|
کدخبر: 318822

پرسپولیس / نقل و انتقالات / لیگ برتر

گزینه پرسپولیس آماده چالش بزرگ

یکی از بازیکنان سابق تیم فوتبال پرسپولیس در تیم ملی عراق، در مورد دشواری‌های مراحل از بین بردن جام ملت‌های آسیا صحبت کرد.

فوتبال گزینه پرسپولیس آماده چالش بزرگ

ستاره سابق باشگاه پرسپولیس از چالش مهم پیش روی تیم ملی کشورش سخن گفته است.

تیم ملی فوتبال عراق در سومین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا امروز از ساعت ۱۵ به مصاف ویتنام خواهد رفت. عراق با ۲ پیروزی متوالی برابر اندونزی و ژاپن و با کسب ۶ امتیاز صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرده است و امیدوار است با کسب امتیاز در دیدار امروز بتواند به عنوان تیم صدرنشین راهی دور بعدی شود.

بشار رسن، بازیکن تیم ملی فوتبال عراق، در خصوص نتایج عراق در جام ملت‌ها در گفت‌وگو با یک رسانه عراقی گفت: در دو دیدار نخست خود به پیروزی رسیدیم و به مرحله حذفی صعود کردیم. برتری برابر ویتنام برای ما مهم است تا روند مثبت خود را در این مسابقات حفظ کنیم.

وی افزود: صعود زودهنگام به مرحله یک هشتم نهایی به این معنی نیست که در دیدار سوم برابر ویتنام تمام تلاش خود را به کار نگیریم. ما باید تمرکز خود را روی پیروزی در مسابقات معطوف کنیم، زیرا در مرحله بعدی با آزمون‌های سخت‌تری روبرو خواهیم بود و بنابراین حفظ کردن روند پیروزی برای ما اهمیت دارد.

بازیکن سابق پرسپولیس در پایان گفت: روحیه تیم بالاست و رقابت سالمی بین بازیکنان وجود دارد. هر بازیکن به نوبه خود به تیم کمک می‌کند و این مربی است که تصمیم می‌گیرد چه کسی بازی کند. ما به عنوان بازیکنان باید از نظر فنی و بدنی آماده باشیم و با تمام توان به رقابت ادامه دهیم تا هواداران عراقی را که در هر مسابقه در این تورنمنت مهم قاره‌ای با تمام توان از ما حمایت می‌کنند و انگیزه می‌دهند، خوشحال کنیم.

تاریخچه جام ملت های آسیا

جام ملت‌های آسیا یک رقابت فوتبال بین‌المللی است که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود. این رقابت توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برگزار می‌شود. اولین دوره این رقابت در سال ۱۹۵۶ در هند برگزار شد. این رقابت معمولاً به عنوان جام ملت‌های آسیا شناخته می‌شود.

تاریخچه جام ملت‌های آسیا نشان می‌دهد که این رقابت از ابتدا تاکنون تغییرات زیادی را تجربه کرده است. از تغییرات قوانین بازی و فرمت رقابت تا تعداد تیم‌های شرکت‌کننده و محل برگزاری، همه این‌ها در طول زمان تغییر کرده‌اند.

جام ملت‌های آسیا یکی از معتبرترین رقابت‌های فوتبال در منطقه آسیا است و تاثیر بزرگی بر فوتبال جهان دارد. این رقابت فرصت مناسبی برای تیم‌های ملی فوتبال آسیا است تا با یکدیگر رقابت کنند و به عنوان قهرمان منطقه شناخته شوند.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها