|
کدخبر: 151989

تراکتور - پرسپولیس ؛ جنگ تمام عیار

دو تیم تراکتور و پرسپولیس برگزار کننده حساس ترین بازی هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال خواهند بود که به یک جنگ تمام عیار محسوب می‌شود.

ورزش تراکتور - پرسپولیس ؛ جنگ تمام عیار

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، فردا پنجشنبه با برگزاری دیدار تو تیم تراکتور و پرسپولیس آغاز خواهد شد.

تراکتوری ها با کسب ۵ برد، ۴ مساوی و متحمل شدن ۴ باخت، با ۱۹ امتیاز در رده پنجم و پرسپولیس نیز با دو بازی کمتر و کسب ۴ برد، ۶ تساوی و ۱ باخت، با ۱۸ امتیاز در رده ششم جدول رده بندی قرار دارد.

این دو تیم تاکنون در بازی های لیگ برتر ۲۴ بار در مقابل هم قرار گرفته اند که ۱۰ برد سهم پرسپولیس، ۹ برد سهم تراکتور و ۵ بازی نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

شاگردان شجاعی که فصل پرنوسانی را سپری می‌کنند و همچنان با سرمربی-بازیکن خود در مقابل رقبا قرار می‌گیرند، علی رغم انجام بازی های خوب، در کسب امتیازات کامل از تمامی بازی ها ناتوان بوده اند بطوریکه اگر به بازی های این تیم نگاه کنیم، خواهیم دید که تراکتوری ها از ۴ بازی رودر رو مقابل تیم های مدعی بالانشین، ۳ شکست  و تنها یک تساوی بدست آورده اند و این یعنی تراکتور در مقابل رقبای اصلی خود اصلا موفق نبوده است.

در سوی مقابل شاگردان گلمحمدی که بعد از بازگشت از دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا مشغول انجام بازی های معوقه خود بوده، نتایج قاطعی کسب نکرده و دوبرد جنجالی مقابل فولاد و ماشین سازی و ۴ تساوی پی در پی ماه عسل عملکرد پرسپولیسی ها بعد از آسیا بود.

هواداران این دو تیم در چند سال اخیر رابطه چندان خوبی با سرخ های پایتخت ندارند و در واقع می‌توان گفت این دیدار علاوه بر شرایط جدولی به دلیل رابطه تیره و تار هواداران دو تیم جنبه حیثیتی نیز دارد و چه بسا اگر کرونایی در کار نبود و پرشور ها نیز ورزشگاه حضور داشتند، جهنمی وحشتناک در انتظار شاگردان گلمحمدی بود و همانطور که آبی های پایتخت از خالی بودن ورزشگاه یادگار امام با خیال راحت گذر کردند، پرسپولیس نیز از این حیث همانند استقلال خواهد بود و با خیالی آسوده پای به ورزشگاه یادگار امام خواهد گذاشت.

بدون شک دو تیم تراکتور و پرسپولیس با آگاهی از حساسیت این باز و اهمیت کسب هر سه امتیاز، به این بازی خواهند آمد و این موضوع می‌تواند نوید یک دیدار تماشایی و جذاب را دهد. 

موضوع‌ بعدی که می‌تواند موجب ایجاد انگیزه در بین بازیکنان دو تیم‌ شود، حضور سرمربی تیم ملی فوتبال در ورزشگاه یادگار امام(ره) است. دراگان اسکوچیچ به همراه کادر فنی تیم ملی راهی تبریز شده اند تا دیدار تیم های تراکتور و پرسپولیس از هفته چهاردهم لیگ برتر را از نزدیک نظاره کنند.

این دیدار جذابیت دیگری هم دارد بطوریکه پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر و تراکتور نیز بعنوتن قهرمان جام حذفی سال قبل، باید دیدار سوپرکاپ فوتبال ایران را برگزار می‌کردند. این دیدار قرار بود روز پنجم آبان یعنی ۵ روز پیش از شروع لیگ بیستم برگزار شود اما سازمان لیگ تصمیم گرفت که این دیدار لغو و به زمان دیگری موکول شود و طبق گفته سازمان لیگ مسابقه سوپر جام بین این دو تیم در نیم فصل لیگ برتر بیستم برگزار می شود.

وضعیت اشکان دژاگه که به دلیل مصدومیت غایب بزرگ تراکتور در بازی قبل مقابل آلومینیوم بود، هنوز مشخص نیست و سعید مهری هم از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فعلا از انجام بازی محروم است. 

 به گزارش ایسنا دو تیم تراکتور و پرسپولیس فردا پنجشنبه از ساعت ۱۵ در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز با قضاوت مهدی سید علی به مصاف هم خواهند رفت که محمد رضا ابوالفضلی و مهدی عالیقدر کمک داوران، حمید رضا کنعانی داور چهارم و محمد رضا اکبریان و محمد حسین ترابیان نیز کمک داوران اضافی ۱و۲ این بازی خواهند بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها