|
کدخبر: 176902

دومین پیروزی تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت ها

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی ۳ بر ۱ مقابل کانادا به دومین برد خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ دست یافت.

منهای فوتبال دومین پیروزی تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت ها

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۴: ۳۰ امروز (پنجشنبه) در چهارمین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ به مصاف کانادا رفت و این تیم را با نتیجه سه بر یک شکست داد. کانادا تنها در ست نخست با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد اما در سه ست بعد مغلوب بلندقامتان ایرانی شد.

ولادیمیر آلکنو (ملقب به تانک روسی)در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، صابر کاظمی، مسعود غلامی، سیدمحمد موسوی، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

ایران با این پیروزی، به صورت موقت و پیش از پایان بازی‌های روز چهارم، سه پله در جدول رده‌بندی صعود کرد و در رتبه نهم قرار گرفت.

ست اول (ایران ۲۲ - کانادا ۲۵)

عملکرد خوب بازیکنان ایران در حمله باعث شد وقت استراحت فنی اول و دوم این ست به سود شاگردان آلکنو اعلام شود ولی در نیمه دوم ست، سرویس‌های قدرتی و بابرنامه کانادا، دریافت تیم ایران را با مشکلات زیادی مواجه کرد. برخلاف اوایل بازی، توپ‌ها به سختی به سعید معروف می‌رسید و او هم نمی‌توانست از برنامه‌های متنوع حمله استفاده کند. تا امتیاز شانزدهم بارها ایران از حمله سرعتی و پایپ بهره برد ولی در بخش دوم ست، بیشتر توپ‌ها به صورت بلند برای مناطق ۲ و ۴ ارسال می‌شد. همین موضوع باعث شد دفاع روی تور کانادا هم عملکرد بهتری داشته باشد. در اواخر ست آلکنو تلاش کرد با به میدان فرستادن امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت برای زدن سرویس و دفاع روی تور، روند بازی را عوض کند ولی این تعویض‌ها فایده‌ای نداشت.

ست دوم (ایران ۲۵ - کانادا ۲۲)

مشکل دریافت در این ست حل شد و همین موضوع کلید رسیدن تیم ایران به پیروزی بود. شاگردان آلکنو به خوبی از سرویس‌های قدرتی و هدفمند برای به هم‌ریختن برنامه‌های هجومی حریف استفاده کردند. دفاع روی تور تیم ایران هم در این ست عملکرد به مراتب بهتری نسبت به ست اول داشت. میلاد عبادی‌پور یکی از بهترین بازیکنان ایران در این ست بود. این بازیکن باتجربه در حمله، مطمئن و در دریافت، موثر بازی کرد.

ست سوم (ایران ۲۵ - کانادا ۲۲)

ایران تیم مسلط میدان بود. شاگردان آلکنو در دفاع و حمله کم‌اشتباه ظاهر شدند. در اوایل ست ۲ تیم به صورت پایاپای پیش می‌رفتند اما هرچه پیش رفتیم، تیم ایران کیفیت بهتری ارائه کرد و برای رسیدن به پیروزی به مشکل زیادی نخورد. صالحی و کاظمی در زدن اسپک فرصتی برای تیم حریف باقی نمی‌گذاشتند. مسعود غلامی هم در دفاع روی تور نمایش درخشانی داشت.

ست چهارم (ایران ۲۵ - کانادا ۲۲)

موسوی و غلامی ۲ مدافع میانی ایران در این بازی عملکرد درخشانی داشتند. ایران هم در دفاع روی تور امتیازات زیادی گرفت و هم بارها از پاس‌های سرعتی در حمله بهره برد. در نهایت هم دفاع غلامی امتیاز پایانی بازی را برای ایران به ارمغان آورد. تنها تعویض‌های آلکنو در طول این بازی، به میدان آوردن اسفندیار در زدن سرویس و تعویض سعادت با معروف برای عملکرد بهتر در دفاع روی تور بود. بازیکنان حاضر در میدان با عملکرد خوب خود، کاری کردند که سرمربی هیچ نیازی به تغییر دیگری در تیم خود نبیند.

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر