|
کدخبر: 149983

با همکاری متخصصان فولاد مبارکه و محققان ۲ شرکت دانش‌ بنیان؛

کشور از واردات پودرهای قالب ریخته‌ گری بی‌ نیاز شد

با مشارکت متخصصان شرکت فولاد مبارکه و محققان ۲ شرکت دانش‌بنیان بعد از ۳ سال تحقیق و فناوری، ایران از واردات پودرهای قالب ریخته‌گری بی‌نیاز شد که این پودر قالب، ماده‌ای پرکاربرد و ضروری در فرایند ریخته‌گری و تولید فولاد است.

معدن کشور از واردات پودرهای قالب ریخته‌ گری بی‌ نیاز شد

با مشارکت متخصصان شرکت فولاد مبارکه و محققان دو شرکت دانش‌بنیان، بعد از ۳ سال تحقیق و فناوری، ایران از واردات پودرهای قالب ریخته‌گری بی‌نیاز شد که این پودر قالب، ماده‌ای پرکاربرد و ضروری در فرایند ریخته‌گری و تولید فولاد است.

"جواد صباغی" رئیس ریخته‌گری فولاد سبا در همین زمینه اظهار کرد: موضوع اصلی، بحث انتقال حرارت در قالب ریخته‌گری است و بعد از تکمیل شدن انتقال حرارت، فرایند انجماد به خوبی انجام می‌شود و تاثیر مستقیم بر کیفیت و کمیت تولید می‌گذارد.

"منصور صناعی‌نژاد" مسئول دفتر فنی ریخته‌گری فولاد مبارکه نیز تصریح کرد: کارشناسان مجتمع فولاد با توجه به سابقه ۳۰ ساله فولاد و مسائلی که در زمینه پودر قالب داشته‌اند، به این شرکت کمک کردند و موفق شدند که پودر قالب ایرانی را تولید کنند.

"اکرم وطن‌دوست" مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: تفاوت ما در این است که با کپی‌برداری، فرمولی نکردیم بلکه ما به تکنولوژی فرمولاسیون دست پیدا کرده‌ایم در حالی که فقط ۴ تا ۵ کشور در دنیا این تکنولوژی را دارند.

"محمد قنادیان" مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان دیگر نیز خاطرنشان کرد: با یک بُعد مسافت کم با این کارخانه‌ها قابل ارتباط هستیم و می‌توانیم مواد را به‌روز تولید کرده و به دست آنها برسانیم در صورتی که در کارخانه‌های بزرگ وقتی این متریال را می‌خواستند، حداقل ۱۵ الی ۱۸ ماه از قبل باید ثبت سفارش می‌کردند تا این متریال به‌دست آنها برسد.

این ماده حیاتی که به سبب تحریم‌ها از خارج از کشور و از طریق کشورهای اروپایی تامین می‌شد، امروز به همت متخصصان فولاد مبارکه و با همکاری دو شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است؛ همکاری فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان نه‌تنها در تولید این ماده مهم، بلکه در ایجاد اشتغال پایدار در صنایع پایین‌دستی نیز نقش بسزایی در صنعت کشور دارد.

موفقیت در تولید این پودر گرانول در گریدهای مختلف،‌ تنها، حاصل اعتماد صنعت به دانش‌بنیان‌ها است؛ کیفیت بالاتر نسبت به نمونه‌های خارجی، قیمت تمام‌شده پایین‌تر و در دسترس بودن، از مهم‌ترین مزایای تولید این پودر در داخل به شمار می‌رود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها