|
کدخبر: 108620 مسعود رمضانی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

پیشتازی شرکت مس در مقابله با کرونا

سعدمحمدی درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: به نظر من برگزاری این نمایشگاه اتفاق خوب و مهمی به شمار می‌رود چرا که برگزاری این نمایشگاه سبب می‌شود تا شرکت‌های مختلف حاضر در نمایشگاه به ارائه توانمندی‌های خود در مقابله با این بیماری بپردازند و با بهره‌گیری از تعاملات با یکدیگر در جهت مقابله بهتر در مبارزه با این بیماری عمل کنند.

معدن پیشتازی شرکت مس در مقابله با کرونا

در حاشیه افتتاحیه نخستین نمایشگاه و نشست‌های تخصصی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات استان کرمان اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ داد:

توانمندی‌‌ شرکت‌ها در مقابله با کرونا

سعدمحمدی درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: به نظر من برگزاری این نمایشگاه اتفاق خوب و مهمی به شمار می‌رود چرا که برگزاری این نمایشگاه سبب می‌شود تا شرکت‌های مختلف حاضر در نمایشگاه به ارائه توانمندی‌های خود در مقابله با این بیماری بپردازند و با بهره‌گیری از تعاملات با یکدیگر در جهت مقابله بهتر در مبارزه با این بیماری عمل کنند. همچنین حضور در این نمایشگاه می‌تواند سبب افزایش توانایی‌ شرکت‌ها در مقابله با کرونا بیش از گذشته شود.

اقدامات مثبت شرکت ملی صنایع مس ایران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درباره وضعیت HSE و مقابله با کرونا در شرکت ملی مس گفت: در شرکت ملی مس اقدامات مهی برای این موضوع اتفاق افتاد که از جمله آنها می‌توان به ساخت بیمارستان ۵۰ تختخوابی با نام شهدای مس با تمام تجهیزات پزشکی اشاره کرد. امیدواریم این بیمارستان تا دو هفته آینده  افتتاح شود. همچنین مشابه این بیمارستان با ظرفیت ۲۵ تختخواب در شهر بابک هم عملیاتی شده است. در رابطه با اقدامات مقابله با کرونا در ورود خروج افراد نیز پرسنل و کارگاه‌هایی که فعال هستند نیز به صورت متناوب ضدعفونی می‌شوند. برای کنترل وضعیت سلامتی کارکنان نیز ما از یک اپلیکیشن رونمایی کردیم که استفاده از آن سبب می‌شود تا تمامی پرسنل مورد پایش هوشمند قرار گیرند و شرایط سلامتی آنها و همچنین بیماری آنها قابلیت کنترل و ردیابی باشد و این امکان را به ما می‌دهد تا افراد در هر نقطه‌ای که حضور دارند از طریق تلفن‌همراه شناسایی شوند. همچنین مزیت بهره گیری از این اپلیکین اسکن مکانیزه و کنترل افراد است و توسط سیستم پزشکی در دوره متناوب کوتاه مدت بیماری افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد. به منظور ارائه هرگونه کمک‌های پزشکی نیز تجهیزاتی مانند بیمارستان‌های سیار و اتوبوس‌هایی که قابلیت هرگونه کمک پزشکی را دارد خریداری کرد‌ه‌ایم که در سیستم استفاده خواهد شد.

کاهش شیوع کرونا با مدیریت هوشمند و دیجیتال

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اساسی در مقابله با کرونا گفت: تلاش کارکنان شرکت صنایع ملی مس ایران در مقابله با کرونا ستودنی است چرا که با اقداماتی که توسط مدیریت علمی، هوشمند و دیجیتال صورت گرفته توانسته‌اند تا این بیماری را تحت کنترل قرار دهند. با برنامه زمان‌بندی در شیفت‌ها و ساعت‌های حضور کار در مجموعه ورود این بیماری به مجتمع مس به حداقل ممکن رسیده است و امیدوارم با اجرای این برنامه‌ها به صورت هدفمند، مدون و عملی با کرونا مقابله کنیم و با اقداماتی که صورت می‌گیرد شاهد کاهش شیوع این بیماری باشیم.

دوره‌‌های آموزشی برای کارکنان

سعدمحمدی در پاسخ به پرسش خبرنگار گسترش‌نیوز مبنی بر دوره‌‌‌های آموزشی HSEکارکنان و کارگران شرکت ملی مس در مقابله با کرونا گفت: ما دوره‌های متناوب آموزشی برگزار می‌کنیم و تمامی کارکنان و پرسنل مجموعه در ارتباط با برقراری ارزیابی فنی با مدل‌های جدید رفتاری این ویروس آشنا می‌شوند و خرسندم که اعلام کنم کتابی در ارتباط با کرونا ویروس توسط متخصصین داخلی شرکت ملی مس مجموعه به چاپ رسیده که کارکنان شرکت ملی مس با مطالعه آن درباره نحوه این بیماری و کنترل و عدم شیوع و چگونه رفتار آشنا شده و در حداقل زمان و با کمترین آسیب‌دیدگی از دوره کرونا عبور کنند.

گام‌های اساسی برای تولید واکسن کرونا

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ارتباط با اقدامات انجام شده در زمینه تولید واکسن کرونا گفت: خوشبختانه متخصصین داخلی ما برای تولید واکسن کرونا بسیار موفق عمل کرده‌اند و در دنیا نیز تلاش‌های در جهت ساخت این واکنس صورت گرفته و به صورت علمی بر روی آن کار شده است. امیدوارم تا پایان سال تست‌های بالینی در دنیا انجام شده و علائم این بیماری توسط واکسن‌هایی که تولید می‌شود تحت کنترل قرار گرتفه و این بحران به طور کلی از دنیا رخت بربندد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها