|
کدخبر: 317941

در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

بازدید رئیس هیات عامل ایمیدرو از غرفه ذوب‌آهن اصفهان

محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو پنج‌شنبه بیست و یکم دی‌ماه با حضور در غرفه ذوب‌آهن اصفهان در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی در بخش بومی‌سازی بازدید نمود.

معدن بازدید رئیس هیات عامل ایمیدرو از غرفه ذوب‌آهن اصفهان

 رییس هیات عامل ایمیدرو در این بازدید گفت: دستاوردهای ذوب‌آهن اصفهان از جمله تولید ریل و بومی‌سازی قطعات مورد نیاز بسیار ارزنده است .

وی افزود: مدیریت کنونی ذوب‌آهن اصفهان در زمینه تامین پایدار مواد اولیه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و این رویکرد می‌تواند چالش‌های این شرکت را رفع نماید.

در این بازدید مرتضی شیرین‌پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب‌آهن اصفهان در خصوص دستاوردهای این شرکت گفت: این مجتمع عظیم صنعتی تنها تولید کننده ریل زبانه سوزن در کشور است و با توجه به این موضوع، قرارداد تدوین دانش فنی تولید سوزن ریل خطوط پرسرعت توسط مدیریت عالی شرکت  اخیراً مبادله گردیده است و در آینده نزدیک این محصول با فناوری جوش فلش بات برای استفاده در خطوط ریلی کشور ارائه خواهد شد.

وی افزود: در آیین افتتاحیه این جشنواره نیز تفاهم نامه پروژه‌های زیست محیطی در راستای بهینه‌سازی سیستم تصفیه غبار کنورتور فولادسازی  بین ذوب‌آهن اصفهان و سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت تبادل گردید.

مدیر تحقیق و توسعه ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت : در راستای اهداف راهبردی شرکت به منظور تولید پایدار فولاد طرح‌های تحقیقاتی متعدد برای بازیافت پسماندها انجام شده و بخشی از نتایج آن فرآوری و به کارگیری سرباره‌های کنورتور فولادسازی به منظور استفاده در خطوط راه آهن به عنوان بالاست و زیربالاست می‌باشد.

همچنین در خصوص بازیابی محصولات با ارزش از سرباره مذکور توضیحات مبسوطی ارائه نمود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها