|
کدخبر: 168449

شکوری: پرسپولیس هیچ درآمدی نداشته است

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت: با اینکه چهار دوره متوالی به قهرمانی لیگ برتر رسیده‌ایم و درحال‌حاضر هم جزو تیم‌های صدرنشین و مدعی کسب عنوان قهرمانی هستیم هیچ درآمدی را از فوتبال به‌دست نمی‌آوریم و جا دارد عزیزی خادم به این مورد ویژه وارد کند.

ورزش شکوری: پرسپولیس هیچ درآمدی نداشته است

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا رقبای خود را یکی پس از دیگری شکست می‌دهد و از نظر بسیاری از کارشانسان داخلی و خارجی، یکی از شانس‌های اصلی رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا از منطقه غرب آسیا به حساب می‌آید. اما این نتایج درخشان در شرایط ساده‌ای به‌دست نیامده است. ابراهیم شکوری معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس درباره برخی مسائل مهم مرتبط با این تیم با سایت فدراسیون فوتبال گفت‌وگو کرد.

شکوری ابتدا درباره نتایج درخشان کسب شده تاکید کرد: جا دارد بردهای پیایی و مقتدرانه پرسپولیس را به همه هواداران باشگاه بزرگ پرسپولیس تبریک بگوییم. خدا را شکر تیم توانسته در مسابقات گروهی لیگ قهرمانان آسیا در شهر هند تا به اینجای کار در هر چهار مسابقه خودش با قدرت حاضر شود و مسابقات را با کسب حداکثر امتیاز به پایان برساند.

وی ادامه داد: جا دارد تشکر ویژه از بازیکنان و مربیان و کل هیات اعزامی به شهر گوا داشته باشم که توانسته‌اند با همت و غیرت ایرانی خودشان و تلاش مضاعف این نتایج را کسب کنند. همه امیدوار هستیم در دو مسابقه آینده مقابل الوحده امارات و الریان قطر هم بتوانیم همین روند را ادامه بدهیم و نماینده شایسته‌ای برای فوتبال و کشور عزیزمان باشیم.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس درباره شرایط حضور این تیم در هند هم این توضیحات را ارائه داد: درباره میزبانی کشور هند و شهر گوا، آن چیزی که حائز اهمیت بوده این است که با توجه به مکاتباتی که با فدراسیون فوتبال هند و کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دادیم، AFC تاکید داشت به دنبال توسعه فوتبال است و می‌خواهد میزبانی را به کشورهای در حال توسعه فوتبال هم اعطا کنند.

شکوری افزود: از نظر هتل ما در جای بسیار خوبی مستقر شده‌ایم ولی از نظر تمرینی و شرایط تجهیزات تمرینی دچار مشکلات هستیم. البته هند مردمان خوب و مهربانی دارد و این گروهی که اطراف تیم ما مشغول به کار هستند بسیار مهربانانه رفتار می‌کنند. بیرون از هتل اما شرایط مناسب و حرفه‌ای برای میزبانی نبوده است.

وی افزود: خدا را شکر بچه‌های ما با این شرایط کنار آمده و خودشان را تطبیق داده‌ و توانسته‌اند با تمام مشکلاتی که وجود داشته و دارد بهترین عملکرد را ارائه بدهند. امیدواریم روزی برسد تیم‌های ما که از نظر تماشاگر و فوتبال در سطح بسیار بالاتری نسبت به سایر تیم‌ها هستند بتوانند میزبانی مسابقات بین‌المللی را هم بگیرند.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس درباره سرنوشت پاداش آسیایی سرخپوشان که هنوز از کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر مشکلات تحریمی دریافت نشده گفت: پرسپولیس به عنوان نایب قهرمان دور قبلی لیگ قهرمانان آسیا در این فصل از رقابت‌ها هم نتایج قابل قبولی کسب کرده است. منتهی یک ریال یا یک دلار از درآمد و پاداشی که متعلق به باشگاه است را متاسفانه تا به این لحظه نتوانسته‌ایم دریافت کنیم. همین اتفاق باشگاه را با چالش و مشکلات بسیار زیاد مواجه کرده است و این مسائل با مشکلات مالی برای مربیان و بازیکنان هم همراه شده است.

شکوری اضافه کرد: از حدود ۳ میلیون دلاری که در کنفدراسیون فوتبال آسیا اندوخته شده با وجود مکاتبات زیاد دریافتی نداشته‌ایم و امیدواریم هرچه سریعتر شرایط تحریمی و مشکلات انتقال بانکی پول تمام شود تا بتوانیم درآمدی را که با زحمت و تلاش مضاعف بازیکنان و کادر فنی و باشگاه به‌دست آمده را وارد کشور بکنیم و بتوانیم از این جوایز در جهت توسعه و رشد فوتبال کشورمان و باشگاه پرسپولیس استفاده کنیم.

وی هم چنین درباره درآمدهای داخلی باشگاه پرسپولیس هم درخواستی را از رئیس فدراسیون فوتبال مطرح کرد و گفت: مسئله مهم دیگری که وجود دارد این است که ما در لیگ داخلی خودمان با اینکه چهار دوره متوالی به قهرمانی لیگ برتر رسیده‌ایم و درحال‌حاضر هم جزو تیم‌های صدرنشین و مدعی کسب عنوان قهرمانی هستیم اما هیچ درآمدی را از فوتبال به‌دست نمی‌آوریم. جا دارد ریاست فدراسیون فوتبال به این مورد به صورت ویژه ورود کرده و رسیدگی مهمی داشته باشند تا باشگاه‌های فوتبال بتوانند از درآمد حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی که حق قانونی خودشان است استفاده کنند و به آن برسند.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: این حق باید به باشگاه‌ها به ویژه تیم‌هایی که دارای طرفدار هم هستند داده شود و شرایط به شکلی مهیا شود که باشگاه‌ها دچار روزمرگی و این مشکلات نشوند. باشگاه پرسپولیس چهار دوره قهرمان لیگ شده و دو دوره فینال آسیا رفته و هیچ درآمدی از سازمان لیگ فوتبال ایران نداشته است. پس انتظار ما این است که ریاست محترم فدراسیون فوتبال به این مهم رسیدگی ویژه داشته باشند.

شکوری در رابطه با بحث برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر گفت: درحال‌حاضر خواسته باشگاه پرسپولیس به صورت شفاف و معین است. در دور رفت و قبل از دربی بنا به درخواست باشگاه رقیب وهم چنین برنامه‌ریزی سازمان لیگ، مسابقه عقب افتاده ما به ویژه بازی با نساجی در شرایط کاملا فشرده و بعد از برگشت از فینال آسیا برگزار شد. ما هم تمکین و با شرایط سخت در قائم‌شهر حضور پیدا کردیم.

وی اضافه کرد: درحال‌حاضر درخواست ما این است که بازی استقلال و صنعت نفت هم در آبادان برگزار شود و بعد از آن دربی برگزار شود. من فکر می‌کنم این یک درخواست منطقی بر اساس اتفاقاتی است که در گذشته رخ داده و از شهاب‌الدین عزیزی خادم می‌خواهیم که به این مسئله هم نگاه ویژه داشته باشند.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: در انتها هم برای تیم ملی فوتبال کشورمان که در خرداد ماه باید چهار مسابقه بسیار حساس را برگزار کند آرزوی موفقیت می‌کنم. برای کادر جدید مدیریتی فدراسیون فوتبال هم با وجود مشکلات و سختی‌هایی که وجود دارد آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم به توسعه فوتبال کشورمان کمک کنند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر