|
کدخبر: 180348

پایان مهلت رفع تعهد ارزی صادرات ریالی سال ۹۷

دبیر کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه صادرکنندگانی که در سال ۹۷ به عراق و افغانستان صادرات ریالی داشته‌اند، صرفا تا فردا دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ مهلت دارند تا نسبت به رفع تعهد ارزی صادرات خود اقدام نمایند.

معدن پایان مهلت رفع تعهد ارزی صادرات ریالی سال ۹۷

احسان قمری بار دیگر تاکید کرد که مهلت رفع تعهد ارزی صادرات ریالی به عراق و افغانستان در سال ۹۷ فردا دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ پایان می‌یابد و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

دبیر کمیته اقدام ارزی افزود: ثبت اطلاعات فروش ریالی صادرکنندگان ریالی به عراق و افغانستان در سامانه جامع تجارت فقط تا فردا امکان‌پذیر خواهد بود و پس از آن، هیچگونه پرونده‌ای از صادرکنندگان این حوزه پذیرفته نخواهد شد؛ چراکه مهلت قانونی تعیین شده تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ بوده است.

وی تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت بارها در اطلاع رسانی‌های مختلف اعلام کرده که مهلت رفع تعهد ارزی صادرات ریالی به عراق و افغانستان که از سال ۹۷ تاکنون رفع تعهد ارزی نشده است، پایان خردادماه خواهد بود و با توجه به اینکه تمدید این مهلت نیازمند مصوبه کمیته ماده دو می‌باشد، موضوع تمدید منتفی است.

بر اساس بند ۱ بخش الف بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۴۰۰-۱۳۹۷صادرکنندگانی که نسبت به فروش ریالی کالاهای صادراتی در بازه زمانی ۲۲ فروردین ۹۷ تا ۱۶ مردادماه سال ۹۷ به عراق و افغانستان اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت اطلاعات فروش ریالی خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکرده اند، حداکثر تا تاریخ ۳۱ خرادماه امسال فرصت دارند تا صرفا با ثبت اطلاعات فروش ریالی خود در سامانه جامع تجارت، تعهدات ارزی خود را رفع کنند.

رفع تعهدات ارزی این گروه از صادرکنندگان ارتباطی به معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده نداشته و مشمول استفاده از نرخ صفر مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده نخواهند بود.

ضوابط این موضوع از طریق دبیرخانه کمیته اقدام ارزی اعلام خواهد شد.

بر اساس مکاتبه انجام شده از سوی معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی زیرساخت لازم جهت ثبت اطلاعات فروش ریالی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی فراهم خواهد شد.

گفتنی است، طی چند روز آینده صادرکنندگان قادر خواهند بود نسبت به ثبت اطلاعات فروش ریالی به عراق و افعانستان مربوط با بازه زمانی یاد شده اقدام نمایند.

 

منبع: اکسپورتنا

ارسال نظر