمرین شد. پس از ورود نامداری بازیکنان که از حلقه جدا شده بودند، با او خوش و بشی صمیمانه داشتند و سپس همگی به رختکن رفتند و ۲۰ دقیقه‌ای خبری از آنها نبود تا اینکه بالاخره به زمین آمدند و تازه فهمیدیم که خبری از تمرین نخواهد بود و خبرنگاران مطلع شدند که تا چند دقیقه دیگر فرهاد مجیدی برای مصاحبه با خبرنگاران حاضر خواهد شد.

پندار توفیقی معاون ورزشی سابق آبی پوشان که مهدی قایدی در زمان مدیریت او جذب شد، از حاضرین تمرین امروز بود. توفیقی برای دقایقی با قایدی به صحبت پرداخت.

مجیدی در صحبت هایش که معمولا هیچ گاه اینقدر طولانی نمی‌شد، به شدت از عملکرد وزارت ورزش، مهدی علی نژاد، احمد مددی و اسپانسر باشگاه انتقاد کرد. سرمربی استقلال مدعی شد مدیران باشگاه به همراه علی نژاد در پی تغییر او بوده‌اند و حتی از پیروزی استقلال در دربی نیز ناراحت شده‌اند. مجیدی در بخش دیگری از صحبت هایش مدعی شد اسپانسر آبی ها، مبلغ ۸ میلیارد به پرسپولیس کمک کرده و به استقلال پرداختی نداشته و علت آن را هم مصاحبه‌ای دانست که پس از دربی علیه وزیر ارتباطات انجام داده است.

با این حال مهم‌ترین حرف‌های فرهاد مجیدی را می‌توان در این سه نکته خلاصه کرد؛ او نسبت به عدم پرداخت مطالبات بازیکنانش گلایه دارد و از اینکه چرا مدیران و اسپانسر باشگاه پیروزی در دربی را تبریک نگفته‌اند تا حداقل احترام بازیکنان حفظ شود. نکته مهم دیگری که در صحبت‌های فرهاد مجیدی به وضوح مشخص بود، نگرانی او نسبت به تمدید قرارداد بازیکنانش برای فصل آینده و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بود و چندین بار تاکید کرد که اجازه جدایی هیچ بازیکنی را نخواهد داد و باید قرارداد تمام بازیکنان تمدید شود.

زمانی که فرهاد مجیدی در حال مصاحبه با خبرنگاران بود، بازیکنان تیم در میانه زمین چمن ایستاده و در حال گفت‌وگو با هم بودند. آنها احتمالا صحبت هایی که قرار بوده با خبرنگاران انجام دهند را با هم مرور کرده‌اند.

در هنگام صحبت‌های فرهاد مجیدی چندین بازیکن استقلال محل تمرین را ترک کردند که از میان آنها می‌توان به مهدی مهدی پور، آرمان رمضانی و رشید مظاهری اشاره کرد؛ با این حال هنوز بسیاری از بازیکنان از جمله عارف غلامی که با رباط صلیبی پاره و با عصا خودش را به محل تمرین رسانده بود، در زمین چمن و حاشیه‌های آن با هم گپ و گفت می‌کردند و این‌ها همه در حالی بود که محتوای صحبت‌های سرمربی محبوب آبی‌ها به هواداران که پشت در نگهبانی نظاره گر اوضاع بودند، انتقال داده شده بود و آنها که از تعطیل شدن تمرین مطمئن شده بودند، با اشتیاق بیشتر و صدای رساتر شروع به سر دادن شعارهایی علیه کادر مدیریتی باشگاه، احمد مددی، اسپانسر و علی نژاد کردند و از سوی دیگر با فریادهایشان به فرهاد مجیدی و علی نامداری دلگرمی می‌دادند.

حالا نوبت به مصاحبه‌های بازیکنان رسیده بود. محمد دانشگر، مهدی قایدی، امیرارسلان مطهری سه بازیکنی بودند که به ترتیب در میان خبرنگاران حاضر شدند و از بی‌اعتنایی مدیران باشگاه و عدم احترام نسبت به عملکرد تیمی استقلال در هفته‌های اخیر، گلایه کردند. در ادامه داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی که دو بازیکن قدیمی تر تیم به شمار می‌روند نیز به طور همزمان به میان خبرنگاران آمدند؛ آنها با حرف هایشان به مصاحبه علیه مددی و سایر مدیران باشگاه شدت بخشیدند و در پایان تاکید کردند که با ادامه این شرایط، هواداران هم از آنها انتظار ندارند که به فکر تمدید قرارداد باشند. در همین زمینه ارسلان مطهری که قراردادش در پایان فصل به پایان می‌رسد و یکی از بازیکنانی بود که فرهاد مجیدی در مورد تمدید قراردادشان تاکید داشت، در مصاحبه‌اش تاکید کرد به هیچ عنوان پای میز مذاکره با احمد مددی مدیرعامل فعلی استقلال نخواهد نشست.

در روزی که هواداران زیادی برای تماشای تمرین استقلال جمع شده بودند، یک طرفدار خردسال نیز نزد مهدی قایدی رفت تا باشوی کوچک پشت پیراهن او را امضا کند.

هوا رفته رفته رو به تاریکی گذاشته بود؛ بازیکنان یکی یکی محل تمرین را در میان ازدحام هواداران ترک می‌کردند. البته برخی از آنها که امکان دور زدن این شلوغی را داشتند، از در دیگر چمن مجموعه انقلاب به خانه هایشان بازگشتند و این تصمیمی بود که فرهاد مجیدی هم گرفت. محوطه کمی خلوت تر شده بود و خبرنگاران از فرزاد مجیدی خواستند تا برای مصاحبه بیاید، ولی او ضمن احترام اعلام کرد که تمایلی به حرف زدن ندارد ولی صالح مصطفوی دستیار فرهاد مجیدی این دعوت را از سوی خبرنگاران پذیرفت و او هم در صحبت هایش به اوضاع آشفته استقلال اشاره کرد و اینکه پرداختی بازیکنان بسیار ناموزون و کم بوده است.

با اعلام تعطیلی تمرین استقلال، بازیکنان در گوشه و کنار زمین تمرین استقلال نشسته و به سراغ گوشی هایشان رفتند. سیاوش یزدانی و متین کریم زاده از جمله این بازیکنان بودند.

این اتفاقات در شرایطی در یکی از مهم‌ترین جلسات تمرینی استقلال در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات رخ داد که آبی پوشان امیدی برای کسب قهرمانی در مسابقات ندارند ولی سهمیه آسیایی آنها قطعی است. از سوی دیگر اما مسابقات جام حذفی در پیش است و قهرمانی در این تورنمنت برای هواداران و کادر فنی استقلال اهمیت بسیاری دارد. با این حال فرهاد مجیدی در این شرایط حساس و تعیین کننده، ریسک تعطیلی تمرین تیمش را با این امید پذیرفته که این اقدام منجر به تصمیم جدی از سوی وزارت ورزش شود و کادر مدیریتی استقلال که نه مورد حمایت بازیکنان و کادر فنی است و نه هواداران، جای خود را به کادری بدهد که حمایت این سه را در کنار خود می‌بیند و در واقع حضور علی نامداری و پندار خمارلو در روزی که مدیران فعلی باشگاه ریسک حضور در تمرین را به جان نپذیرفتند، شاید مقدمه‌ای برای ایجاد تغییراتی باشد که فرهاد مجیدی و هواداران استقلال انتظارش را دارند و مدت‌ها آن را از سوی مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان کشور مطالبه کرده‌اند.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها