|
کدخبر: 99105

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی قزوین؛

نیروگاه شهید رجایی با تمام توان آماده تولید برق در سال جهش تولید است

علی فرهور مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی: کارکنان نیروگاه با تلاش در سال جهش تولید، به تعهد خود در تولید برق پایدار، عمل خواهند نمود.

نفت و انرژی نیروگاه شهید رجایی با تمام توان آماده تولید برق در سال جهش تولید است

علی فرهور مدیرعامل شرکت، در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای تداوم تعهد تولید خود در سال ۹۹ انجام داده اید، بیان داشت: مهم ترین وظیفه ما، آماده سازی واحدهای سیزده گانه این نیروگاه برای پاسخ به نیاز مصرف است. بنابراین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حرکت در مسیر جهش تولید و نیز براساس تاکید مقام عالی وزارت بر «تابستان ۹۹ با خاموشی صفر»، این نیروگاه برنامه های جاری و آتی خود را در سال ۹۹ بر آمادگی کامل واحدها بنا نهاده است.

وی در این باره گفت: انجام ۱۷ برنامه تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدیدهای دوره ای در سیزده واحد بخاری و سیکل ترکیبی، از فعالیت های اساسی برای کسب آمادگی تولید برق است که تاکنون، تعداد ۱۳ برنامه، عملیاتی شده و به اتمام رسیده و تعداد ۴ برنامه تعمیراتی دیگر نیز باقی مانده که هم اکنون در حال انجام است و تا پایان اردیبهشت به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل نیروگاه در ادامه افزود: علی رغم افزایش شدید قیمت قطعات و مواد مصرفی، سعی ما در تولید برق پایدار و کم هزینه است، در حالی که تولید برق، نیازمند تهیه مواد مصرفی و قطعات یدکی زیادی است که هزینه آن ها از محل پرداخت قبوض برق تامین می شود.

فرهور ادامه داد: کارکنان شرکت های تابعه و وابسته وزارت نیرو در شرایط گسترش ویروس کرونا و در ایام قرنطینه، با حضور مستمر خود در محل کارشان، بدون هیچ تبلیغی توانستند آب و برق خانوارها و اقشار جامعه را در ایام فوق، برقرار نمایند و وزارت نیرو هم بر پرداخت قبوض برق و آب در ماه های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹، هیچ تاکیدی ننمود تا مبارزه با بیماری کرونا در اولویت اول برای همه باشد.

مدیرعامل نیروگاه اظهار داشت: بنابراین از این فرصت هم استفاده می کنم و از همه شهروندان و مردم شریف ایران، تقاضا می کنم برای کمک به تداوم تولید و بهره مندی از نعمت انرژی الکتریکی و کمک به عبور از «پیک تابستان بدون خاموشی»، الگوی مصرف صحیح را رعایت نمایند که با این اقدام، علاوه بر کاهش هزینه های تولید، به هموطنان خود در مناطق و استان های گرمسیر کشور که نیاز شدید به برق برای مصارف سرمایشی دارند، کمک خواهند نمود.

استفاده از ظرفیت های داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات نیروگاهی

تکیه بر توانمندی های داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل به عنوان ابزاری برای گذر از شرایط تحریم ها، موضوع دیگری بود که مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی به آن اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته به ویژه در سال ۹۸ و ماه های اخیر، قیمت قطعات و تجهیزات نیروگاهی با افزایش زیادی همراه بوده است. از این روی سیاست افزایش بهره وری با استفاده از ظرفیت های داخلی، مورد نظر قرار گرفت که خوشبختانه با حضور نیروهای جوان و مستعد به همراه متخصصان با تجربه در نیروگاه توانستیم بخش اعظم نیازهای خود را در داخل نیروگاه و استان های همجوار تامین نماییم.

وی ادامه داد: علی رغم اعمال تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان، کارکنان نیروگاه با پیروی از سیاست افزایش بهره وری و با تکیه بر دانش و تخصص داخلی، کارنامه موفقی برجای گذاشته اند، به طوری که هم اکنون ۹۵ درصد از قطعات و تجهیزات نیروگاه در داخل کشور و با طراحی و کوشش متخصصان خودمان تامین می شود.

نیروگاه شهید رجایی در سال ۹۹ به دنبال کسب رکورد در شاخص های تولید است

مدیرعامل نیروگاه گفت: نیروگاه شهید رجایی با همکاری کارکنان متخصص توانسته است در طول سال های بهره برداری از واحدها به افتخارات زیادی دست یابد. به طوری که این نیروگاه در سال ۹۸ با بیش از ۶/۱۳ میلیارد کیلووات ساعت آمادگی تولید برق، رکورد بی سابقه ای در این شاخص رقم زد که نسبت به سال پیش از آن، بیش از نیم میلیارد کیلووات ساعت، افزایش آمادگی داشته است.

فرهور در خصوص وضعیت مصرف آب در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی بیان داشت: با درایت و هوشمندی کارکنان نیروگاه توانستیم در سال گذشته، همچنان شاهد کاهش تدریجی مصرف آب باشیم. بررسی آماری این شاخص در سال ۹۸ و مقایسه آن با میزان مصرف آب درسال ۹۷ نشان می دهد به ازای هر مگاوات ساعت، به میزان ۱۹ لیتر کاهش مصرف آب داشته ایم که پیش بینی می شود در سال ۹۹، میزان مصرف آب در واحدها با استفاده از راهکارهای نوین، همچنان روندی رو به کاهش داشته باشد.

فرهور افزود: نیروگاه شهید رجایی در پویش «هرهفته- الف- ب- ایران»، تلاش دارد تا به تعهد تولید، حمایت از ساخت داخل، کاهش مصرف آب، انجام به موقع فعالیت های تعمیراتی به همراه بهره برداری مبتنی بر استانداردهای صنعت برق و ارائه آموزش های مستمر فنی و تخصصی به کارکنان، کاملا پایبند باشد.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها