|
کدخبر: 241278

موزیک خوب چی گوش بدیم؟

یکی از جریاناتی که امروزه مردم با آن درگیر هستند قطعا به یقین گوش دادن به آهنگی است که با آن به آرامش برسند. موزیک خوب اصلا به چه آهنگی می گویند؟ چه موزیکی خوب است؟ استاندارد های یک موسیقی چیست؟ و سوالاتی که سعی می کنیم در این مقاله برای شما باز کنیم. قبل از هر چیزی باید به دنبال منبعی مناسب باشیم تا بهترین معیار ها را انتخاب کنیم و از معیار های شاخصی برای تعیین استاندارد های یک آهنگ بیان کنیم که بهترین آن منبع سایت آی ریتم می باشد. 

موزیک خوب

موزیک استاندارد در مراحل ساخت

تعریف یک موزیک استاندارد قطعا بسیار مشکل است و با توجه به سلیقه های مختلف در میان مردم قطعا سخت است اما هر موزیکی بخش هایی دارد که باید استاندارد هایی رعایت شده باشد. ما به طور بالفرض و مثال یک موزیک پاپ را در نظر میگیریم. یک موزیک پاپ دارای ترانه، ملودی، تنظیم، میکس و مسترینگ می باشد که هر کدام از این بخش ها به نوبه خود بخش هایی دارند که توضیح آن ها در این مقاله نمی گنجد. موزیک های پاپ اصولا باید ترانه های خط دار و جهت داری داشته باشند تا بتوانند در بازار مارکت موسیقی حرفی برای گفتن داشته باشند. قافیه بندی و ردیف های درستی داشته باشند که متاسفانه در خیلی از موزیک هایی جه جواب شده اند همچین استاندارد هایی رعایت نمی شود. لازم به ذکر است که اولویت ما یک موسیقی خوب است نه یک موسیقی که در مارکت منتشر شده و جواب شده است. پس از ساخت یک ترانه حرفه ای و اصولی آن را تحویل یک آهنگساز واقعی می دهند تا بر روی آن آهنگ بنویسد و آکورد ها را تعیین کند و بسته به سبک و استایل یک خط روان و حرفه ای را می سازد. 

وقتی ملودی ساخته شد آن پکیج وارد مرحله مهم تنظیم می شود. در این مرحله نیز ساز بندی صورت می گیرد. یکی از اصولی ترین سایت ها در این زمینه که به نقد یک آهنگ نیز پرداخته می شود سایت آی ریتم می باشد که با آخرین متود ها وارد عمل شده و بهترین ها را در زمینه نقد و بررسی و یا استفاده از ساز های زنده رو نمایی می کند. تنظیم ممکن است با یک ساز و یا چند ساز باشد و بسته به حال و هوای آن تنظیم کننده دارد. 

در نهایت وارد مرحله نهایی و میکس و مسترینگ یا تعیین کیفیت و کوالیتی آن کار می شویم که این مرحله نیز اهمیت ویژه ای دارد و تکنسین های خاص خود را می طلبد. پس از این مرحله موزیک به طور کامل آماده می باشد تا در اختیار مخاطبان و شنونده ها قرار گیرد. لامز به ذکر است که یکی از بهترین سایت ها جهت پخش آهنگ قطعا سایت آی ریتم می باشد زیرا که در زمینه دانلود آهنگ جدید خیلی قوی عمل کرده است. 

دانلود آهنگ

دانلود آهنگ های درجه یک و سطح یک ایران

منابع بسیاری جهت دانلود آهنگ در ایران وجود دارد که برخی از این منابع بسیار حرفه ای و قوی کار می کنند. یکی از این سایت خوبا آی ریتم می باشد که با وجود فضای روان و حرفه ای دارای سایت بسیار با کیفیتی می باشد. این سایت به آدرس ireetm.com قابل دسترسی می باشد که فوق العاده در زمینه پخش و تولید آهنگ حرفه ای عمل می کند. یک منبع مناسب باید دارای فضای ساده و شیکی باشد و در درجه اول بدون نقص عمل کند. هم چنین باید نقد و بررسی صورت گیرد و از همه مهم تر دارای متن ترانه و تصاویر آلبوم یا آهنگ باشد. یکی از خوبی های این سایت نیز وجود فول آلبوم از خواننده ها می باشد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها