|
کدخبر: 119974

لوکس ترین خودرو شرکت بنز رونمایی شد+فیلم و عکس

بعد از ماه ها انتظار و انتشار تیزرهای رسمی و ارائه قطره چکانی اطلاعات، در نهایت کمپانی خودروسازی مرسدس بنز چندی پیش نسل جدید لوکس ترین محصول را به طور رسمی معرفی کرد.

فیلم لوکس ترین خودرو شرکت بنز رونمایی شد+فیلم و عکس

 نسل جدید مرسدس بنز S کلاس که حالا با تحولاتی چشمگیر و تنها در دو مدل قدرتمند S۵۰۰ و S۵۸۰ از راه رسیده و سعی دارد تا امکاناتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد که نمونه آن در هیچ خودرویی دیگر پیدا نمی شود.

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس با پیشرفت های ظاهری چشمگیری توسعه یافته و حالا چهره ای تهاجمی تر به خود گرفته است تا علاوه بر یک خودروی کاملا لوکس، تجربه رانندگی با یک خودروی سدان اسپرت لوکس و قدرتمند را هم داشته باشید. فاکتورهای طراحی اتومبیل همچون چراغ های مشکی رنگ جلو و ورودی های روی سپر هم باعث شده تا تحقق این هدف راحت تر باشد.

با این حال، طراحی عقب خورو بیشتر همانند یک خودروی لوکس طراحی شده و خبری از باله عقب آیرودینامیکی یا دیفیوزر عقب نخواهد بود تا این خودرو همچنان بر روی ویژگی های لوکس خود متمرکز کند تا اینکه خود را به عنوان یک خودروی اسپرت معرفی کند.

مرسدس+بنز.02

آینده را در کابین مرسدس بنز S کلاس لمس کنید

نسل جدید S کلاس آمده تا تمامی قواعد را زیر پا بگذارد و یک تجربه رانندگی متفاوت را در اختیار کاربرانش قرار دهد. در داخل کابین مرسدس بنز S کلاس خیلی چیزها تغییر کرده و امکاناتی مورد استفاده قرار گرفته که در هیچ خودروی دیگری نمی توان پیدا کرد.

با ورود به داخل کابین اولین چیزی که توجهات را به خود جلب می کند، صفحه نمایشگری بزرگ در کنسول مرکزی خواهد بود. در واقع مرسدس بنز این صفحه نمایشگر بزرگ را جایگزین دکمه و کلیدهای سنتی کرده و حالا می توان اکثر سیستم های اتومبیل را از طریق همین صفحه نمایشگر بزرگ کنترل کرد. از سیستم تهویه مطبوع گرفته تا سیستم راهیاب ماهواره ای، سیستم صوتی و یا حتی مدیریت تلفن همراه که از طریق این صفحه نمایشگر بسیار بزرگ قابل کنترل خواهد بود.

در بالاترین قسمت داشبورد، شاهد طراحی چهار خروجی سیستم تهویه مطبوع کابین هستیم، درحالی که در گوشه های داشبورد هم به صورت مجزا دو خروجی هوا برای سرنشین جلو و دو خروجی هوای دیگر برای راننده طراحی شده است.

فارغ از طراحی جدید غربیلک فرمان، در پشت آن یک صفحه بزرگ دیده می شود که امکان شخصی سازی بسیار بالایی داشته و می توانید اطلاعاتی از دور موتور، سرعت خودرو و سایر اطلاعات مهم دیگر را به شیوه های مختلف دریافت کنید. یکی دیگر از ویژگی های منحصربه فرد کابین هم نحوه باز کردن سانروف خواهد بود که حالا مجهز به سنسور شده و تنها با حرکات دستان خود می توانید آن را باز و بسته کنید.

معمولا خودروهای مرسدس بنز S کلاس توسط افراد سرمایه دار خریداری می شوند که عموما راننده شخصی داشته و خود بر روی صندلی عقب می نشینند، به همین دلیل کمپانی خودروسازی مرسدس بنز بیشتر از همه بر روی سرنشینان عقب تمرکز می کند و امکانات زیادی را در اختیار آنان قرار می دهد که نمونه آن می تواند صفحه نمایشگرهای بزرگی باشد که در پشت هر صندلی قرار گرفته و می توانند فضای کابین را آنطور که دوست دارند شخصی سازی کنند.

برای این خودرو چهار حالت مختلف محتاط، اسپرت، شخصی سازی و کلاسیک در نظر گرفته شده است که هر حالت آن می تواند تنوعی از رنگ ها را داخل کابین ایجاد کند. نیازی هم به تعریف از کیفیت بالای قطعات و یا روکش های چرمی کابین نخواهد بود و در تمامی محصولات مرسدس بنز و از همه بالاتر خودروی لوکس مرسدس بنز S کلاس، بهترین متریال برای شکل گیری کابین مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است بدانید که در نسل جدید مرسدس بنز S کلاس دیگر سبک سنتی دستیگره های درب حذف شده و بجای آن در قسمت بالای پنل، یک نوار لبه دار طراحی شده و محدوده آن توسط یک نوار LED مشخص شده است. در ادامه باتوجه به فیلم زیر می توانید نگاهی دقیق تر و کامل تر به ویژگی های منحصربه فرد کابین این خودرو و تجهیزات بکار رفته در آن داشته باشید.

نسل جدید سیستم های ایمنی، تنها در مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱

کمپانی خودروسازی مرسدس بنز و در راس آن محصولات S کلاس، همیشه در زمینه ایمنی پیشگام صنعت خودروسازی بوده و هرگاه نسل جدیدی از این خودرو معرفی می شود، استانداردهای جدیدی را در صنعت خودروسازی تعریف می کند. حال نسل جدید مرسدس بنز S کلاس آمده تا با فناوری های جدید ایمنی خود، استانداردهای جدیدی را در صنعت خودروسازی ایجاد کند.

یکی از ویژگی های ایمنی جدید و کاملا نوآورانه مرسدس بنز S کلاس در نسل جدید که تاکنون بر روی هیچ خودرویی شاهد آن نبوده ایم، پرش خودرو قبل از برخوردهای جانبی خواهد بود!. شاید این سیستم و عملکرد آن کمی عجیب به نظر برسد، اما این سیستم می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش ایمنی سرنشینان داشته باشد.

خودروی مرسدس بنز S کلاس به عنوان یک خودروی سواری، ارتفاع پایینی نسبت به خودروهای شاسی بلند دارد و همین موضوع باعث می شود تا بدنه تقویت شده خودرو هنگام تصادف جانبی یک خودروی شاسی بلند که ارتفاع بیشتری دارد، ضربات را به خوبی دفع نکرده و صدمات احتمالی به سرنشینان وارد کند.

حال سیستم ایمنی جدید مرسدس بنز به گونه ای طراحی شده است که سنسورهای جانبی خودرو بلافاصله پس از تشخیص احتمال برخورد، ارتفاع سیستم تعلیق برقی را در کسری از ثانیه حدود ۸ سانتی متر افزایش داده و بدنه تقویت شده اتومبیل را در موقعیت بالاتری هنگام برخورد قرار می دهد. با انجام این کار، بدنه تقویت شده اتومبیل بیشتر از حالت معمول در معرض برخورد قرار داشته و در نتیجه ضربات وارده را بهتر خنثی می کند که عملکرد آن را می توانید در فیلم زیر شاهد باشید.

مورد دیگری که در نسل جدید مرسدس بنز S کلاس به آن پرداخته شده است، طراحی کیسه هوا برای سرنشینان عقب است. معمولا در خودروهای امروز و یا حتی لوکس ترین خودروهای موجود در بازار، شاهد نصب ایربگ های ایمنی متعدد برای سرنشینان جلو هستیم، اما از سرنشینان عقب تنها بوسیله ایربگ های پنجره ای حمایت می شود، درحالی که اگر کمربند ایمنی سرنشینان عقب باز باشد هنگام تصادف به جلو پرتاب شده و صدمات شدیدی به آنان وارد می شود.

حال کمپانی خودروسازی مرسدس بنز باتوجه به اینکه محصولات لوکس آنان توسط افراد سرمایه دار خریداری شده و در بیشتر مواقع راننده شخصی دارند و خودشان بر روی صندلی های عقب می نشینند، در نسل جدید S کلاس برای سرنشینان عقب نیز ایربگ های ایمنی اختصاصی طراحی کرده است تا هنگام تصادف سلامتی آنان تضمین شود.

ایربگ های ایمنی سرنشینان عقب در واقع پشت صندلی راننده تعبیه شده و همزمان با ایربگ های ایمنی سرنشینان جلو عمل می کند و از پرتاب سرنشینان عقب و آسیب های احتمالی آنان در برخورد با صندلی های جلو خودداری می کند که می توانید عملکرد، محل نصب و کاربرد آن را در فیلم زیر شاهد باشید:

مرسدس+بنز.03

مانورپذیری فوق العاده با سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب

سیستم های فرمان پذیری چرخ های عقب که معمولا با نام ۴Control معرفی می شود، در این چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی از این سیستم فرمان پذیری بر روی محصولات خود استفاده می کنند.

از رنو گرفته تا شرکت خودروسازی پورشه و لامبورگینی که همگی آنان سیستم های فرمان پذیری چهار چرخ را بر روی محصولات شهری و یا سوپراسپرت های خود نصب کرده و با انجام این کار، موفق به کاهش شعاع گردشی و افزایش مانورپذیری آنان در تمامی شرایط شده اند.

حال کمپانی خودروسازی مرسدس بنز هم چنین سیستمی را به نسل جدید S کلاس آورده و با بهینه سازی این سیستم، موفق شده تا مانورپذیری خارق العاده ای را برای این خودرو به همراه داشته باشد. با استفاده از این سیستم میدان گردش خودروی S کلاس تنها ۲ متر بوده و در کوچک ترین فضاهای ممکن هم شرایط گردش کامل را فراهم می کند.

در آزمایشی که مرسدس بنز بر روی سیستم چهارچرخ فرمان پذیر S کلاس انجام داده است، موفق شده تا شعاع گردشی بسیار کمتر از مرسدس بنز A کلاس به عنوان کوچک ترین محصول تولیدی این شرکت داشته باشد، درحالی که مرسدس بنز S کلاس بیشترین طول را در بین تمامی محصولات این شرکت دارد.

مزیت دیگر این سیستم هم زمانی خود را نشان می دهد که تصمیم به پارک در یک فضای محدود را داشته باشید. مرسدس بنز S کلاس به خاطر طول بسیار زیادی که دارد، تقریبا در هر شرایطی نمی تواند یک جای پارک برای خود پیدا کند، اما در ویدیو تبلیغاتی مرسدس بنز می توانیم شاهد مانورپذیری فوق العاده بالای S کلاس برای پارک در مکان های کوچک باشیم و سیستم پارک خودکار اتومبیل هم به خوبی از این قابلیت بهره می گیرد تا اتومبیل را بدون دخالت راننده پارک کند که عملکرد آن را می توانید در فیلم زیر شاهد باشید.

مرسدس+بنز.01

موتورهای قدرتمند در سینه S کلاس

کمپانی خودروسازی مرسدس بنز نسل جدید S کلاس را تنها در دو مدل به مشتریان عرضه خواهد کرد و هردوی آنان تقریبا نیمه هیبریدی به حساب می آیند. مدل اول با کد S۵۰۰ تولید شده و از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژر و یک موتور تقویت کننده برقی سود می برد و در نسخه قوی تر S۵۸۰، پیشرانه ای ۸ سیلندر توربوشارژر با یک موتور تقویت کننده برقی به مشتریان عرضه خواهد شد.

نسخه S۵۰۰ یک موتور شش سیلندر توربوشارژر دوقلوی ۳ لیتری دارد و میزان خروجی قدرت و گشتاور آن به ۴۲۹ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتن متر خواهد رسید که نسبت به قبل افزایش ۶۷ اسب بخاری قدرت و ۲۰ نیوتن متری گشتاور را تجربه کرده است، درحالی که موتور برقی تقویتی آن می تواند خروجی قدرت ۲۱ اسب بخاری و گشتاور بسیار خوب ۲۵۰ نیوتن متری تولید کند.

برای نسخه قوی تر S۵۸۰ همانطور که گفتیم، یک موتور هشت سیلندر توربوشارژر دوقلوی ۴۶۹ اسب بخاری مورد استفاده قرار گرفته و می تواند خروجی گشتاور بسیار خوب ۷۰۰ نیوتن متری داشته باشد که نسبت به قبل تنها افزایش قدرت ۶ اسب بخاری تجربه کرده است. موتور الکتریکی این نسخه هم دقیقا همانی خواهد بود که بر روی نسخه S۵۰۰ مورد استفاده قرار گرفته است.

برای انتقال نیروی هر دو موتور، از جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک استفاده شده که امکان رانندگی در حالت مختلف اکو، راحتی، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی را فراهم می کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها