|
کدخبر: 149344

گنجینه نفیس شطرنج را بردند!

شطرنج‌های نفیسی که در محل فدراسیون این رشته قرار داشت، از این مجموعه خارج شد.

ورزش گنجینه نفیس شطرنج را بردند!

فدراسیون شطرنج در ساختمانی سه طبقه قرار دارد که به طور کامل در اختیار این نهاد قرار گرفته است.

یکی از مواردی که در این فدراسیون کاملاً محسوس بود و نگاه افراد مختلف را به خود جلب می‌کرد، ویترین‌هایی بود که در آنها تعداد زیادی از شطرنج‌های نفیس و گران‌قیمت و قدیمی قرار داشت. در این ویترین‌ها تعداد ۵۶ صفحه شطرنج به همراه مهره‌های‌شان قرار داشت که از کشورهای همچون اسپانیا، ایتالیا، هند، روسیه، تانزانیا، چین، اتریش و... به‌عنوان هدیه دریافت شده بود.

همه این صفحه‌ها و مهره‌های زیبای شطرنج از سوی یکی از پیشکسوتان قدیمی در اختیار فدراسیون بود تا در معرض بازدید عموم قرار بگیرد.

چند هفته قبل یکی از مسئولان سابق فدراسیون همراه با وکیل خانواده آن پیشکسوت در محل فدراسیون حضور یافت و با ارائه وکالت‌نامه، همه شطرنج‌های موجود در ویترین‌ها را جمع‌آوری کرد و با خود برد.

این ۵۶ صفحه شطرنج و مهره‌هایش که به نوعی نماد فدراسیون بوده و زیبایی خاصی به فدراسیون بخشیده بودند، در کشورهای چین، اتریش، کره جنوبی، کلمبیا، پاراگوئه، تانزانیا، ماداگاسکار، ایتالیا، ایران، اسپانیا، مجارستان، هند، روسیه، مصر، روآندا، اندونزی، اوکراین، پاکستان، زئیر، بوسنی و هرزگوین، ترکیه، تایلند، کنیا، ارمنستان، قرقیزستان، تاجیکستان، آلمان شرقی، برزیل، لهستان، بورکینافاسو و کامبوج ساخته شده و توسط یک پیشکسوت در اختیار فدراسیون قرار گرفته بودند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر