|
کدخبر: 112196 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

حفاظت از سفره‌های آب زیرزمینی با اصلاح قوانین استخراج اورانیوم

اندرو ویلر، سرپرست سازمان حفاظت محیط‌زیست امریکا و کریستین سوینکی، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای امریکا درباره اصلاح قوانین مربوط به آب در معدن اورانیوم تفاهمنامه‌ای به امضا رساندند که با اجرای آن طرفین می‌توانند به بهبود تنظیم مقررات مربوط به استخراج اورانیوم کمک کنند.

معدن حفاظت از سفره‌های آب زیرزمینی با اصلاح قوانین استخراج اورانیوم

دولت ترامپ روز پنجشنبه برای اصلاح قوانین مربوط به آب در معدن اورانیوم تصمیم‌گیری کرد. متخصصان محیط‌زیست می‌گویند این اقدام به آژانس حفاظت محیط‌زیست این اختیار را می‌دهد تا نسبت به کنترل میزان آلودگی آب نظارت داشته باشند.

مقررات زیست‌محیطی در استخراج اورانیوم

اندرو ویلر، سرپرست سازمان حفاظت محیط‌زیست امریکا و کریستین سوینکی، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای امریکا در این باره تفاهمنامه‌ای به امضا رساند که گفته می‌شود با اجرای آن طرفین می‌توانند به بهبود تنظیم مقررات مربوط به استخراج اورانیوم کمک کنند.

ویلر گفت: مهارت معدن‌کاری روشی اثبات شده و مقرون برای تهیه سوخت در نیروگاه‌های هسته‌ای امریکا است که از هزاران شغل در آمریکا حمایت می‌کند ضمن اینکه منبع عظیمی از انرژی ارزان‌ قیمت است.

دولت دونالد ترامپ تمامی تلاش خود را برای تقویت انرژی هسته‌ای به کار بسته است چرا که این کشور از هزینه‌های بالای امنیتی و رقابت با کارخانه‌هایی که اقدام به سوزاندن گاز طبیعی ارزان می‌کنند و تعدادی از آنها نیز تعطیل شده‌اند رنج می‌برد از این رو دولت امریکا به دنبال آن است تا به استخراج اورانیوم کمک کند.

اداره اطلاعات انرژی امریکا هفته گذشته اعلام کرد که تولید کنسانتره اورانیوم داخلی از سال گذشته ۸۹ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته و این میزان کمترین مقدار از زمان تاسیس آژانس و سوابق اطلاعات نگهداری آن در ۱۹۴۹ بوده است.

خسارات وارده به منابع آب زیرزمینی

متخصصان محیط زیست می‌گویند: امضای تفاهم نامه با سازمان حفاظت محیط‌زیست امریکا این توانایی را می‌دهد که صیانت از منابع آبی کمیاب در ایالت Wyoming و دیگر سایر ایالت های غرب ایالات متحده با جدیت دنبال شود. به گفته آن‌ها میزان خسارات سفره‌های آب زیرزمینی در محل استخراج اورانیوم ناشناخته باقی مانده است زیرا که در اجرای مقررات هسته‌ای اشتباه و سهل‌‌انگاری رخ داده است.

Geoff Fettus  وکیل ارشد برنامه هسته ای در شورای دفاع از منابع طبیعی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در صنعت اورانیوم، وظیفه و صلاحیت قانونی دارد تا از بازیابی سفره‌های آب زیرزمینی اطمینان یابد. این اقدام نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط‌زیست به منظور حفاظت از مردم و ذخایر ارزشمند آب تمرکز ویژه‌ای بر صنایع آلاینده دارد.

منبع: mining.com

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها