|
کدخبر: 117072

آمادگی روسیه برای تامین ماشین‌آلات معدنی ایران

مسوول توسعه صادرات روسیه در ایران از اعلام آمادگی روسیه برای تامین ماشین‌آلات بخش معدن وصنایع معدنی ایران خبر داد و گفت: نرخ تسهیلات بانکی دریافتی نیز کمتر از کشورهای اروپایی است و به میزان ۱.۵ درصد پیش‌بینی می‌شود.

معدن آمادگی روسیه برای تامین ماشین‌آلات معدنی ایران

پاول بوخانف مسوول توسعه صادرات روسیه در ایران روز سه شنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان نظام مهندسی ایران، پیرامون چگونگی همکاری این کشور برای تامین ماشین‌آلات مورد نیاز بخش معدن وصنایع معدنی ایران گفت: مرکز توسعه صادرات روسیه یک برنامه ویژه از سوی دولت برای تامین ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی دارد.

به گفته وی، چنانچه تجهیزات و ماشین‌آلات وارداتی با بهره گیری از تسهیلات بانکی انجام شود، نرخ بهره‌ای که به آن تعلق می‌گیرد کمتر از نرخ بهره کشورهای اروپایی است.

بوخانف توضیح داد: نرخ بهره کشورهای اروپایی چهار درصد پیش‌بینی شده، اما روسیه در این ارتباط نرخ بهره ۱.۵ درصدی را کارسازی خواهد کرد.

وی افزود: فهرست تجهیزات و ماشین‌آلاتی که مشمول برخورداری از این نرخ بهره می‌شوند، تعداد دو هزار و ۵۰۰ قلم کالاست و روسیه حمایت خود را در این زمینه اعمال می‌کند.

مسوول مرکز توسعه صادرات روسیه در ایران تصریح کرد: کشور متبوعش برای تمامی اقلام مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی ایران که در این فهرست قرار دارد، آماده است.

بر اساس گزارش سازمان گمرک روسیه، ایران با روسیه در سال ۲۰۱۸ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار مبادلات بازرگانی داشتند که یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون دلار آن را صادرات به ایران و ۵۳۳ میلیون دلار را واردات از ایران شامل می‌شود.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ ایران و روسیه یک میلیارد و ۷۰۷ میلیون دلار مبادلات بازرگانی داشته که صادرات کالاهای روسیه به ایران یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون دلار و واردات از ایران ۳۹۲.۲ میلیون دلار بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر