|
کدخبر: 154572

ایران امشب در انتظار قسمت دوم «چه طوری کریس»

تیم فوتبال پورتو در حالی در حضور مهدی طارمی باید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر یوونتوس و کریستیانو رونالدو به میدان برود که این دیدار می‌تواند به فصل دوم کُری «چه طوری کریس» تبدیل شود.

ورزش ایران امشب در انتظار قسمت دوم «چه طوری کریس»

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته(سه شنبه) بعد از ۶۹ روز از سر گرفته می‌شود و مرحله یک هشتم نهایی آغاز خواهد شد. در این مرحله ۱۶ تیم از ۶ کشور اسپانیا، آلمان، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و پرتغال در حالی به مصاف هم می‌روند که نیمی از این تیم‌ها سابقه قهرمانی در این تورنمنت مهم را دارند و الباقی در سودای تصاحبش هستند.

در یکی از مهم‌ترین دیدارها، تیم فوتبال پورتو پرتغال باید در ورزشگاه خانگی خود دیدار رفت را در مقابل یوونتوس ایتالیا برگزار کند. دیداری که به واسطه حضور مهدی طارمی، ستاره ایرانی تیم پرتغالی از حساسیت فراوانی برای فوتبال‌دوستان ایرانی هم برخوردار است. مدت‌ها بود که بازیکنان ایرانی در این سطح از مسابقات حضور نداشتند و طبیعتا حضور این ستاره بوشهری می‌تواند اهمیتی دوچندان پیدا کند.

پورتو در مرحله گروهی پس از منچسترسیتی به عنوان تیم دوم با ۱۳ امتیاز صعود کرد.تیم فابیو کونسیاسئو بالاتر از المپیاکوس و مارسی با قدرت مجور حضور در مرحله دوم را گرفت. پورتو تنها تیمی بود که موفق شد دروازه منچسترسیتی را باز کند و خودش هم تنها در بازی اول مقابل این تیم انگلیسی سه گل خورد و در پنج بازی بعدی دروازه‌اش را بسته نگه داشت. در سوی مقابل یوونتوس دست به کار بزرگی زد و بعد از ۳۸ بازی خانگی، بارسلونا را در لیگ قهرمانان اروپا شکست داد و با ۱۵ امتیاز به عنوان صدرنشین به دور دوم راه پیدا کرد. هر ۲ تیم در لیگ‌های داخلی اوضاع به سامانی ندارند و نتوانسته‌اند گام محکمی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود بردارند.

این ۲ تیم در لیگ قهرمانان اروپا پنج بار به مصاف هم رفته‌اند که ماحصل آن چهار پیروزی برای یوونتوس و یک تساوی بوده است. نماینده ایتالیا سه سال قبل در همین مرحله به مصاف پورتو رفت و موفق شد تیم پرتغالی را با نتایج ۲ بر صفر و یک بر صفر از پیش رو بردارد و در نهایت فینالیست شود. جالب این است که تنها باخت پورتو در ۹ دیدار خانگی اخیر اروپایی‌اش مقابل تیم‌های ایتالیایی به همان بازی مربوط می‌شود. دیداری که دیبالا در آن خوش درخشید.

بدون تردید امید اصلی آندره‌آ پیرلو برای گلزنی مقابل پورتو کریستیانو رونالدو است. ستاره پرتغالی یوونتوس باید بار دیگر برابر آبی سفیدها قرار بگیرد. او در باشگاه اسپورتینگ لیسبون معرفی شد. تیمی که رقابتی دیرینه با پورتو دارد. رونالدو نتوانست در لباس اسپورتینگ مقابل پورتو خودنمایی کند اما در فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ آن گل فوق‌العاده توسط سی‌آرسون با لباس منچستریونایتد زده شد و پورتو از دورمسابقات کنار رفت. حالا بار دیگر این ستاره تمام نشدنی باید به مصاف پورتو برود. باید دید کریس توانایی گلزنی مجدد در رقابتی را دارد که خودش بهترین گلزن تاریخش است یا خیر.

اما امید اصلی گلزنی اژدهای پرتغال کیست؟ مهدی طارمی. بازیکن ایرانی که در دور گروهی کمتر از ۳۰ دقیقه بازی کرد ولی حالا مرد اول خط حمله و پادشاه ایرانی تیم پرتغالی است. مهدی به خوبی در ترکیب اصلی جا افتاده و برنامه اصلی هافبک‌ها رساندن توپ به اوست. زدن ۱۰ گل در ۱۲ بازی اخیر نشان از فرم ایده‌آل این ستاره بوشهری دارد. او می‌خواهد به یک ستاره متفاوت در فوتبال ایران تبدیل شود که توانسته در مرحله حذفی گلزنی می‌کند. حالا تمام ایران منتظر درخشش مهدی است، همگی طرفدار پورتو هستیم و برای گلزنی شماره ۹ تیم آبی و سفید دعا می‌کنیم. همان بازیکنی که بارها کنایه‌اش زدیم و به سخره‌اش و باد انتقادش گرفتیم. حالا همان بازیکن شده یکی از نمادهای فوتبال و ورزش کشورمان. او باید در دوئل با کریستیانو رونالدو هرچه دارد بگذارد و نخستین گل اروپایی‌اش را بزند تا مسیر پیشرفتش هموارتر از گذشته شود. بعد از ناکامی رونالدو برابر بیرانوند حالا نوبت طارمی است تا ابر ستاره پرتغالی را مغلوب کند و دومین فصل از ماجرای «چه طوری کریس» را اکران کند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر