|
کدخبر: 183563

چاوشی هنرمندی از جنس مردم /ماجرای بیش از ۲۰ میلیار کمک مردمی برای آزادی زندانیان

مجموع کمک‌های مردمی که محسن چاوشی محکوم به اعدام جمع‌آوری کرده از مرز ۲۰ میلیارد تومان گذشت. او تاکنون برای آزادی بسیاری از زندانیان و هزینه درمان ده‌ها بیمار با کمک هوادرانش پول جمع‌آوری کرده است.

موسیقی چاوشی هنرمندی از جنس مردم /ماجرای بیش از ۲۰ میلیار کمک مردمی برای آزادی زندانیان

چند سالی می‌شود که محسن چاوشی، خواننده پاپ برای کمک به نیازمندان و یا آزاد کردن زندانی‌ها و نجات آنها از اعدام پول جمع‌آوری می‌کند.

حالا بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه هنر در توییتر خود نوشته: «مجموع کمک‌های مردمی که محسن چاووشی برای آزادی زندانیان محکوم به اعدام جمع‌آوری کرده از مرز ۲۰ میلیارد تومان گذشت.»

آنطور که روزنامه هفت صبح گزارش داده او در سال ۹۹ موفق به آزاد کردن ۳۲۰ زندانی، نجات ۵۰ اعدامی و جمع‌آوری هزینه درمان ۱۱۰ فرد مبتلا به بیماری‌های سخت شده است.

حساب کاربری بسیاری از هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی بین چند صد هزار تا چند میلیون نفر فالوور دارد. برخی از هنرمندان از صفحات مجازی خود برای فعالیت‌های غیرهنری هم استفاده می‌کنند. یکی مثل هدیه تهرانی برای فعالیت‌های محیط زیستی و یکی مثل چاووشی برای کمک به نیازمندان.

محسن چاوشی با بیش از ۳ میلیون نفر فالوور در اینستاگرام و ۵۴ هزار نفر در توییتر از این ظرفیت برای کمک به نیازمندان استفاده می‌کند.

او نه تنها به زندانیان و محکومان به اعدام، بلکه برای هزینه درمانی بیماران نیز اقدام کرده است. مرداد ماه سال ۹۹ بود که محسن چاووشی از هواداران خود درخواست هدیه تولد کرد. اما چه هدیه‌ای؟ او برای هدیه تولد خود در خواست کرد که با همکاری هم دیه یک محکوم به اعدام را جمع کنند.

چاووشی با پول‌های جمع‌آوری شده برای هدیه تولد خود توانست زنی که ۱۶ سال زندان بود را آزاد کند . این زن از ۱۸ سالگی در زندان به سر می‌برد.

کمک چاوشی به مردم شهرهای مختلف

کمک‌های مردمی که چاوشی جمع‌آوری می‌کند محدود به شهر خاصی نمی‌شود. اواخر آبان سال گذشته بود که مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تربت جام از کمک مالی ۱۰۰ میلیون تومانی محسن چاوشی خواننده پاپ کشور برای آزادسازی زندانیان در تربت جام خبر داد.

او گفته بود: «در مجموع مقدمات آزادسازی ۱۰ نفر از زندانیان زندانی که به جرم ۲۰۰ میلیون تومان بدهی در زندان این شهرستان بسر می‌برند با مشارکت محسن چاووشی خواننده پاپ کشور و انجمن حمایت از زندانیان تربت جام و اداره زندان این شهرستان در حال انجام است.»

همچنین در اسفند سال گذشته کریم‌الله محبوبی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: «محسن چاوشی خواننده موسیقی کشور با اهدای مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال زمینه آزادی ۱۲ نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و مالی را فراهم کرد.»

یکی از کسانی که چاوشی در جمع‌آوری دیه او نقش داشت «ملوک» بود. ملوک سال ۹۶ بعد از گذراندن محکومیت ۶ ساله خود از زندان آزاد شد. او در یک درگیری شبانه باعث کشته شدن یک جوان و طبق قانون به شش سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود. دیه‌ای به مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان که طی ۲۱ روز با پویشی که محسن چاووشی هم با آن همراه بود، جمع شد.

کمک‌های چاوشی به نیازمندان ادامه دارد و آنطور که خودش در توییتر نوشته : «برای مردم ایران و همه دغدغه‌هایش می‌خوانم و تا ابد صدای محرومان و همین مردم خواهم ماند.»

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها