|
کدخبر: 77994

جشن کریسمس بدون نوتردام

کلیسای نوتردام پاریس همیشه میزبان جشن کریسمس بوده و حال که با آتش سوزی صدمه بسیاری دیده است، نمی‌تواند در روز کریسمس از مردم پذیرایی کند.

گسترش‌نیوز: سخنگوی اسقف اعظم پاریس در مصاحبه‌ای با رویترز بیان می‌کند: «هیچ تجمع نیمه شبی در کلیسای نوتردام صورت نمی‌گیرد. آخرین بار چنین اتفاق مشابهی در جریان انقلاب فرانسه رخ داد. از سال ۱۸۰۳ تاکنون هرساله شاهد تجمع مردم در روز کریسمس در نوتردام بوده‌ایم.»

notre-damme2.jpg

پانزدهم آوریل، آتش بخش هایی از سقف و مناره کلیسای تاریخی نوتردام را نابود کرد، با این حال آثار هنری و تاریخی ارزشمندی که در این کلیسا نگهداری می‌شدند، در کنار برج‌های اصلی و دیوارهای بیرونی آن سالم باقی ماندند.

کشیش ارشد این کلیسا می‌گوید: «این موضوع ناراحت‌کننده است، چرا که دوست داشتیم کریسمس را در نوتردام جشن بگیریم، اما در همین حال امیدهایی برای بازسازی این بنا وجود دارد؛ برای مثال این جرثقیل بزرگ کمک خواهد کرد تا این داربست‌های عذاب آور را جدا کنیم.»

notre-damme1.jpg

داربستی که این کشیش به آن اشاره دارد در حقیقت همان داربست فلزی است که پیش از حادثه آتش سوزی برای مرمت بخشی از بنای این کلیسا نصب شده بود، اما در جریان آتش سوزی ذوب شد. این کشیش می‌افزاید: «کریسمس همان جشن گرفتن امید است. بگذارید چند سال دیگر صبر کنیم.» او همچنین از کسانی که قبلا کریسمس را در نوتردام می‌گذراندند، دعوت کرد در کلیسای «Saint-Germain l'Auxerrois» که یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای پاریس محسوب می‌شود، تجمع کنند.

منبع: همگردی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها