|
کدخبر: 34982

ویز ارتباطات خبر داد:

از بیرون تحریم‌ و در داخل فیلترینگ/ نگذاشتیم کسب و کارهای نوپا جان بگیرند

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح نمایشگاه الکامپ ۲۴ از لزوم صیانت از داده‌های شخصی سخن گفت.

گسترش نیوز: محمدجواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح الکامپ بیست و چهارم گفت: امروز در ایران هم چالش‌های بزرگ را تجربه می‌کنیم و هم ظرفیت‌های بزرگی داریم. اثرات تحول دیجیتال امروز به راحتی در وضعیت کشور قابل مشاهده است. در این میان وظیفه حاکمیت هموارسازی مسیر برای ارائه خلاقیت جوانان است. در این مسیر تهیه سند تحول دیجیتال نمونه یکی از این تلاش‌ها بود.

Eleco1.jpg

وی افزود: پس از هفته‌ها تلاش توانستیم سند تحول دیجیتال را در حوزه کشاورزی و هوشمندسازی مصرف آب به امضا برسانیم.

آذری جهرمی با اشاره به الکامپ بیست و چهارم گفت: مسیر حرکت الکامپ مسیر درستی است. به همین دلیل نباید کاهش شمار حاضران نمایشگاه ما را نگران کند. البته ما به دنبال افزایش ارتباطات بین‌المللی هستیم در همین راستا هیات‌هایی از پاکستان، روسیه، اندونزی و تاجیکستان در این رویداد حاصر خواهند شد.

وی که شب گذشته در توییتر خود از رونمایی از لایحه مهم پیشنهادی «صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی» با حضور رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در روز نخست نمایشگاه الکامپ خبر داده بود، در این رابطه گفت: عصر امروز (شنبه ۶ مرداد) لایحه صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی رونمایی خواهد شد. این لایحه نظام اعتماد به خدمات عمومی را افزایش می‌دهد و به همین دلیل در خدمت تمام کسب و کارهاست. در این راستا مجلس حضور فعالانه‌ای داشته و امیدواریم در همین راستا بتوانیم در حوزه کپی‌رایت لایحه‌های موثری را به تصویب برسانیم.

وی افزود: در حوزه سلامت هم سند مهمی در حال نهایی شدن است و احتمالا سند بعدی سند حوزه سلامت خواهد بود.

آذری جهرمی با اشاره به تحریم‌های بین المللی و فیلترینگ داخلی گفت: در بیرون تحریم‌های بین المللی و در داخل فیلترینگ های بی‌دلیل به مانع کسب و کارهای نوپا تبدیل شده است. با این حال پیام ما به جهان این است که جوانان ایرانی پشت هیچ در بسته‌ای نمانده و نخواهند ماند. به داخلی ها هم می‌گویم کی از رانت به مطلوبیت رسیدید؟ اجازه دهید جوانان در یک فضای رقابتی سنگین تحول را رقم بزنند.

الکامپ بیست و چهارم افتتاح شد

تصاویر/ حضور وزیر ارتباطات در الکامپ ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها