|
کدخبر: 113793

علت افزایش سود فولاد خوزستان چیست؟

این شرکت با سرمایه ۱،۹۰۴ میلیارد تومانی عرضه‌کننده محصولات نیمه نهانی فولادی و دومین قطب تولید فولاد خام کشور و یکی از بنگاه‌های پیشروی اقتصادی است که در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای حضوری فعال دارد.

معدن علت افزایش سود فولاد خوزستان چیست؟

این شرکت با هدف تولید ۳.۸ میلیون تن و صادرات ۲ میلیون تن شمش فولادی بعنوان بزرگترین عرضه‌کننده شمش فولادی کشور نقشی محوری در تامین مواد اولیه با کیفیت مطلوب شرکت‌های نوردی داخل کشور ایفا می‌نماید.

سهامدار اصلی این شرکت، شرکت گروه توسعه اقتصادی پایندگان با ۴۳ درصد مالکیت می‌باشد.

در سه ماهه اول سال مالی جاری شرکت فولاد خوزستان با ثبت درآمد ۴۸۰۰ میلیارد تومانی سودی بالغ بر ۶۴ تومان به ازای هر سهم داشته است. سود شرکت نسبت به ۳ ماهه آخر سال ۹۸ رشد ۳۶ درصدی داشته است. با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد درآمد شرکت از محل صادرات تأمین می‌شود و از طرفی مبلغ فروش داخلی شرکت نیز بر اساس نرخ‌های جهانی می‌باشد، وابستگی زیادی به نرخ‌های جهانی دارد.

با توجه به اینکه صنعت چین در تعیین نرخ جهانی شمش تأثیر بسزایی دارد و افزایش تقاضای چین در این فلز منجر به افزایش نرخ این محصول طی ماه‌های گذشته است. بنابراین افزایش نرخ ارز از یک سو و افزایش نرخ جهانی شمش میتواند در ادامه سال نرخ فروش محصولات شرکت را در روند رشدی قرار دهد.

ظرفیت تولید شرکت حدود ۳، ۸۰۰ هزار تن شمش می‌باشد که تقریبا سالانه به صورت فول ظرفیت تولید کار می‌کند. با توجه به اینکه شرکت در حال بهره‌برداری از طرحی مبنی بر افزایش تولید گندله می‌باشد؛ حاشیه سود شرکت در صورت تکمیل این طرح افزایش حدود ۵ الی ۷ درصدی خواهد داشت. به عبارتی از رقم ۲۵ درصد درحال‌حاضر به محدوده ۳۰ درصد خواهد رشد.

با توجه به مفروضات موجود در برآورد سودآوری شرکت و ادامه روند تولید سال گذشته سود هر سهم شرکت در سال مالی جاری میتواند در بازه ۲۵۰ الی ۳۰۰ تومان قرار گیرد.

منبع: مبین تحلیل

ارسال نظر