|
کدخبر: 101616 سهیل فرزین

رئیس انجمن غرفه سازان کشور در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز مطرح کرد:

غرفه سازی سبز، نیازمند توجه بیشتر

رئیس انجمن غرفه سازان کشور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش غرفه سازی سبز در کشور بسیار ناچیز است، گفت: هیچ گونه حمایتی در این بخش نشده و درنتیجه توسعه سیستم های پیش ساخته ما بسیار اندک است.

نمایشگاه غرفه سازی سبز، نیازمند توجه بیشتر

غرفه‌ سازی سبز در واقع مدرن‌ترین روش‌ غرفه‌ سازی در جهان است، که با توجه به اهمیت حفظ محیط‌زیست و استفاده از روش‌های سبز در همه دنیا بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

البته که ویژگی ممتاز این روش حفظ محیط‌زیست است، اما مزایای چشمگیر دیگری مانند قیمت بسیار مقرون به صرفه در مقابل عمر استفاده، امکان تعویض و شستشوی چاپ‌، طراحی و چاپ مجدد برای استفاده در مراسم‌های مختلف، قابلیت نصب و جمع آوری بسیار سریع سازه‌ها در چند دقیقه بدون داشتن هیچ پسماندی، سازه بسیار سبک و قابل حمل (معمولا دارای کیف حمل)، قابل حمل و استفاده برای نمایشگاه‌های خارجی و قابلیت طراحی و استفاده در هر غرفه با هر ابعادی نیز از دیگر مزایای غرفه‌سازی سبز دارد.

خبرنگار گسترش نیوز به منظور اطلاع از آخرین وضعیت غرفه‌ سازی سبز در کشور سراغ رئیس انجمن غرفه سازان کشور رفته و گفت‌وگویی را با وی ترتیب داده که در ادامه بخشی از این گفت‌وگو را ملاحظه می‌فرمایید:

جعفری زاده در ابتدای این گفت‌وگو اظهارکرد: در صنعت غرفه‌سازی نئوپان یا ام دی افی که در ساخت غرفه‌ها استفاده می‌شود ضایعات چوب است و در اصل از چوب هایی است که در باغ‌ها هرس می‌شوند.

منوچهر-جعفری-زاده

 

وی در ادامه افزود: این ضایعات چوب به تخته‌های فشرده تبدیل می‌شود و در نهایت در غرفه‌سازی استفاده می‌شود.

جعفری زاده همچنین تصریح کرد: برای برگزاری نمایشگاه در شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا تا حدودی مدیریت و کنترل شده است بر آن هستیم که از مکانیسم‌های پیش ساخته یا تجهیزاتی که قابلیت استفاده دوباره دارند استفاده کنیم.

سهم ناچیز سرمایه گذاری در غرفه سازی سبز

رئیس هیات مدیره انجمن غرفه سازان در ادامه بیان کرد: بخش غرفه‌سازی به جهت اقتصادی می‌بایست مانند بسیاری از کشورهای دنیا از سیستم‌های پیش ساخته بیشتر استفاده کند.

وی با بیان اینکه اساساً به علت شرایطی که در کشور وجود دارد سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار ناچیز است، گفت: هیچ گونه حمایتی در این بخش نشده و درنتیجه توسعه سیستم های پیش ساخته ما بسیار اندک است.

جعفری زاده در ادامه افزود: توسعه بخش پیش ساخته ما سرمایه‌گذاری بسیار کلانی را می‌طلبد؛ البته شرکت‌های کوچک زیادی هستند که در این حوزه فعالیت دارند ولی باید در یک بازه زمانی بلندمدت انتظار داشته باشیم که این بخش نیز بتواند در مقیاس بالای خود قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن غرفه سازان در ادامه افزود: صنعت غرفه‌سازی ما همگام با دنیا در حال فعالیت است و تنها تفاوت صنعت غرفه‌سازی داخلی ما با دیگر نقاط جهان در این است که در کشورهای اروپایی به علت سرمایه‌گذاری کلان از سیستم‌های پیش ساخته بیشتر استفاده شده است ولی در ایران نسبت به این موضوع توجه کمتری شده است.

وی در ادامه گفت: البته گفتنی است که موضوعاتی مانند تعرفه‌ها وجود دارد که بحث غرفه سازی‌ های پیش ساخته را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

 جعغری زاده در ادامه افزود: وقتی برای تعرفه‌ها سقف مشخص می‌کنند عملاً بخش غرفه‌ های پیش ساخته جذابیت خود را برای سرمایه‌گذاری از دست می‌دهند.

رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش غرفه سازی

وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: انجمن در این مدت که فعالیت‌های نمایشگاهی به طور کامل متوقف بود اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرده است ولی باید به این نکته توجه کرد که در این مدت صنعت غرفه‌سازی نسبت به دیگر بخش‌های صنعت نمایشگاهی ضرر هنگفتی را متحمل شده است.

 رئیس هیات مدیره انجمن غرفه سازان در ادامه بیان کرد: از بازه زمانی برگزاری آخرین نمایشگاه تا اول خرداد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به صنعت غرفه‌سازی ضربه و ضرر وارد شده است لذا ما انتظار داریم که در هنگام برگزاری نمایشگاه‌ها برگزار‌کنندگان به این موضوع توجه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: از این رو به برگزارکنندگان پیشنهاد داده‌ایم که همپوشانی نمایشگاه‌ها به صورتی باشد که حداقل ۳ روز زمان برای غرفه‌سازی در نظر بگیرند.

 جعفری زاده در ادامه پیرامون رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در ساخت غرفه‌ها اظهارکرد: ما با همکاری بخش فنی نمایشگاه‌ آیین نامه بهداشتی را تدوین کردیم که این آیین نامه به مرحله ابلاغ رسیده است.

وی افزود: طبق این آیین‌نامه پیش‌بینی فاصله‌ گذاری اجتماعی در هنگام ساخت غرفه‌ها در نظر گرفته شده و همچنین کانترها باید به طلق مجهز شوند.

 رئیس هیات مدیره انجمن غرفه سازان در پایان اظهار داشت: به لحاظ سهولت ضد عفونی کردن سالن‌ها نیز در حال‌ حاضر پهن کردن موکت در نمایشگاه‌ ها لغو شده است تا از این طریق بتوانیم آسیب‌های کرونا در هنگام برگزاری نمایشگاه‌ها را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها