|
کدخبر: 268366 سهیل فرزین

گفتگوی گسترش نیوز با پیشکسوت صنعت نمایشگاهی:

وزارت صمت تفکیک شود تا صنعت نمایشگاهی رشد کند

مدرس گفت: رشد صنعت نمایشگاهی در وزارت بازرگانی ممکن خواهد بود.

نمایشگاه وزارت صمت تفکیک شود تا صنعت نمایشگاهی رشد کند

پس از لغو طرح استیضاح وزیر صمت، رئیس مجلس اعلام کرد که استیضاح فاطمی امین، ظرف دو ماه آینده مشخص می‌شود و در این مدت به دولت فرصت داده شده تا برای تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت اقدام و برای هر کدام از این دو وزارتخانه، وزیر معرفی کند. بنابراین بعد از یک دهه که از ادغام وزارت صنایع و معادن و وزارت بازرگانی گذشته است بحث تفکیک این دو وزارتخانه دوباره مطرح شد و نگرانی ها و در مقابل اطمینان خاطرهایی را برای فعالان تجاری، صنعتی و معدنی کشور به وجود آورد. اما تفکیک وزارت صمت چه تاثیری بر صنعت نمایشگاهی کشور خواهد داشت؟ خبرنگار گسترش نیوز پیرامون این موضوع گفتگویی را با شاهرخ مدرس پیشکسوت صنعت نمایشگاهی کشور ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.  

رشد صنعت نمایشگاهی در وزارت بازرگانی

مدرس در این گفتگو اظهار داشت: بدون شک تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی به نفع صنعت نمایشگاهی کشور خواهد بود و رشد این حوزه مهم در تجارت کشور را در پی خواهد داشت. در ذیل فعالیت وزارت بازرگانی مسائل تخصصی مربوط به بخش تجارت خارجی کشور اعم از ایجاد و تقویت ارتباطات بین المللی مورد توجه ویژه قرار می گیرد. یکی از ابزارهای مهم برقراری ارتباطات اقتصادی و تجاری در سطح دنیا، نمایشگاه ها هستند. بنابراین رشد صنعت نمایشگاهی در وزارت بازرگانی ممکن خواهد بود.

شاهرخ_مدرس

وی افزود: به نظر می رسد که وزارت صمت فعلی بیشتر روی حوزه های صنعت و معدن کشور (که البته حوزه های بسیار مهمی هستند) متمرکز شده است و از حوزه بازرگانی و تجارت خارجی کشور غافل بوده و به صورت تخصصی به این حوزه توجه نکرده است.

یکی از سوالات ذهنی بسیاری از فعالان صنعت نمایشگاهی کشور در دهه گذشته این بوده که چرا وزارت بازرگانی که وظیفه مهم و حیاتی توسعه تجارت خارجی کشور را بر عهده داشت با وزارت صنایع و معادن ادغام شد؟ وابستگی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران و سازمان توسعه تجارت به وزارت بازرگانی بسیار عمیق و از سویی قابل قبول تر است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها