|
کدخبر: 178427

حضور درخشان ایران در نمایشگاه بین المللی باکو

توانمندی‌های تولید ماشین آلات و خدمات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در ۱۴ نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی باکو از سوی چند شرکت ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی و ۲۶ نمایشگاه بین‌المللی صنایع مواد غذایی باکو روز گذشته (پنجشنبه) به مدت سه روز در محل مرکز نمایشگاهی بین‌المللی باکو آغاز شده و در آن نزدیک به ۲۴۰ شرکت از ۲۷ کشور از جمله چند شرکت ایرانی فعال در تولید ماشین آلات کشاورزی توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

نمایشگاه-ماشین-آلات-باکو

 "سید عباس موسوی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بازدید از غرفه‌های شرکت‌های ایرانی حاضر در این نمایشگاه بین‌المللی، موضوع کشاورزی و مبادلات کشاورزی را یکی از بخش‌های عمده صادرات جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

نمایش ماشین آلات و خدمات کشاورزی ایران در نمایشگاه بین‌المللی باکو

 وی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شناخت شرکت‌های ایرانی فعال در بخش کشاورزی از بازار جمهوری آذربایجان اظهار کرد، شرکت های کشورمان که از تجربیات و شناخت لازم برخوردار هستند، علاقه دارند تا فعالیت خود را در سرزمین‌های آزاد شده جمهوری آذربایجان نیز آغاز کنند و سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو همه توان خود را برای حمایت از آنها در این راستا به کار خواهد گرفت.

سید-عباس-موسوی-سفیر

 "جلیل هاشمی " از شرکت صنعتی برلیانس منطقه آزاد ارس نیز گفت: نزدیک به چهار سال است در جمهوری آذربایجان فعالیت تجاری و صنعتی داریم که انواع تراکتور و ادوات کشاورزی را در جمهوری آذربایجان تولید، مونتاژ و عرضه می‌کنیم.

 وی با اشاره به این که با صنعتگران ایرانی، شرکت‌های بین‌المللی از آلمان، چین و هند همکاری داریم گفت: با توجه به اولویت و ظرفیت‌های جمهوری آذربایجان در زمینه کشاورزی در این کشور سرمایه گذاری کردیم و یک واحد تولیدی در حال احداث داریم.

 هاشمی افزود: با توجه به تجربیات صنعتی و تولیدی در ایران ، مشتری‌های خوبی برای ماشین آلات کشاورزی در جمهوری آذربایجان پیدا کردیم و استقبال خوبی از محصولات ما بعمل آمد.

نمایش ماشین آلات و خدمات کشاورزی ایران در نمایشگاه بین‌المللی باکو

 وی با اشاره به این که برای سومین بار است در این نمایشگاه بین المللی کشاورزی باکو حضور دارد، از حمایت های سفارت ایران در جمهوری آذربایجان قدردانی کرد.

این فعال اقتصادی ایران گفت: تلاش می‌کنیم بعنوان یک مجموعه تولیدی و صنعتی ایرانی فعالیت خود را در منطقه قفقاز گسترش دهیم و با دیگر شرکت های خارجی که در این منطقه فعال هستند رقابت خوبی داشته باشیم.

"حسن عباس پور" مدیرعامل شرکت " آگرو رضوان مغان " نیز با اشاره به این که این شرکت حدود ۲۰ سال در جمهوری آذربایجان فعال است، تصریح کرد: برنامه ریزی ما حضور فعال در روند بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان است.

 وی گفت: برنامه این است که با توجه به سرزمین‌های آزاد شده جمهوری آذربایجان در قره باغ نزدیک به هفت هزار پروژه کشاورزی به اجرا گذاشته شود، شرکت های ایرانی نیز می‌توانند محصولات ماشین آلات و خدمات بهتر کشاورزی را در این سرزمین‌ها انجام دهند.

 عباس پور افزود: از زمان فعالیت در جمهوری آذربایجان، توانستیم با ارایه ماشین آلات کشاورزی با کیفیت بالا و قیمت مناسب با شرکت‌های دیگر رقابت کرده و بازار مناسبی را به دست آوریم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها