|
کدخبر: 149640

مدافع سابق پرسپولیس در میان ۱۰ مدافع برتر جهان

سرخیو راموس گلزن‌ترین مدافع دهه دوم قرن ۲۱ شد

ورزش مدافع سابق پرسپولیس در میان ۱۰ مدافع برتر جهان

با اعلام سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال، سرخیو راموس کاپیتان اسپانیایی رئال مادرید، به عنوان گلزن‌ترین مدافع دهه اخیر (۲۰۱۱-۲۰۲۰) انتخاب شد.

سرخیو راموس با به ثمر رساندن ۸۹ گل، بالاتر از جوزف چیپولینا عنوان بهترین مدافع گلزن دهه گذشته میلادی را از آن خود نمود.

به نقل از فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS)، سرخیو راموس با به ثمر رساندن ۸۹ گل در سطح ملی و باشگاهی، آمار بسیار خوبی به عنوان یک مدافع از خود به جای گذاشت.

در این جدول، فقط آمار بازیکنان در مسابقات لیگ‌ها در بالاترین سطح، جام‌های حذفی، لیگ کاپ و سوپرجام داخلی، جام‌های باشگاه‌های بین‌المللی رسمی و تیم‌های ملی محاسبه شده است. در برزیل نیز مسابقات پائولیستا و کاریوکا هم سطح مسابقات لیگ در نظر گرفته شده است.

در مجموع ۶۲ بازیکن، بیش از ۳۳ گل در دهه گذشته میلادی به ثمر رسانده‌اند که رامین رضاییان ستاره ملی پوش کشورمان در رده نهم این لیست قرار گرفته است.

رامین رضاییان مدافع کنونی تیم السیلیه، در دهه گذشته عملکرد خوبی در امر گلزنی داشته است.

به نقل از IFFHS، رامین رضاییان مدافع ایرانی تیم السیلیه با به ثمر رساندن ۵۲ گل در دهه گذشته، بالاتر از مدافعان مطرحی همچون ویرجیل فن دایک، دنی آلوز، مارسلو، داوید آلابا و... قرار گرفته است.

رامین بیشتر گل هایش را در سطح باشگاهی به ثمر رسانده و در سطح ملی تنها ۲ بار موفق به گلزنی شده است. رضاییان ۴۶ گل در لیگ‌های مختلف، ۲ گل در بازی‌های حذفی داخلی، ۲ گل در سطح باشگاهی بین‌المللی و ۲ گل هم برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده است.

همچنین بیشترین گل‌های رامین رضاییان با پیراهن الشحانیه زده شده است (۱۷ گل).

 

منبع: طرفداری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها