|
کدخبر: 27731

ibex ایران؛ اروپایی شد

رویداد صنعت آرو نان در ایران سابقه ای یازده ساله دارد و یکی از معدود رویدادهای نمایشگاهی در این زمینه است.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان در هتل پارسیان آزادی با حضور برخی فعالان نمایشگاهی از کشور آلمان برگزار شد. قرار است مسه اشتوتگارت به عنوان یک همکار تازه از دوره دوازدهم در کنار تیم برگزاری قرار بگیرد.

ibexneshast2.jpg

سیدمحمدرضا مرتضوی، رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در این رابطه گفت: ابتدا قرار بود با اشتوتگارت درباره کار مشترک مذاکره کنیم تا بتوانیم در کنار یکی از حرفه‌ای‌ترین‌ سازمان‌های برگزارکننده امور نمایشگاهی دنیا باشیم و امیدواریم این ماموریتی را که از طرف صنعت آرد و نان بر عهده ما گذاشته شده، به خوبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: حرفه‌ای‌گری در سازمان اشتوتگارت کمک بزرگی به ما خواهد کرد تا بتوانیم تحرک عمیقی داشته باشیم و به عنوان یک حرکت توسعه‌ای در صنعت آرد و نان از این موقعیت بزرگ استفاده کنیم و امیدواریم در مجموعه‌ای که ۱۰ الی ۱۲ میلیارد دلار حجم تجارت در آن جریان دارد، بتوانیم از این کار مشترک گروهی به نفع این تجارت بزرگ بهره بگیریم.

مرتضوی افزود: در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ibex در نظر داریم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا بزرگان صنایع آرد و نان دنیا در بازار مستعد ایران در کنار یکدیگر قرار گیرند و از حداکثر تواناییشان در این صنعت استفاده کنند.

عضو هیأت رئیسه کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در ادامه با بیان اینکه امیدواریم در نمایشگاه سال آینده، بخش سنتی از امکانات به وجود آمده در کنار بخش صنعتی استفاده نماید، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۹۰ هزار واحد نانوایی سنتی در ایران داریم که جای کار بسیاری دارند و در بهبود روش‌ها، سیستم‌ها و استفاده از ابزارهای مدرن باید روی این واحدها کار شود. از اشتوتگارت خواستیم در این زمینه‌ها، ظرفیت‌هایی را در اختیار ما قرار دهد.

مرتضوی با اشاره به اینکه در نمایشگاه سال آینده مشارکت گسترده‌ای در بخش صنایع وابسته مربوط به صنعت گندم، آرد و نان خواهیم داشت، به نهضت کافه نان در کشور اشاره نمود و ادامه داد: باید برای تجهیز و توسعه این صنعت جدید، گروه‌های مختلفی را جذب کشور کنیم و قصد داریم به کمک برگزاری یک نمایشگاه حرفه‌ای، نان ایران را به کشورهای همسایه که بازارهایی بسیار بزرگ هستند، نشان دهیم.

* نمایشگاه بهترین بهانه برای قدرتنمایی صنعتی

مهدی خان‌محمدی، عضو کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان و رئیس هیأت مدیره انجمن نان‌های صنعتی در ادامه با ارائه تاریخچه‌ای از نمایشگاه صنعت آرد و نان اظهار کرد: در طول ۱۰ سال برگزاری نمایشگاه، فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم و تحریم‌ها ایجاد شد و نمایشگاه تحت تأثیر تحریم‌ها قرار گرفت که البته اختلاف‌هایی هم میان همکاران خودمان بود. سال گذشته با تأسیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار توانستیم تمام انجمن‌ها و تشکل‌ها را دور هم جمع کنیم و نمایشگاه یازدهم آرام‌تر، صمیمانه‌تر و پربارتر برگزار شد. امیدواریم که بتوانیم دوازدهمین نمایشگاه ایبکس را پربارتر از نمایشگاه‌های دیگر برگزار کنیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه یکی از مکان‌هایی است که می‌توانیم صنعت آرد و نان کشورمان را معرفی نماییم. برگزاری چنین نشست‌هایی تا روز برگزاری نمایشگاه ادامه خواهد داشت تا بتوانیم نمایشگاه ایبکس سال آینده را به بهترین نحو برگزار نماییم.

خان‌محمدی افزود: ما همیشه نمایشگاه ایبکس را به صورت یک‌طرفه می‌دیدیم به طوری که صرفاً شرکت‌های اروپایی ماشین‌آلاتشان را در نمایشگاه عرضه کنند اما در اصل ایبکس یک نمایشگاه بین‌المللی است و نباید یک‌طرفه باشد. تأکید ما این است که در کشورهای همسایه همایش‌هایی برگزار کنیم تا با صنعت آرد و نان کشورمان آشنا شوند. ما از صنعتگران خوبی در کشورمان برخورداریم و تلاشمان این است که در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و سایر کشورهای همسایه، نمایشگاه بین‌المللی ایبکس تبدیل به یک برند شود.

در بخش بعدی این نشست خبری، مولر معاون شرکت اشتوتگارت اظهار کرد: ما همکاری خودمان را با کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار در ایران شروع کرده‌ایم. در دوره جدید نمایشگاه ایبکس وظیفه ما این است که غرفه‌داران بین‌المللی را به نمایشگاه بیاوریم و با شبکه بین‌المللی که در اختیار داریم به ایران انتقال دهیم و بتوانیم در کنار یکدیگر موفقیت فوق‌العاده‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه ایبکس سال ۲۰۱۸ بخش‌های جدیدی به نمایشگاه اضافه خواهد شد و تجهیزات فروشگاهی آسیاب حوزه قهوه و شکلات، بخش‌های جدید شیرینی‌جات و طعم‌های مختلف، مواد خام و ماشین‌آلات پخت نان را می‌توانیم به ایران بیاوریم. انتظار ما این است که بتوانیم در خاورمیانه و شرکت‌های همسایه تمرکز کنیم و برای قدرت بخشیدن این صنعت در ایران از کشورهای غرب اروپا به‌خصوص آلمان، چین و ترکیه صنعتگرانی را در دوازدهمین نمایشگاه ایبکس گرد هم بیاوریم.

ibexneshast.jpg

*ایبکس از نظر استراتژیک اهمیت بالایی دارد

در بخش بعدی این نشست خبری، کاوه زرگران رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل تصریح کرد: صنعت غذای کشور نقش پررنگی در اقتصاد کشورمان دارد که از بخش‌های مهم و اثرگذار آن، زنجیره گندم، آرد و نان کشور است. نمایشگاه ایبکس به لحاظ استراتژی نمایشگاهی بسیار مهم است و تشکل‌هایی که امروز در این مراسم حضور داشتند، در دهه‌های قبل دغدغه‌های زیادی برای باشکوه‌تر برگزار شدن نمایشگاه داشتند. با زیرساخت‌هایی که ما امروز در این صنعت در اختیار داریم، انتظارمان این است که نمایشگاه دوازدهم با حضور اشتوتگارت رشد فزاینده‌ای داشته باشد و تأثیر آن را در بهبود اقتصاد و کسب و کار این بخش مهم داشته باشیم.

زرگران با بیان اینکه امیدواریم در دوازدهمین نمایشگاه ایبکس، نگاه ویژه‌ای به بازارهای منطقه‌ای شود، گفت: امیدواریم حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه ایبکس موجب بهبود کیفیت، افزایش بهره‌وری و راندمان تولید در کشورمان شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در ادامه به حضور استارت‌آپ‌ها در دوازدهمین نمایشگاه ایبکس اشاره نمود و خاطرنشان کرد: ما تا کنون در این حوزه در بخش صنعت گندم، آرد و نان فعال نبوده‌ایم و جا دارد که از الگوبرداری کشورهای پیشرفته در این حوزه استفاده کنیم. نمایشگاه محل مناسبی است که استارت‌آپ‌های مربوط به این صنعت در نمایشگاه معرفی شوند و سال آینده شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها