|
کدخبر: 180550

آشنایی دقیق با حریف امروز والیبال ایران

تیم ملی والیبال کشورمان در سیزدهمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ امروز به مصاف فرانسه می‌رود.

ورزش آشنایی دقیق با حریف امروز والیبال ایران

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال را با ۳ شکست برابر استرالیا، برزیل و اسلوونی به پایان برد تا شرایط شاگردان آلکنو در جدول بر هم بریزد و رقبای پایین جدولی از آنها پیشی بگیرند. ملی پوشان والیبال ایران بعد از بازی با امریکا نوسان بسیار زیادی را داشتند. ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال هم که در‌ این دوره از رقابت‌ها قصد دارد شاگردان خود را به خوبی بشناسد، در هر بازی از ترکیب جدید و غیر قابل پیش‌بینی استفاده می‌کند تا همه بازیکنان تیم ملی را به کار بگیرد و بتواند عملکرد همه بازیکنان را به خوبی زیر نظر داشته باشد.

در این دوره از رقابت‌ها عملکرد بعضی از بازیکنان از جمله میلاد عبادی پور سر و صدای زیادی کرد و بسیاری از هواداران والیبال بدون این که به شرایط حاضر تیم ملی توجهی بکند، هجمه‌های بسیاری را به سوی این بازیکن بردند. سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم در برابر این بی‌مهری‌ها سکوت کرد تا اینکه بعد از بازی با اسلوونی سکوتش را شکست و گفت: من به میلاد عبادی پور اعتماد دارم و انتقاد‌ها علیه او برایم اصلا مهم نیست. عبادی پور روز به روز دارد به روز‌های ایده آل خودش نزدیک می‌شود.

همین امر باعث شد تا انتقاد‌ها از میلاد عبادی پور کم شود، چرا که سرمربی تیم ملی با توجه به شناخت از این بازیکن از او حمایت کرد. پس از سرمربی تیم ملی والیبال، میلاد عبادی پور هم در مصاحبه‌ای به این انتقاد‌ها جواب داد و منتقدان خود را هوادار نما خطاب کرد.

نکته‌ای که در این دوره از رقابت‌ها برای ملی پوشان والیبال ایران وجود داشت، فرصت دادن آلکنو به جوانان بود تا آنها بتوانند مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنند که باعث روند رو به رشد در تیم ملی شد.

شاگردان آلکنو در هفته پنجم دیدار‌های سختی دارند. تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم این دوره از رقابت‌ها باید به مصاف فرانسه، لهستان و آرژانتین برود. سرو قامتان ایران در نخستین دیدار هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ امروز از ساعت ۱۵: ۳۰ مقابل فرانسه قرار خواهند گرفت.

فرانسوی‌ها در فکر صعود به مرحله بعد لیگ ملت‌های والیبال

تیم ملی والیبال فرانسه یکی از تیم‌های پرستاره این دوره از مسابقات است. خروس‌ها با وجود اینکه در المپیک توکیو هم حضور دارند، اما برای لیگ ملت‌ها هم با برنامه آمده‌اند. آنها در این دوره از مسابقات ضمن اینکه به دنبال برگزاری چندین بازی تدارکاتی با کیفیت هستند، نیم‌نگاهی هم به کسب سکو و دریافت جایزه نقدی مسابقات دارند.

فرانسوی‌ها در هر پست حداقل یک فوق ستاره در ترکیب خود دارند و این موضوع می‌تواند برای هر تیمی یک نکته مثبت باشد. آنها تنها تیمی هستند که توانسته‌اند به برزیل، صدرنشین این دوره مسابقات ضربه بزنند و تنها شکست طلایی‌پوشان را به آنها تحمیل کنند.

تونیوتی، بویر، لگاف، انگاپت، گربینیکوف و... از جمله ستاره‌های سرشناس فرانسه هستند. آنها شاید در جمع برترین‌های هر پست در رقابت‌های امسال قرار نداشته باشند، اما بازیکنانی هستند که نام‌شان می‌تواند لرزه بر اندام هر تیمی بیندازد.

عملکرد تیم ملی والیبال فرانسه در دوره گذشته لیگ ملت‌های والیبال

فرانسه در دوره گذشته لیگ ملت‌های والیبال در مرحله مقدماتی با کسب ۱۱ پیروزی، چهار شکست و ۳۴ امتیاز عنوان چهارم را به خود اختصاص داد و به مرحله نهایی راه پیدا کرد و در نهایت عنوان ششم را به خود اختصاص داد. این تیم در هفته اول راهی صربستان شد که حاصل این سفر ثبت ۳ پیروزی مقابل روسیه، صربستان و ژاپن بود؛ خروس‌ها لیگ ملت‌ها را طوفانی شروع کردند و چهره یک تیم مدعی را به خود گرفتند. این تیم در هفته دوم راهی چین شد و در این هفته ۲ پیروزی مقابل لهستان و چین کسب کرد و مغلوب بلغارستان شد.

در هفته سوم فرانسوی‌ها میزبان بودند و تنها موفق به کسب یک پیروزی مقابل آلمان شدند. شاگردان تیلیه در ادامه مسابقات آن هفته نتیجه بازی را به آرژانتین و امریکا واگذار کردند. فرانسوی‌ها در هفته چهارم به ایران سفر کردند و حاصل تلاش آنها در هفته چهارم کسب ۳ پیروزی مقابل تیم‌های استرالیا، پرتغال و ایران بود. در آخرین هفته لیگ ملت‌ها فرانسه راهی برزیل شد و در این هفته توانست ایتالیا و کانادا را شکست دهد و مغلوب برزیل شود.

شاگردان تیلیه در پایان دور مقدماتی عنوان چهارم را کسب کرده و به مرحله نهایی صعود کردند. فرانسه در این مرحله نتیجه را به امریکا و روسیه واگذار کرد و نتوانست به مراحل بالاتر راه پیدا کند و در نهایت با کسب عنوان ششم به کار خود خاتمه داد.

وضعیت کنونی تیم‌های ملی والیبال ایران و فرانسه در لیگ ملت‌های والیبال

شاگردان ولادیمیر آلکنو در ۴ هفته ابتدایی موفق به کسب ۵ پیروزی شدند و در ۷ بازی هم نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند. تیم ملی ایران شروع نگران کننده‌ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم‌های هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و امریکا عبور کند. ایران در ادامه هم با نتایج ۳ بر ۲ مغلوب تیم‌های صربستان و آلمان شد و در هفته چهارم هم مغلوب تیم‌های استرالیا، برزیل و اسلوونی شد تا در جایگاه یازدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

در طرف مقابل تیم ملی فرانسه بازهم شروع خیره کننده‌ای داشت و در هفته اول از سد تیم‌های بلغارستان، آلمان و استرالیا گذشت. خروس‌ها در هفته دوم برزیل و ژاپن را از پیش‌رو برداشتند و نتیجه را به صربستان واگذار کردند. روسیه و کانادا قربانیان بعدی فرانسه بودند. اسلوونی به عنوان پدیده این دوره از مسابقات توانست یک شگفتی دیگر رقم زده و فرانسه را شکست دهد. فرانسه در هفته چهارم نوسان زیادی داشت؛ این تیم ابتدا با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب هلند شد و در گام بعدی با نتیجه ۳ بر یک امریکا را برد و در آخرین مسابقه هم با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل ایتالیای میزبان بازنده شد.

به این ترتیب فرانسوی‌ها با کسب ۸ پیروزی و ۴ شکست در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارند. آنها در هفته پنجم باید به ترتیب مقابل تیم‌های ایران، آرژانتین و لهستان قرار بگیرند.

آخرین دیدار تیم ملی والیبال ایران و فرانسه

آخرین رویارویی ۲ تیم در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به میزبانی امریکا بود که تیم ملی ایران ۳ بر صفر مغلوب تیم ملی والیبال فرانسه شد. ملی‌پوشان والیبال کشورمان در سه ست متوالی با نتیجه ۲۵ بر ۱۸، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۲۱ برابر فرنسوی‌ها شکست خوردند.

در این بازی ایران ۲۸ آبشار موفق، ۳ دفاع روی تور موفق و ۲ امتیاز سرویس را کسب کرد. همچنین ۲۹ امتیاز ایران نیز با اشتباهات و خطا‌های بازیکنان فرانسه کسب شد.

همچنین فرانسه هم ۳۷ آبشار موفق، ۷ دفاع روی تور موفق و ۶ امتیاز سرویس را کسب کرد. همچنین ۲۶ امتیاز فرانسه نیز با اشتباهات و خطا‌های بازیکنان ایران کسب شد.

در پایان این بازی "تروور کلونات" از تیم ملی فرانسه با کسب ۱۵ امتیاز، امتیاز آور‌ترین بازیکن زمین شد. برای ایران نیز محمدجواد معنوی‌نژاد ۱۰ امتیاز کسب کرد تا امتیاز آور‌ترین بازیکن ایران شود.

 پاسورها: بنجامین تونیوتی، آنتونین بریزارد، لئو مِیِر

 پشت‌خط‌زن‌ها: ژان پاتری، استفان بویر، تئو فار

 قدرتی زن ها: اروین انگاپت، کوین تیلی، ژولین لینل، ترور کلونوت، تیبو روسارد، یاسین لوئاتی

 سرعتی‌زن‌ها: بارتلمی چیننیزه، نیکولاس لگاف، داریل بولتور، مویی گوئیه

 لیبرو‌ها: ژنیا گربینیکوف، بنجامین دیِز

هدایت تیم ملی والیبال فرانسه برعهده لوران تیلیه است.

تیم ملی ایران (۱۷ نفر دعوت شده اند):

 پاسورها: سعید معروف، جواد کریمی، محمد طاهر وادی

 پشت‌خط زن ها: امیر غفور، صابر کاظمی، بردیا سعادت

 قدرتی‌زن ها: میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی

 سرعتی‌زن‌ها: سیدمحمد موسوی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، رضا عابدینی

 لیبرو‌ها: محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی

هدایت تیم ملی والیبال ایران را ولادیمیر آلکنو بر عهده دارد.

برنامه بازی‌های روز اول از هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌ها (دو شنبه ۳۱ خرداد ماه):

 استرالیا – صربستان، ساعت ۱۲: ۳۰

 ژاپن – بلغارستان، ساعت ۱۴: ۳۰

 فرانسه – ایران، ساعت ۱۵: ۳۰

 کانادا – هلند، ساعت ۱۷: ۳۰

 برزیل – ایتالیا، ساعت ۱۸: ۳۰

 اسلوونی – امریکا، ساعت ۲۰: ۳۰

 لهستان – آرژانتین، ساعت ۲۲: ۰۰

 آلمان – روسیه، ساعت ۲۳: ۳۰

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها