|
کدخبر: 327078

ذوب آهن اصفهان آماده تولید ریل کریدور شرق

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در روز اول یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، تجهیزات و خدمات وابسته در گفتگو با خبرنگاران از آمادگی ذوب آهن اصفهان برای تولید ریل کریدور شرق خبر داد.

صنعت و معدن ذوب آهن اصفهان آماده تولید ریل کریدور شرق

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به  اینکه ذوب آهن اصفهان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیاست، از اتمام خط ریلی رشت – کاسپین خبر داد که به‌زودی افتتاح می‌شود و گفت: تکمیل زنجیره‌های کریدوری شرقی غربی و همچنین دوخطه کردن بسیاری از محورهای راهبردی از جمله پروژه‌های اولویت‌دار راه‌آهن است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، تاکنون توافقات بسیار خوبی با شرکت‌های بزرگ صنعتی از جمله با ذوب‌آهن اصفهان در زمینه تأمین ریل ملی، انجام شده است.

بذرپاش همچنین از اراده صنایع بزرگ همچون ذوب آهن اصفهان برای افزایش بهره گیری از حمل و نقل ریلی اشاره نمود که می تواند موجب رونق بیشتر این بخش گردد.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز به تامین ۱۸۰ هزار تن انواع ریل برای خطوط بین شهری و متروی کلان شهرها در این مجتمع عظیم صنعتی اشاره کرد و گفت: ذوب آهن آمادگی دارد به میزان لازم ریل مطابق با استاندردهای جهانی تولید نموده و نقش پیشرانی خود در توسعه حمل و نقل ریلی را گسترش دهد.

مدیرعامل ذوب آهن همچنین از تامین ریل برای کریدور شرق خبر داد و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی طبق توافق با وزارت راه و شهرسازی ریل لازم برای کریدور شرق را شامل مشهد – زاهدان، زاهدان – خاش ( ریل گذاری شده ) و خاش – چابهار تامین می کند.

شایان ذکر است ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا و همچنین پیشران توسعه راه آهن سراسری و متروی کلان شهرها در سالن ۱۱ – ۱۰ با ارائه سبد متنوع محصولات ریلی در این نمایشگاه مورد توجه ویژه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

امسال در این نمایشگاه ۸۰ شرکت حمل و نقل ریلی داخلی و ۱۰ شرکت حمل و نقل خارجی از کشورهای چین، روسیه، آذربایجان، هند و کره شرکت کرده اند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها