|
کدخبر: 165420

ماجرایی جویی مهاجمان پرسپولیس در آسیا

سرخپوشان پایتخت در حالی پای به لیگ قهرمانان آسیا می‌گذارند که خط حمله این تیم متشکل از ستاره‌های سرشناس باتجربه‌های به یادماندنی است.

ورزش ماجرایی جویی مهاجمان پرسپولیس در آسیا

پرسپولیس فصل بیستم را در شرایطی آغاز کرد که تنها مهاجم تخصصی‌اش مهدی عبدی جوان بود. بازیکنی که انگار با اقبال بالا و گلزنی‌اش در لحظات حیاتی نردبانی به سوی آسمان یافته بود.اما در فصل جاری شرایط به گونه‌ای متفاوت رقم خورد و عبدی به جز بازی شهرآورد پایتخت مقابل استقلال و دیدار با فولاد پایش به گلزنی باز نشد تا یحیی تیم را بدون مهاجم هدف و اغلب با حضور زوج امید عالیشاه - وحید امیری به زمین بفرستد.

 اتفاقی که سبب شد گل‌های زده‌اش به نسبت رقیب شانه به شانه‌اش یعنی سپاهان کمتر باشد و در بیشتر بازی‌ها عناصر دفاعی به مهاجمان درس گلزنی بدهند. با شروع سال جدید خط حمله قرمز‌ها نیز شکل جدیدی به خود گرفت. شهریار مغانلو از پرتغال به پرسپولیس اضافه شد و دوران محرومیت آل کثیر نیز پایان یافت. لیگ قهرمانان آسیا برای سه مهاجم پرسپولیس بسیار خاص خواهد بود. سه بازیکن با انگیزه‌های بالا و متفاوت برای فیکس شدن در ترکیب اصلی و قلب هواداران.

عیسی در آسیا؛ شیرین، تلخ، دراماتیک!

مهاجم شماره ۷۲ سرخ‌ها با بازی‌های آسیایی به هواداران معرفی شد. بازیکنی پر تلاش که نخستین گل خود را به شارجه زد. مقابل پاختاکور دبل کرد و شاگردان ژاوی را با ضربه سر استادانه‌اش از رقابت‌ها حذف کرد. عیسی وقتی برای حضور در نیمه نهایی و مقابل النصر آماده می‌شد با حکم محرومیتی مواجه شد که تا همین چند روز پیش درگیرش بود و این حکم شش ماهه نه کم شد و نه تعلیق. آل کثیر پس از محرومیت در دوبازی مقابل پدیده و نساجی به عنوان یار تعویضی به بازی آمد و در آزادی با پاس عالیشاه دروازه نساجی را باز کرد تا با انگیزه‌ی مضاعفی به آسیا برود و با اثبات خود دوباره به مهاجم اول سرخ‌ها بدل شود. شاید انگیزه‌های عیسی بتواند در شرایط سخت منجی پرسپولیس شود و تیمش را به مراحل بالاتر نزدیک کند.

چالش گلزنی شهریار در نخستین تجربه لیگ قهرمانان

مغانلو پس از پیوستن به پرسپولیس خیلی زود اعتماد گل‌محمدی را جلب کرد و در ترکیب اصلی قرار گرفت. مهاجمی بلند قامت و با دوندگی بالا که هر مدافعی را آزار می‌دهد. شماره ۷۰ پرسپولیس در چند بازی‌ای که پس از قرمزپوش شدن به میدان رفته عملکرد قابل قبولی داشته ولی در گلزنی ناکام بوده است. شهریار پرسپولیسی‌ها که برای نخستین بار آسیا را تجربه می‌کند امیدوار است با گلزنی و گلسازی به مهره‌ای موثر بدل شود و همچنان در تفکرات یحیی جزو یازده بازیکن اصلی باقی بماند. مغانلو می‌تواند با لباسی که پیش ازین به تن علیپور بوده وگل‌های مهمی را در آسیا زده گل زدن با لباس پرسپولیس را تجربه کند.

 عبدی و فرصت تاریخ‌سازی دوباره در آسیا

شاید عجیب و کم نظیر باشد که یک بازیکن ۲۲ساله را گلزن بازی‌های بزرگ بخوانند؛ اما با نگاهی به گل‌های زده مهاجم جوان سرخ‌ها می‌توان او را پسر بازی‌های بزرگ خواند! عبدی که هم قهرمانی لیگ را دارد و هم نایب قهرمانی آسیا حالا دیگر بدون رقیب در خط حمله نیست و برای بازی کردن حتا به عنوان یار تعویضی باید بیش از قبل بجنگد و تلاش کند. شماره ۱۶ پرسپولیسی‌ها دو گل به یاد ماندنی در نیمه نهایی و فینال آسیا به نام خود ثبت کرده و بخشی از تاریخ پرسپولیس است. عبدی می‌تواند دوباره در آسیا و با گلزنی مسیر موفقیت و محبوبیت را که چند وقتی می‌شود گم کرده است را باز یابد

بدون تردید هر سه مهاجم پرسپولیس توانایی‌های منحصر به فردی دارند و هر سه از انگیزه‌های بالایی برخوردارند. انگیزه‌های متفاوتی که می‌تواند در مسیر هدف مشترک نماینده ایران در رسیدن دوباره به مراحل بالاتر آسیا بسیار کمک‌کننده باشد. علاوه بر این بازیکنان، نباید از نام هایی چون وحید امیری، امید عالیشاه و مهدی ترابی هم به سادگی گذشت. ستاره هایی که اگرچه مهاجم نوک نیستند اما همیشه خطرناک نشان داده‌اند

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر