|
کدخبر: 174152

شوک جالب؛ جام جهانی فوتبال هر ۲ سال یکبار؟

فیفا در آخرین جلسه اعضای کنگره خود، با بررسی طرح عربستان سعودی مبنی بر برگزاری جام جهانی به صورت هر ۲ سال یکبار، موافق کرد.

ورزش شوک جالب؛ جام جهانی فوتبال هر ۲ سال یکبار؟

 

اعضای کنگره فیفا در هفتاد و یکمین جلسه خود موافقت کردند تا طرح برگزاری جام جهانی به صورت هر ۲ سال یکبار را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند. پیشنهادی که از سوی فدراسیون فوتبال عربستان مطرح شده است.

در این همه پرسی، ۱۶۶ نفر از اعضا در مقابل ۲۲ نفر، به بررسی پیشنهاد مطرح شده رأی مثبت دادند تا فاصله زمانی جام جهانی مردان و زنان به ۲ سال کاهش یابد. پس از جنگ جهانی دوم، مسابقات جام جهانی مردان از سال ۱۹۳۰ هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. جام جهانی زنان نیز از زمان آغاز به کار خود در سال ۱۹۹۱ یک دوره چهار ساله بوده است.

طرح کاهش فاصله زمانی بین جام‌های جهانی زنان برای جیانی اینفانتینو رئیس فیفا موضوع جدیدی نیست. وی سال گذشته در کنگره فیفا در مورد رشد بالقوه فوتبال زنان گفت: ما نمی‌خواهیم آنچه را مردان انجام می‌دهند کپی کنیم. ما چیز خاصی برای بازی زنان می‌خواهیم. باید درباره پیشنهادهای مختلف فکر کنیم.

او گفت: برگزاری مسابقات بین کنفدراسیون ها، مسابقات جام ملت‌ها در سطح قاره‌ها هر دو سال یکبار و شاید حتی یک جام جهانی هر دو سال به جای چهار سال یکبار می‌تواند از این پیشنهادات باشد. ما باید در مورد آن فکر کنیم، باید در این زمینه خلاقیت داشته باشیم.

یاسر المسحل رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در جلسه امروز خطاب به اعضای کنگره گفت: ما اعتقاد داریم آینده فوتبال در یک مقطع حساس قرار دارد. بسیاری از موضوعاتی که فوتبال طی چندین سال با آنها روبه‌رو شده است، با ادامه روند همه گیری کرونا و بحران جهانی، بیشتر تشدید شده است.

او گفت: وقت آن رسیده است که چگونگی ساختار بازی‌های جام جهانی و آنچه را برای آینده ورزش ما بهتر است بررسی کنیم. این باید شامل این موضوع باشد که آیا چرخه چهار ساله فعلی همچنان مبنای بهینه برای نحوه مدیریت فوتبال باقی می‌ماند؟ چه از نظر رقابتی و چه از نظر اقتصادی و همچنین از نظر توسعه کلی فوتبال. ما باید بحث مورد نیاز در مورد آینده تقویم‌های مسابقات بین‌المللی مردان و زنان را مورد توجه قرار دهیم و اینکه چگونه هرگونه تغییر ایجاد شده از طریق این بحث‌ها بر روی ۲۱۱ انجمن عضو فیفا تأثیر می‌گذارد.

او گفت: بنابراین پیشنهاد شده تصمیمی که توسط کنگره فیفا گرفته شده است به مدیران فیفا ابلاغ شود. تصمیمی برای انجام یک مطالعه امکان سنجی درباره تأثیر برگزاری رقابت‌های جام جهانی مردان و زنان به صورت هر دو سال یکبار بر فوتبال جهان. یک تحلیل گسترده در این رابطه پیشنهاد می‌شود. داشتن مسابقات کمتر و در عین حال رقابتی تیم ملی می‌تواند به طور بالقوه نگرانی‌های مربوط به رفاه بازیکنان را برطرف کند. در عین حال، ارزش و شایستگی چنین مسابقات را افزایش می‌دهد.

این طرح که مخالفان و موافقان زیادی دارد، قرار است توسط فیفا بررسی شود و باید دید در نهایت چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ می‌شود.

 

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها