|
کدخبر: 133926 مسعود رمضانی

در گفتگوی اختصاصی گسترش‌نیوز با مدیر تولید فولاد اکسین خوزستان مطرح شد:

افتخاری دیگر در ساخت ورق‌های ضد سایش

مدیر تولید فولاد اکسین خوزستان گفت: با توجه به تحریم‌های اعمالی و نیاز به خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جهت تأمین ورق‌های ضد سایش مورد نیاز شرکت فولاد اکسین خوزستان با دارا بودن پیشرفته‌ترین تجهیزات نورد و عملیات حرارتی از چند سال قبل و با همت و تلاش متخصصان خود، سعی در داخلی‌سازی این ورق در کشور کرده است که خوشبختانه با به سرانجام رسیدن تلاش‌ها، هم‌اکنون شاهد داخلی‌سازی و تولید انبوه این ورق با نام تجاری اکسینار هستیم.

معدن افتخاری دیگر در ساخت ورق‌های ضد سایش

چندی قبل ابراهیمی مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان از تولید انبوه ورق ضد سایش با نام تجاری اکسینار خبر داد و گفت: فولاد اکسین در سند استراتژی خود هر ساله محصول جدیدی را به بازار وارد می‌کند. از این رو یکی از محصولاتی که این شرکت در سال جاری به آن دست یافته و در حال تولید انبوه آن است ورق اکسینار است که می‌تواند در معادن کشور مورد استفاده قرار گیرد. در همین ارتباط خبرنگار گسترش‌نیوز گفت‌وگویی با بهرنگ اهدایی، مدیر تولید فولاد اکسین خوزستان ترتیب داده است که در ادامه خواهید خواند. با ما همراه شوید:

اهدایی

نام تجاری اکسینار برای ورق‌های داخلی

مدیر تولید فولاد اکسین خوزستان در ارتباط با ساخت ورق ضد سایش گفت: این ورق‌های فولادی که خاصیت ضدسایش دارند در گذشته غالباً از خارج از کشور وارد و از آن در صنایعی مانند مس، سیمان و ماشین‌سازی استفاده می‌شود.

اهدایی درباره اهمیت داخلی‌سازی و تجاری‌سازی این محصول تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های اعمالی و نیاز به خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جهت تأمین ورق‌های ضد سایش مورد نیاز شرکت فولاد اکسین خوزستان با دارا بودن پیشرفته‌ترین تجهیزات نورد و عملیات حرارتی از چند سال قبل و با همت و تلاش متخصصان خود، سعی در داخلی‌سازی این ورق در کشور کرده است که خوشبختانه با به سرانجام رسیدن تلاش‌ها، هم‌اکنون شاهد داخلی‌سازی و تولید انبوه این ورق با نام تجاری اکسینار هستیم.

ساخت ۳ گرید ورق ضد سایش در کشور

وی به گریدهای مختلف اکسینار اشاره کرد و افزود: این ورق ضدسایش در گریدهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود که فولاد اکسین خوزستان درحال‌حاضر ورق‌های اکسینار با سه گرید ۴۰۰، ۴۵۰ و ۵۰۰ را تولید می‌کند و امیدواریم تا پایان شش ماهه دوم امسال گرید ۵۵۰ و ۶۰۰ آن را نیز تولید و به بازار عرضه کنیم. درحال‌حاضر نیز بیشترین نیاز صنایع ما در کشور، ورق‌های ضد سایش با گریدهای ۴۵۰ و ۵۰۰ است که توانسته‌ایم با رعایت کلیه استانداردهای جهانی مربوطه، این گونه از ورق‌ها را به تولید انبوه برسانیم.

اهدایی درباره تفاوت گریدهای این ورق‌ها اظهارکرد: با توجه به اینکه این ورق‌ها ضدسایش هستند، از نظر خواص مکانیکی و مهم‌ترین آن، میزان درجه سختی طبقه‌بندی می‌شوند و صنایع مختلف با توجه به نیازهای خود از گریدهای متفاوت استفاده می‌کنند.

اسلب‌های ویژه در تولید ورق اکسینار

وی درباره فولاد استفاده شده در این ورق‌ها خاطرنشان کرد: این شرکت به منظور ساخت ورق‌های ضدسایش خود نیازمند بهره‌گیری از مواد اولیه است که نیاز خود را از شرکت‌های فولاد خوزستان و هرمزگان تأمین نماید.

تأمین نیاز کشور با ساخت ورق‌های تولید داخل

امروزه با توجه به توانمندی موجود در شرکت فولاد اکسین خوزستان و تولید انبوه ورق‌های ضد سایش در گریدهای مختلف، این شرکت پاسخگوی نیاز صنایع مختلف به این گونه از ورق‌ها بوده و بدین وسیله می‌توان تا حد قابل توجهی از واردات این محصول جلوگیری به عمل آورد.

اهدایی در پایان افزود: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌های عریض فولادی در ایران و خاورمیانه با پیشرفته‌ترین تجهیزات نورد و عملیات حرارتی ورق، قادر است تا کلیه ورق‌های آلیاژی و خاص که مورد نیاز صنایع خاص، حساس و استراتژی کشور است را تولید و به صورت انبوه در اختیار صنایع پایین‌دستی قرار دهد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها