|
کدخبر: 123337

پروژه استراماچونی و گزینه‌هایی که از دست رفتند

استقلالی‌‌ها برای فصل جدید با معضل انتخاب سرمربی روبرو شده‌اند.

ورزش پروژه استراماچونی و گزینه‌هایی که از دست رفتند

باشگاه استقلال در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که استراماچونی نمی‌تواند سرمربیگری تیم فوتبال این باشگاه را بر عهده بگیرد و دلیل این موضوع هم قوانینی است که اجازه جذب مربیان خارجی را نمی‌دهد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که در خصوص بازگشت استراماچونی به استقلال حواشی زیادی ایجاد شده بود؛ حواشی که از زمان  سفر سعادتمند به ایتالیا آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد.

پس از فینال جام حذفی که استقلالی‌ها نتوانستند قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کنند هواداران این تیم منتظر بودند تا وعده‌های مدیرعامل استقلال عملی شود و استراماچونی یکبار دیگر هدایت تیمشان را بر عهده بگیرد؛ اما در نهایت باشگاه استقلال آبی پاکی را روی دست هوادارانش ریخت و عنوان کرد که استراماچونی به استقلال نخواهد آمد. نکته جالب اینکه در این مدت که باشگاه استقلال خودش را درگیر آوردن استراماچونی کرده بود بسیاری از گزینه‌هایی که می‌توانستند هدایت تیم فوتبال این باشگاه را بر عهده بگیرند یا در تیمی جدید مشغول به کار شدند یا اینکه تصمیم گرفتند در تیم‌هایی که فصل قبل سرمربیگیری آنها را بر عهده داشتند بمانند.

امیر قلعه‌نویی در بین مربیان ایرانی جدی‌ترین گزینه برای سرمربیگری استقلال بود. از همان فصل گذشته که او هدایت تیم سپاهان را بر عهده داشت صحبت‌ها و شایعات زیادی در این خصوص شد؛ اما در نهایت این مربی به گل‌گهر پیوست تا حضورش در تیم استقلال منتفی شود.

جواد نکونام برای فصل جدید لیگ برتر، قرارداد خود را با تیم فولاد تمدید کرد. او در فصل گذشته بازیکنان تراز اول زیادی نداشت با این وجود توانست نتایج خوبی با فولاد بگیرد. از نکونام هم به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال یاد می‌شد و به نظر می‌رسید او هم تمایل زیادی به این اتفاق دارد، اما زمانی که متوجه شد مدیران باشگاه استقلال تمام انرژی خود را روی آوردن استراماچونی گذاشته‌اند، ترجیح داد قراردادش را با فولادی‌ها تمدید کند تا حداقل سرمربیگری این تیم را از دست نداده باشد.

زمانی که فرهاد مجیدی از هدایت تیم استقلال کنار رفت گفته می‌شد محمود فکری سرمربی موقت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. این مسئله با موافقت ضمنی فکری هم همراه شد. شاید دلیل موافقت فکری با سرمربیگری موقت در استقلال این بود که وی تصور می‌کرد اگر با استقلال در آسیا نتایج خوبی بگیرد آن وقت است که می‌تواند قرارداد خود را دائمی کند؛ اما مدیران استقلال حداقل این قول را هم به این مربی ندادند تا او هم تصمیم بگیرد در تیم نساجی ماندگار شود.

از علیرضا منصوریان به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال یاد می‌شد که البته با واکنش او همراه شد و منصوریان عنوان کرد که مذاکره‌ای با او در خصوص هدایت تیم استقلال صورت نگرفته است. منصوریان امروز به صورت رسمی به تیم تراکتور پیوست تا حضورش در تیم استقلال منتفی شود.

پرویز مظلومی و صمد مرفاوی دو استقلالی سابق هستند که می‌توانستند جزو گزینه‌های سرمربیگری این تیم باشند اما مظلومی سرمربیگری تیم جوانان را بر عهده دارد و مرفاوی هم به تیم استقلال خوزستان رفته است. با این شرایط این دو مربی هم از لیست گزینه‌هایی که می توانستند هدایت تیم استقلال را بر عهده بگیرند خارج شدند.

در بین مربیانی که سابقه بازی یا مربیگری در استقلال را دارند نفراتی همچون پاشازاده، بختیاری‌زاده، لطیفی و روانخواه باقی مانده‌اند که برخی از این نفرات در حد و اندازه‌های سرمربیگری استقلال نیستند. مجیدی هم که با تجربیاتی که در فصل گذشته کسب کرده بود می‌توانست در فصل جدید نتایج خوبی با استقلال بگیرد، اما اقدام عجولانه و غیرمنطقی مدیران استقلال سبب شد هم مجیدی استعفا کند و هم سایر گزینه‌هایی که توانایی سرمربیگری استقلال داشتند در تیم‌های دیگر مربیگری کنند.

 

منبع: میزان

ارسال نظر