|
کدخبر: 59264

خودروی جدید آئودی به بازار می‌آید + تصاویر

آئودی درحال‌حاضر کراس‌اوورها و اس‌یووی‌های متنوعی را در سبد محصولات خود دارد و سهم خوبی از بازار این سگمنت را به خود اختصاص داده است. اما با این وجود آئودی کراس‌اوور دیگری را رونمایی کرده تا تنوع اس‌یووی‌های خود را بیش از پیش کند.

گسترش‌نیوز : این محصول جدید Q۳ اسپرت‌بک بوده که در واقع نسخه کوپه شده Q۳ استاندارد محسوب می‌شود. به لطف تغییر استایل Q۳ استاندارد به حالتی کوپه، بدون نیاز به تغییر پلتفرم چهره‌ای تازه به این کراس‌اوور تازه وارد بخشیده شده است. شیب طراحی شده در پروفیل عقب و درب فضای بار باعث شده که چهره Q۳ اسپرت‌بک در مقایسه با نمونه استاندارد اسپرت‌تر، مدرن‌تر و تهاجمی‌تر به نظر برسد و جذابیت بصری این کراس‌اوور لوکس را ارتقا داده است.

سقف شیبدار Q۳ اسپرت‌بک را باید بزرگترین تغییر این خودرو نسبت به Q۳ استاندارد دانست. اما تغییرات دیگری نیز در این خودرو دیده می‌شوند که آن را نسبت به نسخه استاندارد متمایز کرده است. در این خودرو آئودی سعی کرده که خطوط بدنه را تا حدی نسبت به Q۳ استاندارد به خصوص در اطراف آرک چرخ‌ها و بالای دستیگره درها تغییر دهد تا چهره نسخه اسپرت‌بک پیچیده‌تر و اسپرت‌تر از نمونه پایه به نظر برسد.

audii1.jpg

طول آئودی Q۳ اسپرت‌بک در مقایسه با نمونه استاندارد کمی بیشتر است، اما این مقدار به اندازه‌ای نیست که به چشم بتوان تشخیص داد، چراکه طول این خودروی کوپه تنها ۱۶ میلی‌متر از نسخه استاندارد بیشتر است، اما ارتفاع آن ۲۹ میلی‌متر کمتر بوده که همین موضوع باعث شده طول آن نسبت به Q۳ معمولی بیشتر به چشم بیاید. در پروفیل عقب هم به لطف نصب یک دیفیوزر و سپر جدید، چهره Q۳ کوپه خشن‌تر و پیچیده‌تر از مدل استاندارد به نظر می‌آید.

audii2.jpg

در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نصب شده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۲۶ اسب‌بخار است. دو پیشرانه دیزلی دو لیتری با بیشینه قدرت تولیدی ۱۴۷ و ۱۸۷ اسب‌بخار نیز برای این خودرو در دسترس هستند. در آینده قرار است که یک پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزل ۱۴۷ اسب‌بخاری با یک سیستم هیبریدی ملایم نیز برای این خودرو نصب شوند. قدرت و گشتاور تولیدی تمام این پیشرانه‌ها توسط یک جعبه دنده هفت سرعته اس ترونیک دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

audii3.jpg

سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک کواتروو به صورت استاندارد برای تمامی نسخه‌ها به جز نمونه ۱.۵ لیتری بنزینی و ۲ لیتری دیزلی نصب می‌شود. در صورت تمایل مشتری، امکان عرضه این دو مدل با جعبه دنده دستی نیز وجود دارد، ضمن اینکه نسخه دیزلی به صورت آپشنال امکان تجهیز به سیستم انتقال قدرت کواتروو را دارد.

audii4.jpg

آئودی قصد دارد که فروش Q۳ اسپرت‌بک را ماه نوامبر آغاز کند و نرخ نسخه‌های مختلف آن را در نزدیکی زمان عرضه اعلام خواهد کرد.

منبع: خودرونویس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها