|
کدخبر: 177362

بررسی حریف بعدی والیبال ایران؛ یانکی‌ها

تیم ملی والیبال ایران در هفتمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها باید به مصاف امریکا برود.

ورزش بررسی حریف بعدی والیبال ایران؛ یانکی‌ها

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خردادماه آغاز و تا دوم تیرماه ادامه دارد. مسابقات مراحل نیمه‌نهایی و نهایی لیگ ملت‌ها برای مردان نیز پنجم و ششم تیرماه برگزار خواهد شد.

در طول ۳۲ روز (مجموع مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی) ۱۲۴ مسابقه والیبال در سطح بالا به شکل متمرکز به میزبانی شهر ریمینی ایتالیا برگزار می‌شود؛ در حالی که اولویت فدراسیون جهانی، سلامتی همه اعضای تیم‌ها و عوامل اجرایی مسابقات است.

در مسابقات گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۱ تیم‌های برزیل، ایران، هلند (جایگزین چین)، ایتالیا، لهستان، صربستان، امریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه و آرژانتین به عنوان ۱۲ تیم ثابت و تیم‌های استرالیا، بلغارستان، کانادا و اسلوونی به عنوان چهار تیم غیر ثابت، حضور دارند.

* اعلام لیست امریکا برای لیگ ملت‌ها

شاگردان آلکنو در هفتمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها باید به مصاف امریکا بروند. این بازی قرار است روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه ساعت ۲۰: ۳۰ به وقت ایران برگزار شود. امریکایی‌ها برای این دوره از مسابقات ۱۹ بازیکن را انتخاب کرده‌اند. اسامی لیست ۱۹ نفره تیم ملی امریکا در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

پاسورها:

کریستنسن، کاویکا شوجی، توآنیگا

پشت‌خط‌زن ها:

اندرسون، پچ، انسینگ، هانس

سرعتی‌زن ها:

جندریک، استال، هولت، آوریل، اسمیت

دریافت‌کننده ها:

تیلور ساندر، برندن ساندر، دی فالکو، جاشکه، موگوتوتیا

لیبروها:

اریک شوجی، واتن

هدایت این تیم بر عهده جان اسپراو است. او برای این دوره از مسابقات ۳ پشت خط زن و ۵ سرعتی زن را در لیست خود قرار داده است. امریکا در این دوره از مسابقات از حضور ۳ پاسور استفاده می‌کند.

* هم‌تیمی صالحی، ستاره فعلی یانکی‌ها

در ترکیب یانکی‌های ستاره هایی همچون کریستنسن، کاویکا شوجی، اندرسون، پچ، هولت، تیلور ساندر حضور دارند، اما پیش از شروع مسابقات برخی از کارشناسان بین‌المللی زمانی که قصد بررسی پدیده‌های احتمالی مسابقات امسال را داشتند نام جک هانس را به زبان می‌آوردند.

پشت خط زن ۲۴ ساله و ۲۱۳ سانتی متری باشگاه دی سته فرانسه نخستین حضور خود در مسابقات ملی برای بزرگسالان امریکا را تجربه کرد. وی در مسابقات لیگ فرانسه درخشش خوبی از خود به جای گذاشت و موفق شد بالاتر از کایل راسل به عنوان یکی از چهار پشت خط زن نهایی لیست امریکا انتخاب شود و به نظر می‌رسید در صورت دادن فرصت به این بازیکن، هانس می‌تواند با تکیه بر توانایی‌های خود چشم‌ها را به خود خیره کند، اما تاکنون اسپراو به وی اعتماد نکرده و فرصتی در اختیار وی قرار نگرفته است.

از جمله ستاره‌های تیم ملی امریکا در این دوره از مسابقات بازیکنی به نام توری دی فالکو است. این دریافت‌کننده جوان یانکی‌ها که برای فصل آینده قرار است در کنار میثم صالحی در تیم اولیشتن لهستان توپ بزند، در جریان لیگ ملت‌های امسال درخشش خیره کننده‌ای داشت و تاکنون توانسته با اعتماد کادر فنی جای خالی بزرگان امریکا را پر کند.

* نگاهی به نتایج امریکا در دوره گذشته

امریکا در دوره گذشته (۲۰۱۹) میزبان مرحله نهایی بود و در مرحله مقدماتی با کسب ۹ پیروزی، ۶ شکست و ۲۸ امتیاز عنوان ششم را به خود اختصاص داد و به مرحله نهایی راه پیدا کرد و در نهایت با قبول شکست مقابل روسیه در فینال، جایگاه دوم را به‌دست آورد. این تیم در هفته اول به میزبانی لهستان با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب برزیل شد و در بازی دوم با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل لهستانِ میزبان متوقف شد و در بازی آخر هفته نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد استرالیا گذشت.

امریکا در هفته دوم در شرایطی که راهی روسیه شده بود در بازی نخست با نتیجه ۳ بر یک مغلوب ایتالیا شد. یانکی‌ها در گام دوم با نتیجه ۳ بر صفر به روسیه باختند و در بازی سوم هم موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک از سد پرتغال گذشتند. در هفته سوم امریکایی‌ها راهی فرانسه شدند و با ۳ پیروزی این کشور را ترک کردند. آنها ۳ پیروزی با نتیجه ۳ بر یک به ترتیب مقابل تیم‌های آرژانتین، آلمان و فرانسه به‌دست آوردند.

شاگردان اسپراو در هفته چهارم میزبان بودند. پیروزی ۳ بر صفر مقابل ژاپن، شکست ۳ بر یک مقابل کانادا و پیروزی ۳ بر صفر مقابل چین مجموع نتایج امریکا در هفته چهارم بود. یانکی‌ها در هفته پنجم به بلغارستان سفر کردند. آنها در این هفته ۳ بر یک مغلوب بلغارستان شدند و در ادامه ۳ بر یک صربستان را شکست دادند و در بازی آخر ۳ بر صفر از سد ایران گذشتند تا با قرار گرفتن در رده ششم راهی مرحله نهایی شوند.

* اندرسون ارزشمندترین بازیکن شد

امریکا در مرحله نهایی موفق شد با نتیجه ۳ بر یک و ۳ بر صفر از سد تیم‌های فرانسه و روسیه عبور کند. یانکی‌ها در مرحله نیمه نهایی مقابل برزیل قرار گرفتند و با نتیجه ۳ بر ۲ حریف خود را شکست داده و راهی فینال شدند. امریکای میزبان در بازی فینال با نتیجه ۳ بر یک مغلوب روسیه شد و در نهایت عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد.

مت اندرسون در پایان مسابقات عنوان ارزشمندترین بازیکن را به خود اختصاص داد. همچنین میکا کریستنسن هم به عنوان بهترین پاسور انتخاب شد. ماکسول هولت عنوان بهترین مدافع، مت اندرسون عنوان بهترین پشت خط زن و اریک شوجی هم عنوان بهترین لیبرو را به خود اختصاص دادند.

* بررسی وضعیت کنونی ایران و امریکا؛ یانکی‌های پرنوسان

در دو هفته ابتدایی شاگردان ولادیمیر آلکنو موفق به کسب ۴ پیروزی شدند و در دو بازی هم نتیجه را به حریفان خود واگذار کردند. تیم ملی ایران شروع نگران کننده‌ای داشت و نتیجه را به ژاپن و روسیه واگذار کرد، اما پس از آن توانست از سد تیم‌های هلند، کانادا، ایتالیا و بلغارستان عبور کند و در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار بگیرد.

در طرف مقابل هم تیم ملی امریکا عملکرد پرنوسانی در این دوره از مسابقات داشت. این تیم در پایان هفته دوم موفق به کسب ۳ پیروزی شده و ۳ شکست هم در کارنامه خود دارد. شاگردان اسپراو ابتدا کانادا را شکست دادند. سپس مغلوب برزیل شدند در ادامه با نتیجه ۳ بر یک از سد آرژانتین گذشتند. آنها هفته دوم را با دو شکست متوالی مقابل روسیه و لهستان آغاز کردند و در گام آخر هم موفق شدند استرالیا را شکست دهند. امریکایی‌ها در پایان هفته دوم در رده نهم جدول رده بندی حضور دارند.

* برنامه مسابقات ایران در پیکارهای امسال لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

چهارشنبه ۱۹ خرداد، ساعت ۲۰.۳۰

ایران - امریکا

پنجشنبه ۲۰ خرداد، ساعت ۱۲.۳۰

ایران - صربستان

جمعه ۲۱ خرداد-ساعت ۱۲.۳۰

ایران - آلمان

سه شنبه ۲۵ خرداد، ساعت ۱۴.۳۰

ایران - استرالیا

چهارشنبه ۲۶ خرداد، ساعت ۲۳.۳۰

ایران - برزیل

پنجشنبه ۲۷ خرداد، ساعت ۱۸.۳۰

ایران - اسلوونی

دوشنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۵.۳۰

ایران - فرانسه

سه شنبه اول تیر، ساعت ۱۷.۳۰

ایران - لهستان

دوم تیر، ساعت ۱۸.۳۰

ایران - آرژانتین

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر