|
کدخبر: 115401 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

اصفهان؛ میزبان ۱۲ دوره رویداد متالکس

دوازدهمین رویداد متالکس از اول تا چهارم شهریورماه در در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان برگزار خواهد شد. با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت بازدیدکنندگان نسبت به انجام نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک این دوره از نمایشگاه متفاوت‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود.

معدن اصفهان؛ میزبان ۱۲ دوره رویداد متالکس

نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته (متالکس) هر ساله در تابستان و مردادماه و شهریورماه در اصفهان برپا می‌شود. دوازدهمین دوره برگزاری این نمایشگاه نیز از اول تا چهارم شهریورماه در اصفهان برگزار خواهد شد. به همین منظور از برگزاری این دوره و یازده دوره قبلی این نمایشگاه گزارشی تهیه کرد‌ه‌ایم که در ادامه خواهید خواند. با ما همراه شوید:

متالکس دوازدهم / شهریور ۹۹

دوازدهمین رویداد متالکس که از اول تا چهارم شهریورماه در در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان برگزار خواهد شد. با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت بازدیدکنندگان نسبت به انجام نکات بهداشتی از جمله زدن ماسک این دوره از نمایشگاه متفاوت‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود. در این رویداد شرکت‌های فولادی، فلزات غیرآهنی، ریخته گری، قالب سازی، آهنگری، صنایع معدنی، صنایع سرامیک و نسوز‌ها، ماشین‌آلات، تجهیزات، مواد اولیه و... حضور خواهند یافت.

متالکس یازدهم/ شهریور ۹۸

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته؛ ۱۰ الی ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۹ با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت داخلی و نمایندگانی از کشور‌های خارجی برگزار شد. در این نمایشگاه جدید‌ترین و نوین‌ترین فناوری‌های روز و پیشرفته حوزه‌ها و بخش‌های مختلف صنعت فولاد، صنعت متالورژی، صنعت ریخته گری، آهنی و غیر آهنی، صنایع مربوط به معدن، تهیه و توزیع مواد اولیه و روش‌های تولید، تکمیل و تحویل محصولات مرتبط با این صنایع و همچنین طرح‌های متنوع مربوط به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت فولاد و صنایع وابسته به آن ارائه شد.

در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگ کشور از جمله شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، هلدینگ توکا فولاد، آتیه فولاد نقش جهان، ذوب آهن ایران و ایرتیک، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت صنایع ریخته‌گری اصفهان، مهندسی بین‌المللی فولاد تکنیک حضور یافتند.

در کنار شرکت‌های داخلی، غرفه دارانی از کشورهای هند، بلژیک، انگلیس، فرانسه، چین، سوئیس و ترکیه در این نمایشگاه حضور یافتند و محصولات و توانمندی‌های خود را با هدف انتقال فناوری به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه محلی برای تبادل اطلاعات و امضای تفاهمنامه‌های تجاری و صنعتی در فضایی به وسعت ۱۰۰۰۰ متر مربع برگزار و در آن مراکز مختلف علمی از جمله دانشگاه ها، پژوهشکده‌ها و انجمن‌های مختلف این صنعت حضور و مشارکت داشتند.

مهم‌ترین تفاوت این نمایشگاه نسبت به دوره‌های پیشین نمایشگاه قطعات بومی‌سازی شده بود چرا که شرکت‌های بسیاری قطعات و ماشین‌آلات معدنی و صنایع معدنی مورد نیاز خود را از طریق واردات تأمین می‌‌کردند.

برگزاری سه نشست علمی و تخصصی با حضور متخصصان و استادان دانشگاه‌ها و برگزاری تورهای بازدید از خط تولید کارخانه‌های فولاد؛ برخی از دیگر برنامه‌های این دوره از نمایشگاه بود.

معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کارخانه ها، شرکت ها، نهادها و سازمان‌های داخلی، انتقال دانش، فناوری و تجربیات، آشنایی با الگوهای موفق جهانی درعرصه صنعت فولاد، تقویت تولید داخل، تامین و تولید قطعات مورد نیاز سایر صنایع توسط تولید‌کنندگان داخلی و بومی‌سازی قطعات و همچنین توسعه بازار صنایع متالورژی و فولاد، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار نیز از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد بود.

متالکس دهم/ مرداد ۹۷

دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد و ریخته گری، ماشین‌الات و صنایع وابسته ۱۶ تا ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی از استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، آذربایجان شرقی، فارس، مرکزی، قم و خراسان رضوی برگزار شد. در این رویداد همچنین شرکت‌های خارجی و نمایندگان شرکت‌های بین‌المللی در ۳۳ غرفه و در مساحتی بالغ ۸ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های استان اصفهان برگزار شد. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت ریخته‌گری، تولید فولاد، چُدن و فلزات غیرآهنی، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته، تصفیه خانه‌های صنعتی و خدمات صنعت متالورژی و شکل دهی فلزات، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

متالکس نهم/ مرداد ۹۵

نهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد و ریخته‌گری ۱۲ تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برگزار شد. در این دوره از برگزاری این نمایشگاه ۹۳ مشارکت‌کننده از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان‌رضوی، مازندران و آذربایجان‌شرقی و یک مشارکت‌کننده خارجی از کشور هندوستان حضور یافتند. این رویداد در فضایی به مساحت ۸ هزار مترمربع برپا شد و شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه به ارائه جدید‌ترین توانمندی‌های خود پرداختند.. حاضران در این نمایشگاه در زمینه‌های تولید فولاد، چدن و فلزات غیرآهنی، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته، تصفیه‌خانه‌های صنعتی و خدمات صنعت متالورژی و شکل‌دهی فلزات، معادن و انجمن‌ها، نشریات و مراکز علمی مرتبط فعالیت داشتند.

شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان، هلدینگ توکا فولاد، آتیه فولاد نقش‌جهان، صنایع ریخته‌گری سپاهان فولاد آتشگاه، شرکت فولاد سفید‌دشت چهارمحال وبختیاری، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت صنایع ریخته‌گری اصفهان، مهندسی بین‌المللی فولادتکنیک، صنایع الکترواپتیک صا ایران و فولادین ذوب آمل از شاخص‌ترین مشارکت‌کنندگان این دوره نمایشگاه متالورژی و ریخته گری بودند

حضور شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تمامی شرکت‌های اقماری و زیرمجموعه خود در قالب یک سالن یک هزارمتری از‌جمله ویژگی‌های این دوره از برگزاری نمایشگاه بود.

متالکس هشتم / مرداد ۹۳

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد و ریخته‌گری ۲۲ الی ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد. در این دوره از برگزاری نمایشگاه گروهی از کارشناسان فعال در حوزه صنعت فولاد، متالورژی و ریخته‌گری استان سمنان به این نمایشگاه اعزام شدند. همچنین در این نمایشگاه صنعتگران استان فارس در قالب تور صنعتی- نمایشگاهی به این نمایشگاه اعزام شدند.

در این نمایشگاه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نیز آخرین فناوری‌های روز و پیشرفت‌های موجود در زمینه صنعت متالورژی، صنعت ریخته گری، آهنی و غیر آهنی، صنایع مربوط به معدن، تهیه و توزیع مواد اولیه و روش‌های تولید، تکمیل و تحویل محصولات مرتبط با این صنایع، ارائه شد. حضور صنعتگران مرتبط با صنایع متالورژی استان اصفهان در این نمایشگاه، فرصت مناسبی برای عرضه توانمندی‌های صنایع استان و نیز تبادلات فنی و اقتصادی بود.

تکمیل زنجیره تولید برای دستیابی به محصولات و خدمات با ارزش افزوده بالاتر به منظور افزایش صادرات، توسعه سرمایه‌گذاری و رفع موانع صنعت متالورژی و صنایع وابسته و ارتقاء و انتقال دانش فنی و فناوری‌ها را از مهم‌ترین محورهای نمایشگاه بین‌المللی متالوژی و فولاد اصفهان اعلام شده بود.

متالکس هفتم / مرداد ۱۳۹۱

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد، متالورژی، ریخته‌گری، صنایع و معادن وابسته با حضور یکصد شرکت از استان‌های اصفهان، تهران، یزد، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، مازندران، البرز، خراسان شمالی و آذربایجان شرقی، نماینده کشور فرانسه و حضور مستقیم شرکت‌هایی از دو کشور چین و هند در اصفهان برگزار شد.

متالکس دوره‌های قبل

در خصوص برگزاری دوره‌های قبل از متالکس هفتم اطلاعات چندانی در دسترس نیست اما با توجه به برگزاری موفق دوره‌های هفتم تا یازدهم می‌توان نتیجه گرفت که دوره‌های قبلی نیز با مشارکت گسترده شرکت‌های متالورژی، فولاد و ریخته‌گری همراه بوده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها