|
کدخبر: 70626

پایان مهمانی ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد

با پایان یافتن شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد، فعالیت‌های غرفه ایران در این نمایشگاه پایان یافت.

گسترش‌نیوز: در مراسم اختتامیه نمایشگاه، نمایندگان کشور مصر که به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه حضور داشتند، ضمن ابراز رضایت از کیفیت نمایشگاه امسال، از دست اندرکاران برگزاری شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد قدردانی کردند.

ketab.jpg

در ادامه کشور رومانی به عنوان مهمان ویژه دوره بعدی نمایشگاه کتاب بلگراد معرفی شد و سفیر این کشور در صربستان نشان مهمان ویژه را دریافت کرد.

در این مراسم اهدای جوایز به ناشران برتر و معرفی بهترین آثار عرضه‌شده در نمایشگاه نیز انجام شد.

در این دوره از نمایشگاه کتاب بلگراد، نمایندگان و ناشرانی از کشورهای ایران، آلمان، اتریش، سوئیس، چین، روسیه، مقدونیه شمالی، رومانی، کرواسی، مونته‌نگرو، ترکیه، بلاروس، مراکش، الجزایر، تونس، مصر، آلبانی و‌... حضور داشتند.

شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد روز گذشته (۵ آبان) در حالی به کار خود پایان داد که در طول هشت روز برگزاری این نمایشگاه حدود ۵۰۰ ناشر داخلی و بیش از ۶۰ ناشر خارجی در فضایی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع به ارائه و معرفی آخرین آثار و دستاوردهای خود پرداختند.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در غرفه‌ای به مساحت ۲۴ مترمربع در نمایشگاه امسال حضور داشتند.

امضای تفاهمنامه تبادل غرفه بین دو نمایشگاه کتاب تهران و بلگراد، رونمایی از کتاب «قصه‌های مجید» به زبان صربی با حضور هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده کتاب، دیدار و نشست دانشجویان فارسی‌آموز دانشگاه بلگراد با این نویسنده، نشست مشترک مرادی کرمانی با نویسندگان صربی، رایزنی با ناشران صربستان برای تبادل رایت، معرفی صنعت نشر ایران به زبان صربی و انگلیسی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و دعوت از ناشران خارجی برای حضور در این نمایشگاه و معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله برنامه‌های ایران در این دوره از نمایشگاه بود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها