|
کدخبر: 265074

انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد/۱۴۹ نفر مصدوم شدند +فیلم

حوالی ساعت ۱۷ عصر دیروز (دوشنبه ۲۴ خرداد) به دلیل نشت گاز از منبع آمونیاک کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد فارس، حادث شد. این حادثه فوتی نداشته اما گفته می شود ۱۳۳ مصدوم در این حادثه بوده اند و در حال حاضر ۱۱۴ نفر نیز ترخیض شده اند

فیلم انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد/۱۴۹ نفر مصدوم شدند +فیلم

حوالی ساعت ۱۷ عصر دوشنبه ۲۴ خرداد، به دلیل نشت گاز از منبع آمونیاک کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد فارس، حادث شد.

این واحد تولیدی از آذر ۱۳۹۹ آغاز به کار کرده است، در ۳۵ کیلومتری جاده فیروزآباد به عسلویه، قرار دارد.

براساس آخرین گزارش؛ حادثه‌ ناشی از نشت یکی از مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد  موجب بروز آلایندگی‌ در منطقه شده بود و به دلیل جلوگیری از حضور شهروندان در این منطقه جاده از تقاطع فراشبند تا تقاطع دهرم مسدود شده بود اما خوشبختانه بهتر شدن وضعیت آلایندگی موجب شد تردد در این محور باز شود.

۱۴۰۱/۰۳/۲۴

۱۳:۰۸- افزایش مصدومان حادثه کارخانه کربنات سدیم به ۱۴۹ نفر؛ ۲۳ مصدوم در بیمارستان بستری هستند

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش تعداد مصدومان حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به ۱۴۹ نفر خبرداد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده است، شمار مصدومان به ۱۴۹ نفر رسیده که ۱۲۶ نفر از این تعداد از بیمارستان مرخص شدند و ۲۳ نفر در حال حاضر بستری هستند.

مصدومان-انفجار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت مصدومان بستری را مطلوب دانست و عنوان کرد: امید است به زودی این مصدومان بستری نیز با سلامت کامل ترخیص شوند.

۱۰:۰۰- بستری شدن ۱۶ مصدوم در پی حادثه کارخانه فیروزآباد

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به حادثه شب گذشته در یک کارخانه در فیروزآباد فارس گفت: در پی حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد شدن ۱۶ مصدوم بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۴ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد به صحنه حادثه اعزام شده‌اند.

مجتبی-خالدی

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: از ۱۴۱ مصدوم پذیرش شده در این حادثه، ۱۶ مصدوم همچنان بستری بوده و تحت مراقبت قرار دارند و مابقی مصدومین درمان و ترخیص شدند.

۰۸:۴۳  - کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد تا اطلاع بعدی تعطیل شد

مدیر روابط عمومی کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد در پایان عملیات امداد و مدیریت حادثه روز گذشته(دوشنبه) این کارخانه گفت که این واحد صنعتی به منظور کنترل و مدیریت تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

حسن الغوثه افزود: ساعت ۱۶ و ۳۵ دقیقه نشت نیتروژن،  موجب ترکیدگی لوله اتصال به مخزن شد که در نتیجه موجب آتش سوزی یکی از مخازن نیتروژن و مسمومیت تنفسی افراد نزدیک به محل حادثه شد.

کارخانه-کربنات

وی با تاکید بر اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته، اظهار داشت: تاکنون ۱۱۷ نفر به دلیل مشکل تنفسی به بیمارستان حضرت قائم(عج) فیروزآباد  اعزام و برخی هم مرخص شده اند.

پیش از این، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: عملیات حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد پایان یافت و خوشبختانه این حادثه تلفاتی نداشت.

خلیل عبدالهی گفت: یکی از مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد دچار نشتی شد که با حضور سریع و به موقع ضمن انجام عملیات برای متوقف کردن نشت گاز، نسبت به انتقال مصدومان به مراکز درمانی اقدام شد.

وی افزود: در همان ابتدای وقوع حادثه آتش‌سوزی مهار شد و محدودیت‌های ترددی که در پی وقوع این حادثه اعمال شده بود در حال حاضر لغو شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: دلیل بروز این حادثه در دست بررسی است.

۰۸:۰۵ - حادثه فیروزآباد ۱۳۳ مصدوم داشت/ترخیص۱۱۴ نفر

 رئیس علوم پزشکی شیراز  گفت: ۱۳۳ مصدوم به بیمارستان حضرت قائم (عج) منتقل شدند که از این تعداد تاکنون ۱۱۴ مصدوم ترخیص شدند.

۱۴۰۱/۰۳/۲۳

۲۳:۰۰ - تصویری از محل حادثه

محل-حادثه

۲۲:۵۵ -مجروحان کارخانه فیروزآباد به ۱۱۲ نفر رسید

محمد جواد مرادیان مدیر مرکز مدیریت بحران استانداری فارس از اعزام تیم ضربت برای ارزیابی منطقه حادثه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد و تشکیل جلسه اضطراری خبر داد و اظهار داشت: این حادثه آتش سوزی تا کنون ۱۱۲ مصدوم به دنبال داشته است.

وی افزود: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه ۱۴ دستگاه آمبولانس ۱۱۵ اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد  به محل حادثه اعزام شده است.

مدیر مرکز مدیریت بحران استانداری فارس نیز با اعلام اینکه بنده در محل حادثه حضور دارم، گفت: این کارخانه ۱۵۰۰ نیرو داشته است که بلافاصله نیرو‌ها سریعا از محل حادثه خارج شدند و حادثه سریعا توسط امدادگران کنترل شد.

۲۲:۳۴ - لغو محدودیت‌های تردد خودرو در پی انفجار کارخانه کربنات سدیم

جانشین رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: محدودیت‌های تردد خودرو که به دلیل مشکل آلایندگی ناشی از حادثه‌ کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد اعمال شده بود، لغو شد و وضعیت ترافیکی به حالت عادی برگشت.

سرهنگ علی اصغر همایون‌پور اظهار کرد: وقوع حادثه در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد باعث محدودیت تردد خودرو در محور جم - فیروزآباد به مسافت ۴۰ کیلومتر حدفاصل تقاطع دهرم - فراشبند تا فیروزآباد شده بود که این محدودیت به دلیل بهتر شدن شرایط لغو شد.

جانشین رئیس پلیس راهور استان فارس ادامه داد: حادثه‌ ناشی از نشت یکی از مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد  موجب بروز آلایندگی‌ در منطقه شده بود و به دلیل جلوگیری از حضور شهروندان در این منطقه جاده از تقاطع فراشبند تا تقاطع دهرم مسدود شده بود اما خوشبختانه بهتر شدن وضعیت آلایندگی موجب شد تردد در این محور باز شود.

لغو-محدودیت-

خلیل عبدالهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز گفت: یکی از مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد ساعتی پیش دچار نشتی شد، این اتفاق منجر به مصدوم شدن پنج نفر شد.

وی ادامه داد: پس از اعلام این حادثه چندین دستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شد و با حضور سریع و به موقع ضمن انجام عملیات برای متوقف کردن نشت گاز، نسبت به انتقال مصدومان به مراکز درمانی اقدام شد.

وی گفت: در حال حاضر مصدومان به مراکز درمانی اعزام شده‌اند و اوضاع تحت کنترل است.

۲۱:۲۰- مسیر جم به فیروزآباد مسدود شد

حسین درویشی، مدیرعامل هلال‌احمر استان فارس: ۷۱ نفر تاکنون دچار مسمومیت شده‌اند.

به گفته وی،‌ در پی انفجار و انتشار گازهای سمی در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد و ناایمن بودن مسیر جم به فیروزآباد، این جاده تا اطلاع ثانوی مسدود شد و رانندگان باید از مسیر جم، فراشبند، فیروز آباد استفاده کنند.

همچنین، به دلیل وجود گازهای سمی تیم‌های ایمنی به منطقه اعزام و در حال بررسی میزان آلایندگی هوا هستند.

۲۱:۳۰- رئیس مرکز اورژانس فارس: افزایش مصدومان به ۷۲ نفر

رئیس مرکز اورژانس فارس از افزایش تعدادد مصدومان حادثه نشتی در مخازن کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به ۷۲ نفر خبر داد.

محمدجواد مرادیان بیان کرد: با اعلام وقوع انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، در همان لحظات ابتدایی، تیم واکنش سریع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در قالب دو متخصص طب اورژانس، متخصصان جراحی عمومی و بیهوشی با بالگرد به این شهرستان اعزام شدند.

او ادامه داد: با اعلام این حادثه تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های نمازی، شهید دکتر فقیهی، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت امیرالمومنین (ع)، شهید رجایی شیراز، کوار، فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین به صورت آماد باش کامل درآمدند.

رئیس مرکز اورژانس فارس از اعزام ١٢ دستگاه آمبولانس از همان لحظات ابتدایی این حادثه خبر داد و گفت: شبکه بهداشت و درمان فیروزآباد و تیم‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حالت آماده باش هستند.

به گفته مرادیان، تمام مصدومان شهرستان فیروزآباد به بیمارستان حضرت قائم (عج) این شهرستان منتقل شده‌اند.

عکس-انفجار

رئیس مرکز اورژانس استان فارس اعلام کرد خوشبختانه تاکنون گزارشی از فوتی نداشته‌ایم.

۱۹:۳۰- عبداللهی: مخازن آمونیاک دلیل اصلی انفجار

خلیل عبدالهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: به علت نشست یکی از مخازن آمونیاک کارخانه کربنات سدیم کاوه در شهرستان فیروز آباد حادثه‌ای در این کارخانه روی داد.

او گفت: این حادثه تاکنون پنج مصدوم به همراه داشته که تمامی این افراد در کوتاه‌ترین زمان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها