|
کدخبر: 175813

فرمول موفقیت؛ آلمانی باش تا قهرمان شوی!

برای سومین فصل متوالی یک سرمربی آلمانی موفق به فتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

ورزش فرمول موفقیت؛ آلمانی باش تا قهرمان شوی!

 

در حالیکه فرم هفته‌های اخیر موید آن بود که منچسترسیتی از شانس بیشتری برای فتح لیگ قهرمانان برخوردار است، اما در نهایت چلسی با ارائه نمایشی منطقی و بدون اشتباه با تکیه بر تک گل کای هاورتز موفق به غلبه بر سیتیزن‌ها و فتح لیگ قهرمانان شد.

آبی‌های لندن بازی را بهتر آغاز کرده و در نیمه اول چند فرصت خوب گلزنی داشتند که تیمو ورنر از دست داد، اما در نهایت این کای هاورتز بود که در موقعیتی تک به تک و با گذر از سد ادرسون موفق شد تک گل پیروزی بخش چلسی را به ثمر برساند. تیم توماس توخل در نیمه دوم به خوبی دفاع کرده و اجازه خلق موقعیت چندانی را به سیتی نداد تا در نهایت با یک گل قهرمان لیگ برتر انگلیس را مغلوب بکند.

در چهار فصل اخیر در لیگ قهرمانان حداقل یک پای نیمکت مربیان آلمانی بوده و در سه فصل اخیر همیشه ملیت سرمربی قهرمان به ژرمن‌ها تعلق داشته است. یورگن کلوپ در سال ۲۰۱۹ لیورپول را قهرمان کرد، هانسی فلیک فصل گذشته با بایرن مونیخ به این موفقیت دست یافت و امسال نیز توماس توخل روی نیمکت چلسی موفق به قهرمان کردن تیمش شد.

جالب اینجاست توماس توخل در شرایطی چلسی را از فرانک لمپارد تحویل گرفت که کمتر کسی امیدی به این تیم داشت، اما این سرمربی ۴۷ ساله چلسی را متحول کرده و با غلبه بر قدرت‌های بزرگی مانند رئال و اتلتیکومادرید و همچنین سیتی در فینال، به عنوان قهرمانی در اروپا رساند.

توماس توخل پس از یورگن کلوپ در سال ۲۰۱۸ با لیورپول، تبدیل به دومین سرمربی تاریخ شد که سه پیروزی متوالی در برابر پپ گواردیولا به جز دوران حضور این سرمربی در بارسلونای بی) ثبت کرده است. پیروزی توخل در فینال امشب، سومین پیروزی پیاپی او طی چهار ماه گذشته برابر گواردیولا بود. به هر حال به نظر می‌رسد کسب موفقیت در لیگ قهرمانان حالا یک فرمول مشخص دارد؛ سرمربی آلمانی استخدام کرده و برای جشن قهرمانی آماده شوید.

 

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها