|
کدخبر: 66906

گسترش‌نیوز گزارش می‌دهد:

حضور نمایشگاهی ایران در ufi تعلیق شد؟ + سند

ظاهرا مدیران یوفی تصمیم بر نادیده گرفتن کلیه فعالیت ها و خدمات نمایشگاهی ایران داشته و شرکت‌های فعال ایرانی را تحریم کردند.

گسترش‌نیوز - صبح امروز برخی فعالان صنعت نمایشگاهی در تماس تلفنی با تحریریه گسترش، خبر از تعلیق کلیه شرکت‌های فعال برگزارکننده و سایت‌های نمایشگاهی کشور در انجمن جهانی نمایشگاه‌ها (یوفی) دادند.

پیگیری‌ها از وب‌سایت این سازمان نیز نشان می‌دهد در فهرست شرکت‌های فعال (ufi members) در صورتی که ایران به عنوان کشور عامل انتخاب شود، هیچ شرکت یا نهاد دولتی و غیر دولتی نمایش داده نخواهد شد.

ufi-tahrim01.jpg

ufi-tahrim02.jpg

در طول سال‌های گذشته فعالیت بیش از ۳۰ شرکت معتبر ایرانی (سایت‌های نمایشگاهی و شرکت‌های برگزارکننده) توسط سازمان یوفی به عنوان مهمترین رکن صنعت نمایشگاهی در جهان مورد تایید قرار گرفته بود. تاییدیه های این مجموعه از منظر بین‌المللی حائز اهمیت بوده و شرکت‌های خارجی در مسیر همکاری با یکدیگر توجه ویژه‌ای به این گواهی بین‌المللی دارند.

با وجود این تعلیق احتمالا اغلب شرکت‌های نمایشگاهی شانس همکاری‌های بین المللی با شرکت های معتبر خارجی را از دست خواهند داد. هرچند در شرایط تحریم این فضای همکاری پیش از تعلیق یوفی نیز بسیار کمرنگ و دور از دسترس بوده است.

شایان ذکر است از سال ۹۶ تا اوایل سال ۹۷ حسین اسفهبدی مدیرعامل وقت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، صاحب کرسی یوفی به نمایندگی کشورمان در این سازمان بوده و به عنوان مدیر منطقه‌ای خاورمیانه و آفریقا فعالیت می‌کرد. پس از وی در دوره مدیران بعدی این کرسی از کشورمان گرفته شد و امروز نقش کشورمان در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی بسیار کمتر شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها