|
کدخبر: 175510

شروع تلخ تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب ژاپن شد.

منهای فوتبال شروع تلخ تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ از  ساعت ۱۵:۳۰ امروز جمعه در زمین شماره یک سالن «فیرا» شهر ریمینی کشور ایتالیا به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خود.

ولادیمیر آلکنو در اولین بازی رسمی خود با تیم ملی از محمد وادی، امیر غفور، محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی پور، میثم صالحی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) برای شروع بازی استفاده کرد. سرماخوردگی و غیبت سعید معروف، پاسور و کاپیتان تیم ملی ایران در همین بازی اول، دست آلکنو را برای تغییر تاکتیک احتمالی بست و وادی تنها گزینه او برای بازیسازی بود. ملی‌پوشان ایرانی که بعد از حدود ۲ سال و بدون بازی تدارکاتی کنار هم جمع شده بودند در ست نخست، ناهماهنگ و نه چندان قدرتمند نشان دادند و ۲۵ بر ۱۹ شکست خوردند. حملات سرعتی پاس‌های دوبله وسط، عمده تاکتیک‌های اجرا شده توسط پاسور ژاپن در ست نخست بود.

تیم ایران در ست نخست ۱۲ امتیاز از اسپک، یک امتیاز مستقیم از دفاع روی تور و ۳ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. ژاپنی‌ها نیز ۱۴ امتیاز از اسپک، ۲ امتیاز مستقیم از سرویس و ۶ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

پوریا فیاضی در ابتدای ست دوم، جایگزین میثم صالحی شد تا دریافت‌های نخست تیم ایران و در پی آن، تنوع بازی سازی وادی، بیشتر شود. ملی‌پوشان ایران در این ست، تسلط بیشتری بر بازی پیدا کردند و اسپک‌ها و دفاع‌های به مراتب موثرتری انجام دادند. وقت استراحت فنی دوم این بازی با امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران به دست آمد. با این حال، اشتباهات بازیکنان ایران بیشتر از حدی بود که باعث پیروزی آنها شود. نتیجه ست دوم ۲۵ بر ۲۲ برای ژاپنی‌ها بود.

تیم ایران در پایان ست دوم ۲۶ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور و ۵ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. ژاپنی‌ها نیز ۲۶ امتیاز از اسپک، ۵ امتیاز مستقیم از سرویس و ۱۶ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

رضا عابدینی در ابتدای ست دوم بازی، به دلیل بالابودن دمای بدنش (۳۸ درجه) تا مشخص‌شدن نتیجه تست کرونا به اتاق ایزوله رفت. نتیجه تست آنتی‌ژن او که در ابتدای بازی گرفته شده بود، منفی بوده ولی به دلیل داشتن تب ۳۸ درجه روانه اتاق ایزوله شد تا تحت آزمایش PCR قرار بگیرد.

بازیکنان ایران در ست سوم، عملکرد بهتری داشتند و نمایش به نسبت خوبی از خود به نمایش گذاشتند اما نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و در نهایت ۲۶ بر ۲۴ شکست خوردند

تیم ایران در پایان بازی ۲۶ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور و ۵ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. ژاپنی‌ها نیز ۲۶ امتیاز از اسپک، ۵ امتیاز مستقیم از سرویس و ۱۶ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

در دیداری که از ساعت ۱۴:۳۰ در زمین ۲ سال «فیرا» برگزار شد، تیم ملی آلمان با نتیجه ۳ بر صفر استرالیا را شکست داد.

,تیم ملی ایران در بازی بعدی خود از ساعت ۱۴:۳۰ روز شنبه به مصاف روسیه می‌رود و آلکنو با تیم پیشین خود روبرو می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر