|
کدخبر: 144032

پیشنهادی جدید برای برگزاری نمایشگاه کتاب

مدیرعامل انجمن فرهنگی زنان ناشر می‌گوید؛ بخش نمایشگاهی سایت نمایشگاه مجازی کتاب به صورت دائمی و همیشگی باشد تا بهره‌برداری از آن برای اهالی نشر و مردم بهتر و موثرتر انجام شود.

نمایشگاه پیشنهادی جدید برای برگزاری نمایشگاه کتاب

مریم سادات ظهوریان مدیرعامل انجمن فرهنگی زنان ناشر با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب گفت: این نمایشگاه اتفاقی است که بالاخره باید رخ می‌داد و بیماری کرونا روند برگزاری آن را تسریع و تسهیل کرده و زمان برگزاری آن را به جلو انداخته است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب در حوزه نقدینگی کمک خوبی به ناشران خواهد کرد، عنوان کرد: در این میان شاید در سال‌های اولیه برگزاری نمایشگاه به کندی پیش برود و با مشکلاتی همراه باشد اما معتقدم در سال‌های آینده اتفاق خوبی به دنبال خواهد شد.

ظهوریان ادامه داد: در یک نگاه کلی هم باید گفت که نمایشگاه‌های مجازی‌ در زمینه بعد بین‌الملل، خیلی بهتر از بعد داخلی می‌توانند موثر باشند زیرا ممکن است درصد محدودی از ناشران در نمایشگاه کتاب‌های خارجی شرکت کنند؛ ولی در ماه‌های اخیر شیوه کار بسیاری از ناشران تغییر کرد و با رویکردهای جدید در نمایشگاه‌های مجازی شرکت کردند.

وی با طرح این موضوع که نمایشگاه مجازی کتاب مزایای بسیاری به همراه دارد، گفت: از سوی دیگر یک دنیای جدیدی برای ارتباط با نشر بین‌الملل هم باز خواهد شد زیرا در این مدت کسانی که امکان حضور در نمایشگاه‌های خارجی داشتند می‌توانستند با عرصه نشر جهانی آشنا شوند اما با این وضعیت و برگزاری نمایشگاه‌های مجازی هم در ایران و هم در سایر کشورها این اتفاق پررنگ‌تر خواهد بود.

به گفته ظهوریان، در نمایشگاه‌های مجازی کتاب علاوه بر ناشران، مخاطبان و علاقه‌مندان حوزه نشر هم می‌توانند با فرهنگ و نشر بین‌الملل آشنا شوند و هم از نظر نقدینگی و تغییر و پیشرفت حوزه کاری می‌تواند تاثیر داشته باشد.

وی در ادامه پیشنهاد کرد: در این زمینه باید اطلاع‌رسانی گسترده و وسیعی درباره نمایشگاه مجازی کتاب هم برای ناشران و هم مردم انجام شود زیرا هرچه اطلاع‌رسانی بیشتر و دقیق‌تر باشد، ناشران بیشتری حضور خواهند داشت و هرچه ناشر بیشتری در این رویداد شرکت کنند سطح نمایشگاه بالاتر می‌رود.

ظهوریان همچنین تاکید کرد: امیدوارم زمینه‌ای فراهم شود که غیر از بخش فروشگاهی بخش نمایشگاهی سایت دائمی و به صورت همیشگی باشد تا بهره‌برداری از آن هم برای اهالی نشر و هم برای مردم بهتر و موثرتر باشد.

منبع: ایبنا

ارسال نظر