|
کدخبر: 122253

رشد بی‌نظیر سرمایه ۱۵ شرکت معدنی تا پایان سال ۹۹

بررسی برنامه ۱۵ شرکت بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور حاکی است سرمایه این شرکت‌ها تا پایان امسال با رشد ۳۴ هزار و ۶۳۳ میلیارد تومانی به ۸۹ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان خواهد رسید.

بیشترین افزایش سرمایه در بین این شرکت‌ها مربوط به شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد فملی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان و کمترین آن برای شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با نماد کنور با صفر تومان است.

سرمایه این شرکت دو شرکت با رشدهای یاد شده تا پایان امسال به ترتیب به ۲۰۱۴۰ میلیارد تومان و ۲۹۴ میلیارد تومان خواهد رسید.

برپایه این گزارش، پس از فملی، فولاد مبارکه اصفهان با نماد فولاد تا پایان امسال بیشترین افزایش سرمایه به میزان ۹۵۰۰ میلیارد تومان را در برنامه دارد. جمع سرمایه این شرکت تا پایان سال به ۳۰۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

افزایش سرمایه ۵۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با نماد کگل و ۲۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و شرکت سنگ آهن گهر زمین (کگهر) نیز قابل توجه است.

جمع سرمایه این سه شرکت با رشد‌های یاد شده تا پایان سال به ترتیب به ۱۰ هزار میلیارد تومان، ۷۹۹۰ میلیارد تومان و ۳۷۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

این گزارش می‌افزاید: تا پایان امسال فولاد خوزستان (با نماد فخوز) با افزایش سرمایه ۱۳۰۰ میلیارد تومانی به جمع سرمایه ۳۲۰۵ میلیارد تومانی خواهد رسید. همچنین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با رشد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سرمایه به جمع سرمایه ۵۶۰۰ میلیارد تومانی و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) با رشد هزار میلیارد تومانی به ۳۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

تا پایان امسال، جمع سرمایه شرکت فولاد خراسان (فخاس) با رشد ۲۹۰ میلیارد تومانی به ۱۱۹۰ میلیارد تومان، شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد (وتوکا) با رشد ۱۴۳ میلیارد تومانی به ۴۰۳ میلیارد تومان، فولاد امیرکبیر کاشان (فجر)با رشد ۱۵۰ میلیارد تومانی به ۲۳۶ میلیارد تومان، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با رشد ۵۰ میلیارد تومانی به ۶۰۰ میلیارد تومان، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) با رشد ۳۰۰ میلیارد تومانی به ۱۲۰۰ میلیارد تومان و شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) با رشد ۵۰۰ میلیارد تومانی به ۱۰۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

منبع: معدن ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها