|
کدخبر: 178410

بررسی وضعیت قیمت محصولات فولادی در هفته گذشته

آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به‌دست آید. در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۴۲.۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، افزایش قیمت حدوداً ۲ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته با کاهش ۴.۸ درصدی به ۷۵۶.۵ دلار به ازای هر تن رسید.

معدن بررسی وضعیت قیمت محصولات فولادی در هفته گذشته

قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن ۴.۸ درصد کاهش یافت و اسلب در قیمت ۷۴۸ تا ۷۶۵ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۳۳ تا ۶۵۲ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های ۱۲ خرداد، رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

متال بولتن گزارش داده است که در هفته گذشته ۷۰ هزار تن شمش فولادی صادراتی ایران در قیمت ۶۴۰ دلار به ازای هر تن معامله شده است. همچنین یک محموله شمش صادراتی به قیمت ۶۵۲ دلار و محموله دیگری به قیمت ۶۳۳ دلار به فروش رسیده‌اند. برخی شرکت‌های فولادی ایران، قیمت ۶۶۰ دلاری را برای بیلت صادراتی هدف‌گذاری کرده‌اند.

متال بولتن همچنین گزارش داده که یک محموله ۳۰ هزار تنی اسلب صادراتی ایران به قیمت ۷۴۸ دلار به ازای هر تن در هفته گذشته به فروش رسیده است. در هفته‌های اخیر، روند قیمتی اسلب و شمش فولادی صادراتی ایران تحت تأثیر قیمت‌ها در بازار چین قرار داشته است.

در نمودار زیر، روند قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت-فولاد-صادراتی-ایران

منبع: چیلان

ارسال نظر